'Harry, get up!' roept mijn ma. Hmm ze roept me op in het Engels dat wil zeggen dat ze al minstens vijf keer geroepen heeft in het Nederlands. Zuchtend stap of rol ik uit mijn bed en half slapend loop ik naar de badkamer om de douche in te stappen. In een soort van roes neem ik een douche en kleed ik me aan. Dag drie dat ik moet zien te overleven, want dat is wat ik tegenwoordig doe. Ik leef niet meer, ik overleef. Beneden ruikt alles naar koffie. Hoewel ik geen koffie lust, krijg ik 's morgens altijd honger van de geur maar vandaag niet. Ik ruim de tafel af zonder te ontbijten en vertrek naar school. Onderweg ontvang ik een smsje en met mijn gsm in de hand fiets ik verder. Het komt van Alex.
Why did you call me?
Juist ja. Vannacht had ik een zwak momentje en toen heb ik Alex opgebeld. Hij is mijn beste vriend en ik ken hem al jaren. De Noordzee scheidt ons nu wel maar deze zomer breng ik samen met hem in Londen door. Ik beantwoord zijn bericht.
It's a long story, I'll tell you the details tonight but it has to do with a girl.
Meteen daarna komt er al een nieuw bericht. Does that mean that Haz is in love?
Auwtch. Het lijkt alsof iemand een mes in mijn hart steekt. Luid getoeter klinkt achter me en dan heb ik door dat ik midden de weg fiets. Snel ga ik op het fietspad rijden en verontschuldigend steek ik mijn hand op.Ik kom weer perfect getimed aan op school. Als ik een stap zet op de speelplaats rinkelt de bel. Ik loop achter de klas aan en Josh begint tegen me te praten. Ik knik alleen af en toe eens want er is geen plaats in mijn hoofd voor een conversatie. Het zit vol vragen. Vragen die wachten op een antwoord. Misschien moet ik vanmiddag maar eens praten met Femke. Ik neem plaats aan mijn tafel en neem mijn boeken. Wanneer ik terug opkijk valt mijn blik onbewust op Femke. Waarom? Ik haal diep adem om te kalmeren maar het helpt niets. Integendeel. Ik ruik het parfum dat ik haar onlangs nog cadeau deed. Ze strijkt enkele lokken haar achter haar oor en haar mouw schuift naar beneden. Om Femke's pols zit het dat ze kreeg van me. Waarom draagt ze die dingen nog als ze het uit wil? Ik stel me te veel vragen. Ik kan enkel een daad van liefde herkennen hierin maar de liefde van Femke voor mij is zoek. Ik schrik op van een kuchend geluidje en knipper met mijn ogen. Femke perst een glimlachje op haar lippen en ik besef dat ik de hele tijd naar haar zat te staren. Ik kijk snel naar mijn cursus en onder tafel neem ik er mijn gsm bij. Blindelings typ ik een bericht terug naar Alex.
Well I had a girlfriend but she dumped me a few days ago. I don't know why but I want her back. Btw she is sitting next to me in class and she's wearing the perfume and watch I gave her. I'm confused.Josh kijkt om zich heen en onze blikken kruisen. Hij maakt een blik die zoveel wil zeggen als het spijt me dat je naast je ex moet zitten. Ik haal mijn schouders op en kijk verder rond in klas. What the fuck?! Hoe ziet zij er uit? Floortje ziet er nogal blauw uit en met een spalk op haar neus. Dat is me gisteren helemaal niet opgevallen. Straks eens informeren bij Josh en Owen die weten vast wat er aan de hand is.
Na twee lesuren pak ik mijn spullen en loop ik naar buiten. Ik hoor getik van hakken die me proberen in te halen.
'Harry.'
Ik hou halt en draai me om. Floortje staat voor me en het is duidelijk te zien dat ze al haar best gedaan heeft om het blauw weg te schminken.
'Ja?'
'Hoe gaat het?' vraagt ze.
'Gaat wel', antwoord ik neutraal. Het gaat haar geen zak aan hoe ik me voel. 'Wat is er met jou gebeurd?' vraag ik dan maar.
'Oh niks', ze lacht het weg en dan komt Femke het lokaal uit met Josh. Floortje merkt hen ook op en ze komt wat dichter bij me staan. Femke haar ogen vernauwen zich tot spleetjes wanneer ze ons ziet en ze perst haar lippen op elkaar alsof ze haar best moet doen om haar mond te houden.
'Tjah dat had je beter niet gedaan', zeg ik wanneer Floortje haar uitleg stopt over wat er gebeurd is. Ik heb er eigenlijk geen woord van gehoord, maar goed dat is een detail. Ze kijkt me triest aan en loopt dan weg. Ik baan me een weg naar Josh en Owen die aan onze vaste bank zitten.
'Al touch bij Flo?' grapt Owen.
'Geen interesse voor, maar wat heeft ze voor?'
Josh en Owen kijken elkaar aan en schudden dan hun hoofd.
'He waarom willen jullie het niet vertellen?'
'Oke dan, vertel jij het maar Josh', maakt Owen er zich vanaf.
'Floortje ziet jou wel zitten en ze is dat gisteren gaan vertellen aan Femke.' Hij stopt even om mijn reactie te peilen maar ik verroer niet.
'Ze heeft ook toegegeven dat ze van plan was om jullie relatie te saboteren zodat zij iets met jou kon beginnen.'
'Ja en dan?' vraag ik met grote ogen.
'Maakt ze kans?' vraagt Owen tussendoor.
'In geen honderd jaar, maar vertel verder.'
'Wel toen heeft Femke haar enkele klappen verkocht omdat Flo zowel jou als Femke uitgescholden had en als kers op de taart heeft ze het kind nog eens met haar gezicht tegen de kluisjes gesmakt. Het resultaat is een gebroken neus.
Ik geef geen antwoord, maar neem mijn gsm bij de hand om ook Alex in te lichten over de nieuwe informatie.
Wohoo that girl knows how to hit someone. Seems like she still cares about you. You should talk to her under four eyes.
Die raad volg ik dan ook op. Na het laatste lesuur berg ik mijn spullen niet meteen op, maar richt ik me eerst tot mijn buurvrouw.
'Femke?' vraag in met een lichte trilling in mijn stem.
'Ja?'
'Kunnen we even praten?'
'Niet nu, ik moet ergens naar toe. Een strafstudie wacht op mij.' Ze rent weg en ik blijf eenzaam achter.
[face=couriwer]She doesn't want to talk : ([/face]
Calm down Harry. It doesn't have to be today. Remember what you used to do when you felt like this? Do it again. Write a song about it!
Zodra ik terug thuis ben neem ik dan ook plaats aan mijn bureau met een gitaar en een blad papier. De woorden vliegen op het blad en na een uurtje is het liedje grotendeels af. Ik neem mijn gitaar en zing wat ik tot nog toe al heb.
She's so mean but I gotta love it,
And I just can't let her go.
I'm so whipped on her tiny little
She's a sexy animal
Spends too much
And I never tell her no
Drives me nuts
And she got me by the throat
She's so mean but I gotta love it
And I just can't let her go
Lalalalalalalalalalalalala I just can't let her go
Breaks a billion hearts
I know i'm next in line
But I don't mind yeah oh
I want her
Everybody wants her
She knows it
(ay ay ay)
I want her but I better run away...
Oh
She's so mean but I gotta love it,
And I just can't let her go
I'm so whipped on her tiny little
She's a tempting animal
Spends too much
And I never tell her no
Drives me nuts
And she got me by the throat
She's so mean but I gotta love it
And I just can't let her go
Lalalalalalalalalalalalala I just can't let her go
YOU ARE READING
Just can't let her go - H.S.
FanfictionShe's so mean but I gotta love it And I just can't let her go Breaks a billion hearts I know i'm next in line But I don't mind yeah I want her Ik begon jaren geleden (2013) met het schrijven van dit verhaal. Toen heb ik heel lang niet meer verder ge...