Can't let her go || 024

3 1 0
                                    

Veel tijd om nog verder te piekeren over Harry heb ik niet. Vier uur later staat mijn vader aan de rand van mijn bed met de mededeling dat ik me moet klaarmaken om naar Elke te gaan. Ik neem een douche met de Hawaii flower and oil van Nivea, een frisse geur die me meteen wat opbeurt. Ik ben misschien iets te grof geweest tegen Harry dan hij echt verdient en ik heb die avond heel wat gemengde signalen gegeven aan hem, maar ik heb mezelf niets te verwijten. Ook al weet ik dat dat geen waar is, toch maak ik het mezelf wijs om het schuldgevoel dat ik heb terug te dringen. Ik trek een aan. Niet dat het hier koud is, een veertiental graden. Voor december valt dat dus zeer goed mee. Een uur nadat mijn vader aan mijn bed stond vertrekken we naar het appartementje waar mijn zus nu woont. Ik ben er nog nooit geweest en ik ben best wel benieuwd. Elke stelde nog voor om meteen af te spreken in het Italiaanse restaurant waar we straks gaan eten. Het was een aanrader van haar... Toch staat papa erop dat we eerst bij haar langs gaan. Ik denk dat hij wil weten wat er nog van het appartementje overblijft en of er sporen zijn van een vriendje. Ik heb toch niet veel te zeggen dus moei ik me ook niet.
Papa heeft natuurlijk een sleutel van het appartementje en zonder aan te bellen kunnen we dan ook binnen. Mijn zus zit in de zetel naar tv te kijken en kijkt verrast achter zich wanneer ze geluid hoort. Meteen springt ze op en trekt ze ons in een soort groepsknuffel. Papa maakt zich ongemakkelijk los en begint aan zijn inspectieronde. Hij mag gerust al zijn tijd nemen dan kan ik nog wat langer bijpraten met Elke. We hebben elkaar al bijna een half jaar niet gezien.
'Wij gaan morgen samen op pad. We will shop 'till we drop!' kirt mijn zus.
'Goed idee!' Ik heb hier al een paar leuke winkels gezien en ik moet natuurlijk shoppen. Wat doe je anders in Amerika?

Just can't let her go - H.S.Where stories live. Discover now