Can't let her go || 016

3 1 0
                                    

*tijdsprong van een drietal weken*

'Femke!' roept iemand achter mij over de luide muziek heen. Ik draai me om er vloeit wat bier of een andere drank van iemand die naast mij stond over mijn . Ik veeg het snel wat uit en kijk dan vragend naar de persoon die mij daarnet riep.

'Hoe doe je dat eigenlijk?' vraagt Flo.
'Wat?' roep ik terug. Haar woorden gaan verloren tussen de luide muziek en het gepraat van anderen heen.
'Wel alle jongens vinden jou leuk en Harry vindt jou ook leuk en...'
Ik zie haar lippen bewegen maar versta geen woord van wat ze zegt. Voor ze hier verkeerde dingen over me zegt trek ik haar aan haar pols mee naar buiten waar het iets rustiger is.
'Begin eens opnieuw want ik heb niets begrepen van wat je allemaal zei door die luide muziek', zeg ik wanneer we buiten staan.
'Ik wil gewoon weten hoe jij het voor elkaar krijgt om elke jongen te krijgen. Als ze je nog maar zien dan vallen ze al voor jou.'
'Ik doe daar niets voor', antwoord ik eerlijk. Want zo is het ook. Het enige wat ik doe is ingaan op hun intenties. Wanneer zij aandacht willen, geef ik aandacht. Wanneer zei willen kussen dan kus ik. Verder niet en dat maakt dat andere jongens mij ook willen.
'Je maakt mij niet wijs dat Harry en jij gewoon vrienden zijn. Met al die andere jongens mag je het dan wel niet al te serieus nemen maar er is meer tussen Harry en jij.'
'Dat is niet waar, Harry en ik zijn gewoon vrienden', antwoord ik kort. Ze zit veel te dicht bij de waarheid.
'En wat doen jullie dan al die weken op woensdagnamiddag? Dat je hem eerst nog bijles Duits gaf wil ik nog aannemen, maar na vijf weken zou hij het toch al een beetje alleen moeten kunnen, denk je niet.'
'Geloof het of niet maar er is echt niets meer aan de hand tussen Harry en ik. Hij heeft nog nooit Duits gehad dus er valt veel in te halen.'
Flo haalt haar neus op en het ziet er naar uit dat ze mij nog steeds niet gelooft. Ik heb niet langer zin om verder te gaan discussiëren met haar en ik wil terug naar binnen. Een auto rijdt de parking op waar wij staan te praten en parkeert iets verderop.
'Kijk het is simpel. De jongen vindt een meisje leuk. Het meisje vindt de jongen leuk. Resultaat: seks.'

Ze kijkt me aan alsof ik hier zonet gezegd heb dat ik eigenlijk een jongen ben en me dus gedraag als een travestiet. 'Wat? Het is zo dus sta hier niet te staan en ga naar binnen zoek u een jongen uit en geniet ervan vanavond.'
'Jij bent echt het vreemdste mens dat ik ken', zegt ze half tussen haar tanden door terwijl ze terug naar de ingang loopt.
'Dank je, ik heb je ook graag!' roep ik terug. Ik wacht even tot ze uit het zicht verdwenen s en kijk dan achter me om te zien wie hier daarnet de parking opreed.
'Hey', zeg ik vrolijk als ik zie dat het Josh en Harry zijn.
'Hey', zegt Harry gewoon.
'Hi, wat doe jij hier zo alleen op de parking?' vraagt Josh.
'Floortje moest iets vragen maar ze ging net terug naar binnen', geef ik als antwoord. Samen met de jongens loop ik terug naar binnen en Harry loopt meteen naar de bar om iets te bestellen voor ons drie. Toen hij vroeg wat ik wilde leek het alsof hij het enkel vroeg alsof het moest en daarnet op de parking was hij ook al zo kortaf.
'Wat is er met Harry?' vraag ik aan Josh.
'Niets speciaals, hij legt het wel eens uit.' Ja daar weet ik veel mee. Mannen kunnen toch zo onduidelijk zijn. Het is de laatste fuif die ik kan doen voor de examens beginnen. Het laatste weekend van november wat. Vanaf volgende week zijn er examens dus dat wordt vier weken leven als een kluizenaar en niet buiten komen. Neus tussen de boeken, inktvlekken op mijn handen... en enkel weg gaan bij mijn bureau als mijn maag begint te knorren. Ik kijk even naar de klok op mijn gsm. Kwart voor twaalf. Dat betekent dat ik nog twee uur heb om uit te vissen wat er met Harry is. Twee uur waarin er van alles kan gebeuren.

Just can't let her go - H.S.Where stories live. Discover now