'Femke!' Ik kijk om me heen en vind al snel de persoon die mijn naam heeft geroepen.
'Wat doe jij hier?' vraag ik terwijl ik naar mijn neef ga.
'Hetzelfde als jij zeker,' grijnst hij, 'dit is trouwens Margaux.' Hij wijst naar een meisje dat een beetje verlegen achter hem staat. 'Wil je wel niets zeggen aan je ouders erover want mijn ma weet het nog maar pas dat we terug samen zijn.'
'Oké, geen probleem', zeg ik snel om van hem af te zijn. Dan draai ik me om en vraag ik aan de persoon die net voorbij loopt waar Josh is.
'Buiten de barbecue aan het aansteken.' Ik bedank hem en loop terug uit de tent. Ik begroet iedereen die ik tegenkom door eens vriendelijk te glimlachen of gewoon even hallo te zeggen.
'Lukt het?' vraag ik als ik bij Josh sta.
Hij draait zich verrast om en drukt een kus op mijn wang als begroeting. Josh is een van de enige jongens waarvan ik er zeker van ben dat ik er niets meer moet achter zoeken. 'Ja hoor, heb je al iets te drinken genomen? Je moet het maar nemen uit de koelkast in de tent.'
'Ik zal meteen eens gaan kijken.' Ik keer terug naar de tent, haal een breezer uit de koelkast en ga dan in de zetel zitten die in de tent staat. Niet veel later komt Harry wat onwennig naast me zitten.
'Hey, ben je toch gekomen?' vraag ik vriendelijk.
'Ja, het leek mij wel handig om zo wat mensen te leren kennen.'
'Daar heb je een punt. Wil je misschien ook iets om te drinken?' vraag ik wanneer ik zie dat hij niets heeft.
'Ja een biertje is goed.' Ik sta op en neem een flesje bier voor hem uit de koelkast. Normaal geven de jongens mij een drankje maar voor Harry wil ik wel een uitzondering maken. Ik heb ergens wel medelijden met hem dat hij voor zijn laatste jaar nog in een andere school zit. Ik geef hem het flesje en ga opnieuw naast hem zitten.
'Waarom zijn jullie...?'
'Doen julie...?' Hij stopt zijn vraag en maakt duidelijk dat ik mijn vraag eerst kan stellen, maar ik laat hem toch maar voor.
'Doen jullie dit elk jaar? Zo'n barbecue, bedoel ik.' vraagt hij.
'Het is pas het tweede jaar dat we zoiets doen. Josh was gisteren jarig, maar toen was er al iets te doen en dus doet hij nu eigenlijk een soort van verjaardagsfeestje samen met het begin van het schooljaar.'
'Ach zo, dan moet ik hem straks maar eens feliciteren.'
'Fem!' Joyce laat zich naast me neerploffen in de zetel en slaat haar armen om me heen.
'Ook hallo, waar kom jij vandaan?' vraag ik lachend.
'Ik zat wat bij die jongens daar.' Ze wijst naar de hoek waar ook mijn neef zit en ik krul even mijn neus op als ik hem opnieuw zie zitten. Dat heb je dan als je even oud bent.
'Harry dit is Joyce, Joyce dit is Harry', stel ik de twee aan elkaar voor wanneer het even stil is.
'Aangenaam', zegt Harry tegen Joyce.
'Jij bent toch die jongen uit Londen?' vraagt Joyce.
Ik hoop dat ze blijft doorvragen dan kom ik misschien wat meer te weten over hem.
'Ja dat ben ik', lacht Harry.
'Waarom ben je eigenlijk verhuisd?' vraagt Joyce.
Harry neemt een slokje van zijn bier en haalt zijn schouders op.
'Wil je er niet over praten? Nu ja ik begrijp het wel. Waarschijnlijk mis je je vrienden daar wel...' Joyce ratelt maar door.
'Joyce, het is wel goed hoor', leg ik haar stil. Harry kijkt me even dankbaar aan.
'Ik ga Josh even opzoeken en hem feliciteren', zegt hij. Terwijl Harry uit de tent loopt, sta ik ook opnieuw recht om een nieuw drankje te halen voor mezelf. Wanneer ik mijn flesje openmaak komt een jongen bij me staan waarvan ik de naam even vergeten ben. Het is zover vanaf nu kan ik doen wat ik altijd doe op feestjes. Uithangen met de jongens. Daarnet zat ik ook al bij Harry, maar met hem kon ik dit niet doen want hij kent me helemaal niet of beter gezegd nog niet.
'Hoi', zeg ik.
'Ik ben Siebe.' Handig dat hij even zijn naam zegt. Ik ga met hem mee en het duurt niet lang voor ik op zijn schoot beland. Zelf tijdens het eten blijf ik daar zitten. Ik ben gestopt met het drinken van alcohol na vijf breezers, maar Siebe gaat rustig door waardoor hij een beetje losse handjes krijgt. Extra opletten voor mij dus. Hij strijkt mijn haar uit mijn gezicht en legt het allemaal aan de linkerkant van mijn nek. Waarna hij begint met het geven van kusjes op mijn ruggengraat. Ik laat hem doen en reageer er niet echt op. Hij is toch te dronken om mijn reactie te merken. Mijn neef zit aan de overkant van de tent en maakt een hartje met zijn handen terwijl hij vragend naar me kijkt. Ik schud mijn hoofd en krijg een niet-begrijpende blik terug. De tent gaat open en Harry komt binnen met Flo aan zijn zij. Ik voel een steek van jaloezie, maar probeer het te verstoppen. Jaloezie, dat kan toch helemaal niet. Ik concentreer me opnieuw op Siebe zijn handeling en draai me om zodat ik hem kan aankijken. Hij lacht even schaapachtig en dan kust hij me op mijn mond. Nog voor ik in aanraking kom met zijn tong duw ik hem zachtjes naar achteren. Ik heb ook zo mijn grenzen.
'Ik moet maar eens gaan, het spijt me', zeg ik hem. Het is al kwart over een en morgen is er opnieuw school.
'Maar het werd net zo leuk', zeurt Siebe.
'Sorry.' Ik sta op en trek mijn kleedje recht terwijl ik de tent uitloop.
'Hé Femke, wacht eens!' Ik draai me om en daar staat mijn neef.
'Wat is er?'
'Wat was dat daarnet allemaal?' vraagt hij.
'Jij moet dringend meer uitgaan naar de feestjes waar ik ook ben, neefje', lach ik terwijl ik in zijn wang knijp. Hij blijft verbaasd staan. Ik draai me om en loop dan sierlijk weg naar mijn eigen huis.
YOU ARE READING
Just can't let her go - H.S.
FanficShe's so mean but I gotta love it And I just can't let her go Breaks a billion hearts I know i'm next in line But I don't mind yeah I want her Ik begon jaren geleden (2013) met het schrijven van dit verhaal. Toen heb ik heel lang niet meer verder ge...