The End

10 1 3
                                    

Toen ik zeven (bijna 8) jaar geleden het liedje Just can't let her go hoorde, kreeg ik meteen inspiratie voor een verhaal. Op dat moment was het zelfs geen liedje maar een kort fragment van een gelekte demo versie die als een lopend vuurtje werd verspreid door de Directioners.
(HAHA ondertussen bijna 9 jaar geleden en gelekte demo's waar???)

Ik had net ervoor mijn allereerste fanfic af en het kriebelde om toch weer aan de slag te gaan met woorden en zinnen. Liefst maakte ik opnieuw een fanfic, maar dan over één van de jongens waarin de band niet bestaat. In 2013 was Harry niet bepaald mijn favoriet in de groep (I'm a Louis girl, don't blame me), maar één van mijn toenmalige vriendinnen vond dat het over Harry moest gaan, dus vervulde ik haar wens. Ondertussen begrijp ik volledig waarom iedereen een Harry girl was. What a man!

Ik had een kort verhaal in mijn gedachten, 50 hoofdstukken maximum!! Na deel 1 'Can't let her go' voelde het vreemd om Femke en Harry niet meer samen te laten komen en te stoppen met een open einde. Nog geen twee weken heeft het geduurd voor ik verder ging met deel 2 'Twist of Fate'. Ik hoorde Happily voor het eerst en dat stukje lyrics bleef me bij. Ik heb daarop verder gedacht. A twist of fate: something that happens by chance and is strange or interesting. Hoe vreemd is het niet om je ex na al die jaren plots tegen het lijf te lopen aan de andere kant van de wereld? Ik begon aan deel 2 maar kon het niet volhouden om het verhaal af te werken. De inspiratie was zoek, de moed om te schrijven ook, door mijn hogere studies had ik er geen tijd voor en mijn interesse voor One Direction was verloren. Ik plaatste het laatste hoofdstukje Twist of fate||063 op 27 december 2014. In 2017 had ik even de moed gevonden om verder te gaan, maar het was opnieuw twee jaar wachten om verder te gaan. Eind 2019 probeerde ik het nog eens. Ik las mijn story verschillende keren opnieuw en probeerde een verhaallijn uit te werken. Door de lockdown in maart 2020 had ik plots enorm veel vrije tijd en die spendeerde ik voornamelijk op Wattpad en Tiktok waar ik per toeval 1 video over Harry Styles likete en al snel zat ik op 1D-TikTok. Ik ging verder met het verhaal, maar op een bepaald moment voelde ik dat het wat uitverteld was. Ik wilde geen afscheid nemen van Femke en Harry, maar ik kon ook niet blijven doorgaan. Vandaar dat ik heb besloten om er nog een klein derde deeltje aan toe te voegen met daarin enkele hoogtepunten uit hun verdere leven. Het liedje 18 past zo goed bij Femke en Harry, vandaar dat ik koos voor We took a chance (✨chonce✨).

Just can't let her go - H.S.Where stories live. Discover now