Deel 13

673 23 0
                                    

Als ik thuis ben spring ik gelijk onder de douche. Het was zo heet vandaag. Gelukkig kon ik al weer wat afkoelen tijdens het rijden, ik heb gewoon het dak naar beneden gelaten. Ik heb ook even een extra rondje gereden om mijn hoofd even leeg te maken. Ik zit nog steeds met de uitnodiging van mijn moeder dit weekend. Ik heb helemaal geen zin in een diner waar Damian bij is. Ik kan wel blijven slapen dus het is niet alsof ik de rit van vier uur heen en terug in één dag moet maken. Zo heb ik ook wat tijd om door te brengen met Lux. Ze zal zich wel een beetje eenzaam voelen in het nieuwe huis. De vorige keer zei ze ook nog dat het huisje nog niet als thuis voelt. Volgens haar komt dat omdat ik er niet bij ben. Gelukkig heeft ze wel een buurmeisje van dezelfde leeftijd waar ze mee kan spelen. Dat stelde me een beetje gerust.

Ik ga heel even met mijn handdoek op bed liggen als ik klaar ben met douchen. Ik moest eigenlijk nog boodschappen doen want ik heb niks in huis voor het avondeten. Maar ik kon het niet opbrengen om naar de supermarkt te gaan. Ik heb vast nog wel iets van een cup a soup ofzo. Mijn eerste werkdag was super leuk maar ik ben wel moe nu. Ik doe heel eventjes mijn ogen dicht. Heel eventjes. Ik kijk nog even hoe laat het is. Het is pas net zes uur geweest, ik was nog even blijven hangen met Jeff en Dylan. Ik eet zo wel, eerst heel eventjes liggen.

Pas om acht uur word ik weer wakker. Mijn buik rommelt als ik rechtop ga zitten. Ik ben gewoon in slaap gevallen met mijn handdoek om. Ik wrijf even in mijn ogen om een beetje wakker te worden en pak dan even mijn telefoon. Ik moet zo echt iets gaan eten. Huh? Ik heb twee gemiste oproepen van Jack. Waarom belt hij me? De ene was net om half zeven en de ander was net een kwartier geleden. Moet ik heb terug bellen? Durf ik dat wel? Ik krijg nu ook een appje van hem.

(J) Ben je druk krullenbol?

Ik zal hem wel even terug bellen. Ik wil ook niet onbeleefd zijn. Ik voel m'n hart sneller kloppen als ik zijn naam in mijn contacten type zodat ik hem kan bellen. Na drie keer overgaan neemt hij op.

'Hey, wacht heel even. Ik loop even naar boven'

Uh...Oké. Waarom moet hij naar boven als hij met me praat?

'Ben ik weer' zegt Jack.

'Hey' zeg ik. 'Je had gebeld'

'Ja, dat is waar' zegt hij met een lage stem. Verder zegt hij niks.

'Waarom belde je?' vraag ik aan hem.

'Wat heb je aan?' vraagt Jack

'Als je zo gaat doen hang ik op' zeg ik gelijk.

Ik hoor hem hardop lachen.

'Grapje krullenbol, ik kon het niet laten.'

'Nou, grappig hoor' zeg ik al lichtelijk geïrriteerd. 'Maar waarom belde je nou?' vraag ik.

'Ik wilde weten hoe je eerste werkdag ging. Je leek het erg gezellig te hebben' zegt hij dan

'Wil je dat echt weten?' vraag ik verbaasd.

'Ja' antwoord hij.

'Oh, nou...eh...ja het was erg leuk en het betaald erg goed dus ik heb het er naar mijn zin' vertel ik.

'Goedzo' antwoord hij. 'Heb je al gegeten?' vraagt hij.

'Nee nog niet, ik eh... toen ik thuiskwam ging ik douchen en toen wilde ik heel even op bed liggen maar toen ben ik in slaap gevallen. Ik had eigenlijk boodschappen moeten doen maar nu zijn alle winkels al dicht dus ik heb nog wel iets van cup a soup ofzo' vertel ik hem.

'Hm.' Zegt hij. 'Je weet dat dat niet echt genoeg is als avond eten'

'Ja, i know maar ik heb echt geen zin om nog ergens naar toe te gaan.'

'Daar ben ik het niet helemaal mee eens' zegt Jack.

'Wat maakt het jou nou uit wat ik eet?' zeg ik verdedigend.

'Hm' zegt hij weer. 'Wat zijn je plannen dit weekend?'

'Ik ben uitgenodigd door mijn ouders maar ik heb er echt geen zin in, maar ik ga wel. Voor m'n zusje'

'Hoezo heb je geen zin dan?' vraagt hij. 'Zullen we anders even videobellen?'

Ow, uhm videobellen...met Jack? Waarom?

'Uh, ja is goed. Dan moet je me wel even vijf minuten geven om aan te kleden' reageer ik.

'Zeg je nou dat je ons hele gesprek al geen kleding aan hebt krullenbol?'

'JACK......! Ik heb gewoon een handdoek om. Niet doen, anders neem ik niet meer op hoor'

'Oké, oké. Ik bel je over vijf minuten terug' zegt hij.

Dan hangt hij op. Wacht. Kut. Wat moet ik aandoen. Ik heb geen make-up meer op. Kuttttt.

Wacht, ik wil ook niet dat hij denkt dat ik moeite voor hem doe. Ik trek gewoon een los grijs sweatshirt aan die net boven mijn navel stopt die ik normaal over mijn sport bh draag. Daaronder draag ik gewoon een oud basketbal broekje. Mijn haar is al bijna droog dus daar doe ik niks aan. Het is wat meer gekruld dan normaal omdat ik het niet droog geblazen heb maar dat maakt niet uit hoor. Wacht hoe moet ik zitten? Fuck it. Ik blijf gewoon op m'n bed zitten. Nog voordat ik me kan bedenken belt hij al terug. Ik swipe omhoog om op te nemen.

'Hey, daar ben je weer' lacht hij.

'Eh ja' zeg ik als ik hem zie. Fuck. Waarom draagt hij geen shirt? Waarom zou hij me zo videobellen? Hij eh...traint wel heel veel volgens mij.

'Ben je er nog?' lacht hij. 'Beter ben je geen screenshots aan het nemen' zegt hij daarna.

'Jaaaaack...' zeg ik boos. 'Doe een shirt aan, anders hang ik op' zeg ik dan. Hij moet iets aandoen want anders blijf ik telkens afgeleid. Wat erg....

'Wat, niet gewend om iemand zonder shirt te zien dan?' zegt hij uitdagend.

'Neehoor, je bent al de tweede vandaag' zeg ik voordat ik er goed over nagedacht heb...

'Ohja krullenbol? Dat had ik niet van je verwacht' zegt hij beschuldigend.

'Nee, niet op die manier...' zeg ik om mezelf te verantwoorden. Waarom doe ik dat?

'Op het werk...eh, ik had dezelfde shift als Dylan dus we moesten tegelijk omkleden en ze hebben geen kleedhokjes ofzo, alleen een klein keukentje'

'Moest je je omkleden waar Dylan bij was?' vraagt hij ineens heel serieus.

'Wat? Nee, Dylan had aangeboden buiten te wachten maar ik zei dat dat niet hoefde.'

'Hoezo? Je had hem buiten moeten laten wachten' zegt hij dan.

'Nee, vroeger op school had ik ook training in een gemengd team, daar was ook maar één kleedkamer hoor. Jij bent de enige die dat niet vind kunnen'

'Maar je keek wel naar hem' zegt hij dan.

'Wat? Nee! Jack...Wacht waarom vraag je dat überhaupt. Dat gaat jou helemaal niks aan'

Als dit nog langer gaatduren dan ga ik ophangen hoor.  

Ineens wordt er op de deur geklopt.  Huh, wie kan dat zijn?

'Doe maar open' zegt Jack.

Wat?

Verwachtingen - Deel 2 Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu