Can't let her go || 003

4 1 0
                                    

'Iemand enig idee in welke klas die nieuwe zit?' vraagt Flo. Ze heet eigenlijk Floortje maar bijna niemand weet dat want ze vindt het een nogal belachelijke naam. Ik heb best wel een hekel aan dat mens, want ze doet me in alles na. En wanneer ik zeg alles, bedoel ik ook letterlijk alles. Het is om gek van te worden. Daarnaast denkt ze dan ook nog dat ze zich op dezelfde plaats als mij kan stellen, maar dat laat ik niet zomaar gebeuren. Sommige mensen komen dan met haar overeen omdat ze denken zo dichter bij mij te komen, wat belachelijk is. Je komt beter meteen naar me toe in plaats van eerst iemand anders in te schakelen. Je opent toch ook niet eerst Internet Explorer om dan toch voor die andere browser te kiezen die dat tikkeltje sneller gaat. Kies dan meteen voor de snellere browser.
'Hij zit naast mij', antwoord ik op haar vraag. Meteen gaat de aandacht naar mij en worden de vragen op mij afgevuurd. Flo kan enkel nieuwsgierig toekijken.
'Hij heet... Harry!' roep ik als ik hem de refter zie binnenkomen. Hij kijkt zoekend om zich heen en weet niet waar hij naar toe moet. Hij kijkt mijn kant op wanneer ik zijn naam roep en komt dan glimlachend naar onze tafel toe. Dankbaar neemt hij plaats op de stoel die nog leeg is aan onze tafel en haalt zijn lunchpakket boven.
'Styles klinkt wel niet echt Nederlands, waar kom je vandaan?' vraag ik aan Harry wanneer zo goed als iedereen zijn lunch op heeft.
'Mijn vader komt uit Groot-Brittannië.'
'Waar zat je dan vorig jaar op school?' vraagt Owen.
'In Londen.'
Er klinken een heleboel vragen, maar Harry beantwoordt geen enkele en haalt gewoon zijn schouders op. Ik kijk hem aan om zijn reactie te peilen, maar er verandert niets. Toch zie ik hem opgelucht ademhalen wanneer Josh hem uitnodigt voor "de fuif van 1 september". Harry neemt de uitnodiging dankbaar aan en dan mogen we de refter verlaten.
'Ga jij ook naar die fuif?' vraagt Harry wanneer hij naast me naar de speelplaats loopt.
'Stel je er maar niet te veel bij voor, hoor. Het is gewoon een feestje in een tent in Josh zijn tuin om te "vieren" dat school opnieuw is begonnen.' Ik maak de aanhalingstekens met mijn vingers in de lucht en Harry begint te lachen.
'Dus je komt?' vraagt hij nogmaals.
'Natuurlijk! Er gaat geen enkel feestje voorbij zonder mij.'
Josh komt er bij lopen en reageert hierop: 'Hou haar maar in het oog, Harry. Femke is feestbeest nummer 1.' Dan slaat hij een arm om Harry en leidt hij hem naar de voetbalvelden waar alle jongens uit de zesdes staan. Lachend loop ik terug. Het wordt tijd dat ik al die rotboeken eens in mijn kluisje gooi. Ik werp een blik in mijn spiegeltje en werk mijn mascara een beetje bij. Vanavond kom ik te weten waarom Harry niet langer in Londen naar school gaat. Hij zal het mij vertellen. Hoe hard ik daarvoor ook mijn best moet doen.

Just can't let her go - H.S.Where stories live. Discover now