Terug in België besluit ik maar meteen af te spreken met Joyce. Ik voel nu al dat ik deze avond niet in slaap zal kunnen vallen en ik moet haar nog een heleboel vertellen. Over New York, Harry, nieuwjaar en ik moet ook weten wat er hier gebeurd is toen ik weg was. Zodra ik op mijn eigen kamer ben bel ik naar Joyce.
'Je bent teruggg!!!!!' klinkt het overenthousiast aan de andere kant van de lijn.
'Jaaaa', lach ik. Blij dat er mij toch iemand gemist heeft.
'Vertel eens hoe het was.'
'Wat zou je ervan vinden om eens af te spreken? Dan kan ik je alles vertellen.'
'Oké, wanneer?'
'Om negen uur vanavond?'
'Vanavond?! Oké geen probleem.'
We spreken af waar we naartoe gaan, het café waar we normaal afspreken. Ik trek een aan met glitters en torenhoge hakken. Vanavond ga ik er eens goed invliegen. Feesten, feesten, feesten! Ik heb nog twee dagen voor school opnieuw begint en ik ga die twee dagen goed gebruiken.
Op het afgesproken uur stapt Joyce het café binnen. Ik was net iets eerder waardoor ik al aan de bar op haar zit te wachten. Ze komt naast me zitten en ik neem haar in een ietwat onhandige knuffel vast. Ik ben zo blij dat ik haar terug zie! We bestellen iets om te drinken en dan komen de vragen.
'Harry en jij, vertel eens...' begint Joyce.
'Wel ja, de avond toen ik jouw dat berichtje stuurde kreeg ik een antwoord van Harry zelf. Hij zei dat hij niet uit mijn buurt zou blijven en dat hij wel iets voor me voelde. De dag nadien ging ik ontbijten in zaak waar ze normaal ontbijt serveren en plots dook Harry daar op. Hij had me herkend en dan hebben we de hele dag met elkaar opgetrokken. Samen van alles bezocht zoals Brooklyn Bridge, Ground Zero, het Vrijheidsbeeld... Hij is zelfs mee geweest om te shoppen.'
'Olala en met nieuwjaar?'
Ik neem een slok van mijn drankje en vertel verder. 'We hadden gaan wandelen in Central Park en Harry was aan het klagen dat zijn moeder boos was omdat zijn vader had voorgesteld samen met zijn zakenpartner uit eten te gaan op oudejaarsavond.'
'Ja, die mama heeft wel gelijk.'
'Wacht, wacht. We keren dan terug, elk naar zijn hotel en daar komt mijn vader met hetzelfde nieuws af. Op dat moment stond ik er niet bij stil. Maar toen we naar onze tafel gebracht werden was het hilarisch. Harry en ik beginnen elkaar te begroeten en onze ouders stonden daar van 'huh?!'. Dan ontdekten mijn vader en zijn vader dat ze eigenlijk even goed in België hun zakendeal hadden kunnen doen of in het Nederlands.'
'Hahaha wat een idioten!' Joyce lacht zich echt te pletter.
'Dat kan je wel zeggen, maar nu heb ik New York tenminste gezien. Nu ja, dan net voor middernacht mochten Harry en ik naar die bol gaan kijken op Times Square en de rest zou jij beter vertellen.'
'Wel ja jullie waren in beeld. Niet zo heel erg duidelijk, maar ik ken jullie goed en ik had jullie meteen herkend. Jullie waren aan het kussen alsof jullie leven ervan af hing en ik dacht "Yes, het is gelukt!!!" Ik was zo blij voor jullie.'
'Dan zijn we nog samen naar mijn hotelkamer geweest en daar moet ik geen tekeningetje bij maken zeker?' zeg ik nog.
'Meteen al??'
Ik knik.
'Wow, na een paar dagen meteen al seks of wat?'
'Tjah op dat moment voelde dat juist aan en ik heb er eigenlijk niet meer over nagedacht achteraf. Het is nu toch gebeurd.'
'Luister!' roept Joyce plots uit. Ze springt van haar barkruk en trekt mij ook van die van mij af.
Ik spits mijn oren en herken een liedje maar ik kan niet op de titel komen.
Joyce en ik bewegen op de muziek en ik herken na een tijdje Lady Masquerade. We blijven dansen op de dansvloer en we keren enkel terug naar de bar om een nieuw drankje te bestellen.
'Word jij niet moe?' vraagt Joyce na een tijdje.
'Nee, waarom?'
'Het is al drie uur en je staat hier nog altijd zo fris en wakker.'
'Jetlag, normaal is het nu pas negen uur 's avonds in New York.'
'Wel ik denk dat we toch beter naar huis kunnen gaan.'
Ze heeft gelijk. Ik moet me zo snel mogelijk terug volgens het plaatselijke uur schikken anders loopt het niet goed met me af. Als school weer begint kan dat nogal negatief uitdraaien. We gaan naar huis en thuis kleed ik me om en kruip ik in bed. Natuurlijk kan ik de slaap niet meteen vatten. Wat had je anders gedacht?
YOU ARE READING
Just can't let her go - H.S.
FanfictionShe's so mean but I gotta love it And I just can't let her go Breaks a billion hearts I know i'm next in line But I don't mind yeah I want her Ik begon jaren geleden (2013) met het schrijven van dit verhaal. Toen heb ik heel lang niet meer verder ge...