Deze week wordt het na school de linkerkant op fietsen. Volgende week zal het rechts zijn en de daarop volgende week opnieuw naar links. Dat heb je dan als je ouders niet langer samenwonen en gescheiden zijn. Ik vind het eigenlijk helemaal niet erg. Soms komt het me wel goed uit. De scheiding gebeurde toen ik elf of twaalf jaar was, ongeveer zes jaar geleden ondertussen. Ik open de voordeur en gooi mijn schoudertas die moet doorgaan als boekentas in de gang op de grond terwijl ik zelf verder loop naar de keuken. Ik open de koelkast en laat mijn ogen over elke plank glijden. Het wordt dringend tijd dat er eens naar de winkel gegaan wordt. Ik neem de fles cola en schenk mezelf een groot glas in. Uit de kast haal ik een pakje Dinokoeken en dan ga ik naar boven waar mijn eigen kamer is. Onderweg neem ik mijn schoudertas mee. Zelfs op de eerst schooldag hebben we al huiswerk. Door die zak van economie dan nog wel. Zuchtend ga ik op mijn bed liggen om het artikel dat we kregen samen te vatten. Waarom zou je in godsnaam op een stoel gaan zitten aan je bureau als je ook lekker comfortabel op je bed kan gaan liggen. Eerst lees ik het artikel helemaal door en met een groene markeerstift duid ik de belangrijkste zaken aan. Wanneer dat gebeurd is, maak ik een samenvatting door de gemarkeerde zinnen gewoon in mijn eigen woorden te herhalen. Wanneer ik mijn taak af is, heb ik nog een uur voor het feestje begint. Tijd genoeg om te douchen en mijn vader is toch niet thuis dus dan kan hij niet gaan zeuren dat ik te lang onder de douche sta. Ik werp mijn kleren in de wasmand en ga in de douche staan. Ook al heb ik deze morgen mijn haar al gewassen toch neem ik nog eens shampoo en wrijf ik het productje in mijn haar. Ik droog me af en trek een setje lingerie aan. Niet dat iemand het te zien zal krijgen, maar ik voel me toch veel zelfzekerder als mijn lingerie bij elkaar past en ook nog een mooi en vrouwelijk is. Ik breng nog een bodylotion aan voor ik mijn zwart strapless jurkje aandoe. Dankzij de lotion lijken mijn schouders toch nog iets bruiner dan ze in werkelijk zijn. Ik heb deze zomer uren in de zon gelegen en toch ben ik amper gebruind. Enkel mijn schouders en benen hebben nog een deftig kleurtje maar dat zal ook snel weer verdwijnen en ik weiger chemische brol met de naam zelfbruiner op mij te smeren. Ik strijk mijn kleedje glad en voel de damastmotieven. Mijn haar droog ik met de haardroger en dan stijl ik het nog even. Het is redelijk stijl maar als ik de stijltang gebruik is het gewoon net ietsje langer. Nu nog mijn make up. Ik wil niet dramatisch veel make up gaan gebruiken, maar ik wil het ook niet al te naturel. Ik breng wat foundation aan en zorg ervoor dat alles goed uitgewreven is en er zeker geen blinkende zones zijn. Daarna breng ik een beetje oogschaduw aan die een goudachtige tint heeft. Met mijn eyeliner zet ik een lijntje op mijn bovenste ooglid en op de waterlijn aan de onderkant van mijn oog. Nu enkel nog mascara. 'Maybe it's Maybelline', doe ik de reclame na terwijl ik mijn mascara aanbreng.
Volgens de reclame zou hij je ogen tweemaal vergroten. Als ik een latje erbij haal zijn mijn ogen nog altijd even groot, maar ik ben vooral fan van deze mascara omdat hij niet te koop is in België. Mijn zus heeft hem deze zomer voor me meegebracht uit New York. Nu enkel nog mijn lippen. Die hou ik het liefst naturel want het is toch maar gênant als je lippenstift blijft plakken aan het glas waar je net uitdronk. Lip butter van Nivea is dan mijn beste vriend. Het doet je lippen voller lijken en het laat ze nog eens glanzen ook. Wanneer ik klaar ben, is het al zes uur en is het feestje eigenlijk al begonnen. Ik neem nog rustig de tijd om mijn aan te trekken en een tasje uit te zoeken dat erbij past. Ik verlaat het huis en loop de straat uit. Josh woont toch maar twee straten verderop en ik ga echt niet met een jurk op mijn fiets gaan zitten. Aan de voordeur heeft Josh een briefje gehangen dat we langs het huis naar de tuin kunnen gaan. Nog zo handig dan hoef ik niet aan te bellen. De voortuin staat vol met fietsen dus ik denk dat iedereen er ondertussen al is. Best volk komt altijd te laat zeggen ze toch? In de tuin ruikt het al heerlijk naar de barbecue die aangestoken wordt achter de tent. Ik ga de witte partytent binnen die Josh geplaatst heeft. Nog voor ik iets gezegd heb, roept iemand mijn naam.
YOU ARE READING
Just can't let her go - H.S.
FanfictionShe's so mean but I gotta love it And I just can't let her go Breaks a billion hearts I know i'm next in line But I don't mind yeah I want her Ik begon jaren geleden (2013) met het schrijven van dit verhaal. Toen heb ik heel lang niet meer verder ge...