Amper een halfuur nadat ik het berichtje verzonden heb en mijn boeken uitgehaald heb, krijg ik een berichtje van Harry terug.
Help mij! Ik versta er geen kl*ten van en ik ga buizen!
Ik kan er niets aan doen maar ik begin spontaan te lachen bij het lezen van het bericht. Ik kan het hem gewoon horen zeggen met paniek en woede in zijn stem.
Ik druk op beantwoorden. Duits of wiskunde? (:
Meteen komt er respons. Duits natuurlijk, wiskunde is zo simpel!!!
Wiskunde, simpel? My ass. Ik versta niets van limieten en financiële algebra is al een even groot drama. In een opwelling stuur ik nog een bericht naar Harry.Kom over een uurtje naar mij. Ik ben bij mijn moeder. Ik help bij Duits en jij bij mijn wiskunde.
Alleen nog mijn moeder inlichten. Ik verlaat mijn plaats achter mijn bureau en ren de trappen af. Niet te snel natuurlijk want hoe langer ik er over doe, hoe minder ik moet studeren.
'Ma-am!' roep ik wanneer ik de woonkamer binnenstap.
'Ik ben in de garage, ik kom meteen!' roept ze terug.
Ik neem wat koekjes en snoepjes en prop de voorraad in mijn zakken. Voor straks. Je weet nooit dat je zin krijgt... In zoetigheden.
'Zit jij nu weeral beneden? Je bent amper twintig minuten bezig!' klinkt het meteen wanneer de deur van de garage open gaat en mijn moeder de keuken binnenkomt.
'Veertig minuten, mama. Dat is het dubbele van wat jij denkt.'
'Waarom zit je hier?' bitst ze terug.
'Harry komt.'
'Harry? Wie is Harry?'
'Die jongen waar ik bijles Duits aan gaf.'
'Die met zijn krulletjes?'
Ik knik. Ja Harry, de knappe Belg met Brits accent en heerlijk ruikende krulletjes. Niet dat ik al aan zijn haar geroken heb, maar ik kon zijn shampoo ruiken toen hij naast me zat.
'Geen sprake van', zegt mijn moeder vastbesloten.
'Maar mama, ik heb al afgesproken met hem.'
'Je moet nu bezig zijn met je studies niet met je lief.'
'Wat?!' roep ik uit, 'Harry is mijn lief niet. Hij is gewoon een vriend.'
'Maakt niet uit. Mijn antwoord is neen en dat blijft het ook.'
'Mam, hij komt gewoon iets vragen. Hij begrijpt niets van dat Duits.'
'En is dat jouw probleem? Ik dacht het niet. Zijn punten gaan niet op jou rapport staan, jongedame. Terug naar je bureau.'
'Nee, ik blijf hier. De leerkracht die zíjn punten zal bepalen heeft mij de opdracht gegeven om ervoor te zorgen dat hij het kon en zijn achterstand bijwerkte. Trouwens hij zal me uitleg geven over wiskunde.'
'Nee.'
'Serieus?! Je wil dus liever dat ik buis op wiskunde en dat die van Duits mij nooit nog zal vertrouwen dan dat ik iemand help en daarvoor hulp krijg?'
Dit lijkt haar te overtuigen. 'Oké dan, hij mag komen. Maar als je punten slecht zijn dan zet hij nooit nog een stap binnen in dit huis. Begrepen?' Ik knik en vlucht naar boven.Tip van de dag: wees vriendelijk tegen mijn ma. Ze is razend sinds ik haar zei dat je komt. :p stuur ik vlug naar Harry. Hopelijk ziet hij het nog en doet hij zijn best.
Komt in orde ;p Ik ga nu vertrekken.
Nog even verder doen met wiskunde, maar eerst mijn zakken leegmaken en op mijn bureau gooien. Met drie pakjes dinokoeken en zeven uitdeelzakjes snoep moet ik wel toekomen voor de rest van de namiddag.
'Femke, hij is er!' roept mijn moeder. Als antwoord ga ik naar beneden en open ik de deur.
'Watch me', zegt Harry wanneer ik hem binnenlaat. Hij loopt meteen op mijn moeder af en schudt haar de hand om haar daarna een kus op haar wang te geven. Goedemiddag mevrouw, ik zou graag uw prachtige dochter een beetje bijles wiskunde geven. Nu ik u zie, begrijp ik meteen waar ze haar schoonheid vandaan haalt...'
'Jaja het is al goed slijmbal,' lacht mijn moeder, 'maak maar voort er is al genoeg tijd verloren gegaan.'
Ik neem nog snel wat drank mee naar boven en dan kunnen we beginnen. We starten met Duits en ik laat Harry de kadertjes aframmelen tot hij ze uit het hoofd kan.
Nominatief: Der - Die - Das - Die, Accusatief: Den - Die - Das - Die, Datief: Dem - Der - Dem - Den, Genitef: Des - Der - Des - Der. Het is zoals rese, nese, mormonen en soeur soerire. Simpel. Dan de onbepaalde uitgangen. Ik dril het erin en laat de leerkracht in mij naar bovenkomen. Straks is het zijn beurt om het erin te rammen. Twee uur en een half later zijn we klaar met Duits. Woordenschat is gekend en de grammatica ook. Ik heb hem wel duizend tips gegeven, nu moet hij ze alleen nog gebruiken.
Mama komt ons halen voor het avondeten. Harry blijft ook en daarna beginnen we aan wiskunde. Hij laat me oefeningen maken en wanneer ik die gemaakt heeft, krijg ik al een nieuwe reeks voor mijn neus gepresenteerd. Na twee uur heb ik het gehad en vind ik het tijd om nog eens de woordenschat van Duits te overlopen. Het lukt, maar na een uur heb ik het steeds moeilijker om mijn ogen open te houden en wanneer ik opkijk ligt Harry op mijn bed te slapen. Spijtige zaak maar ik ga er liever naast liggen dan dat ik hem wakker maak.
YOU ARE READING
Just can't let her go - H.S.
FanficShe's so mean but I gotta love it And I just can't let her go Breaks a billion hearts I know i'm next in line But I don't mind yeah I want her Ik begon jaren geleden (2013) met het schrijven van dit verhaal. Toen heb ik heel lang niet meer verder ge...