'Nou vertel' zeg ik.
'Oké. Het gaat om Blair. Ik ken haar al sinds dat we kinderen waren. Ik heb haar een hele tijd niet gezien omdat we allebei gingen studeren. We gingen ook al naar andere middelbare scholen maar we zagen elkaar nog wel want onze ouders wonen naast elkaar. Pas geleden is haar vader verongelukt' legt hij uit.
'Wat erg, dat moet vreselijk zijn' zeg ik.
'Ja, ze gaat er niet zo goed mee om. Mijn moeder maakt zich zorgen om haar. Blair's moeder gaat er niet goed mee om, en Blair zelf ook niet. Ze was altijd heel rustig, gaf niet veel om feestjes enzo. Maar nu...ik was toevallig een paar weken terug thuis en een vriend van me is barman in de lokale bar. Hij belde me omdat ze zich ergens helemaal laveloos had gezopen.'
'En hoelang heb je al gevoelens voor haar?' vraag ik
'Altijd al. De avond voordat we allebei gingen studeren...hebben we...ja, seks gehad. En daarna hebben we elkaar niet meer gesproken. Heel eerlijk had ik de ballen niet om haar daarna nog te bellen. Tot ik ineens dit nieuws hoorde. En toen ik haar ging ophalen bij de bar een paar weken terug hebben we gezoend. Ze wilde meer, maar ik wilde geen misbruik maken van haar. Ze had zoveel op, ik weet niet eens of ze het zich nog herinnerd. En dit weekend...Ze belde me midden in de nacht op. Er was iemand die had gezegd dat haar vader had gedronken en daarom een ongeluk heeft gehad. Ik weet niet of het waar is of niet, ik weet wel dat hij een drankprobleem had dus de kans is wel groot. Maar dat trok ze niet al te best. Ik probeerde haar tegen te houden maar ze drukte me weg. Ze heeft die gast opgezocht en zijn auto bewerkt met een knuppel. Maar ik...ik wil haar niet alleen laten. Het doet me elke keer zeer als ik terug moet komen naar hier voor mijn studie. Ze heeft verder niemand en haar moeder is er ook niet voor haar. Wie weet wie er misbruik van haar zou maken als ik haar de vorige keer niet had opgehaald' verteld hij.
'Ik snap het. Je houd van haar dus je wilt haar beschermen'
'Ja. Ik hou van haar' zegt Thomas alsof dit de eerste keer is dat hij zich dit beseft.
'Heb je haar al verteld wat je voor haar voelt? Ik denk dat ze het zou moeten horen. Ze moet weten dat er iemand is die bij haar wil zijn. Die haar vangnet wilt zijn voor als het niet gaat. Op dit moment moet ze weten dat ze er niet alleen voor staat. Hoe slecht alles ook wordt' zeg ik.
Ik schenk wat te drinken in voor hem en pak ook gelijk een glas voor mezelf.
'Dankje' zegt hij 'en bedankt voor je advies. Dat was precies even wat ik moest horen'
'Geen probleem' glimlach ik naar hem.
'Op ons drama' zegt hij als hij zijn glas naar me omhoog houd.
Ik moet lachen. 'Op ons drama' zeg ik ook als ik mijn glas tegen de zijne aan klink.
'Dus was je hier nou voor Jess en Denise of Jack' lacht hij 'Net heb je die vraag toch niet helemaal beantwoord'
'Ik weet het nog niet zeker. Ik ken hem nog niet zo goed' zeg ik eerlijk 'Ik weet niet of hij meer zou willen.
'Hmmh, meer hè? Dus er is al wat gebeurt' grijnst hij naar me.
'Shit, eh...kan je dat nog even voor jezelf houden?' vraag ik.
'My lips ar sealed' zegt hij. 'Ik heb hem nog nooit zo heftig zien reageren op iemand, dus dat moet wel iets betekenen' zegt hij daarna.
'Denk je?' vraag ik.
'Ga je volgend weekend mee uit?' vraagt Thomas.
'Jess had dat wel voorgesteld ja' zeg ik.
'Mijn voorspelling voor die dag' zegt hij 'is dat hij veel te jaloers gaat zijn. Dat hij naar je toe zal komen en zorgt dat iedereen ziet dat je bezet bent. Ik heb hem nog nooit serieus gezien met een meisje maar ik zie hoe hij naar je kijkt. Zo heeft hij nooit naar een ander gekeken'
'Dus, van het weekend zal je er achter komen of ik echt helderziend ben of niet' knipoogt hij naar me.
Jack komt binnen in de keuken. 'Jullie zijn lang weg' zegt hij.
Thomas en ik kijken elkaar aan en barsten dan in lachen uit.
JE LEEST
Verwachtingen - Deel 2 Passie op het HBO serie
Romance!Dit boek is onderdeel van een serie maar deze boeken kunnen ook los van elkaar gelezen worden! Lara is 21 jaar. Ze woont nu sinds drie maanden op zichzelf. Haar ouders moesten onverwachts verhuizen. Lara is altijd erg stil geweest, vrienden vond ze...