Twist of fate || 058

3 1 0
                                    

Zodra ik thuis kom van school ruil ik mijn outfit in voor een setje verse kleren. Ik heb daarnet ergens pasta gaan eten als lunch en er is wat gemorst op mijn broek. De broek gaat mooi de wastrommel in voor de vlek helemaal de stof intrekt. 

De klok toont me dat het nu half vijf is. Misschien kan ik snel iets maken voor de girlsnight. Ik trek enkele kasten open en neem een pak bloem, boter, suiker en eitjes. Uit een andere kast haal ik een mengkom en ik begin alles mooi af te wegen en te mengen tot ik het perfecte cakebeslag heb. Dan vul ik roze vormpjes met het beslag en plaats ik alles in de oven voor twintig minuutjes. Wat zal ik nu eens doen? Ik kijk eens in het rond en loop dan naar de slaapkamer. De kleren die gisterenavond van mijn lijf getrokken werden liggen nog op de grond. Misschien zou ik die best eens oprapen en in de wasmand opbergen. Niet iedereen moet onmiddellijk zien wat hier gebeurd is gisterenavond. Wanneer de kleren op hun plaats zijn, maak ik het bed op en dan maak ik nog snel eens mijn tas klaar voor morgen. Ik heb nu toch wat tijd dus dan kan ik dat nu al doen. Als alles geregeld is, haal ik de cakejes uit de oven voor ze helemaal zwart gebakken zijn. Nu nog even laten afkoelen en dan meenemen in een doos naar Sarah. Wat me eraan doet denken dat ik ook nog nagellak moest meenemen. Ik loop naar de dressing waarin mijn doos met mijn verzameling nagellak staat. Ik haal het deksel ervan af en neem enkele potjes vast. Zou ik alles meenemen of een selectie maken uit de veertig potjes die ik heb? Kom ik neem ze allemaal wel mee. Dan hebben we zeker keuze genoeg. Ik zet de doos bij de deur en pak de cakejes in. Wanneer het deksel op de doos is, klopt iemand op de deur. Ik loop naar de deur en maak die open.

'Hoi', zegt Sarah.
'Hey, ik haal nog even iets uit de keuken.'
'Geen probleem.'
Ik loop verder naar de keuken en als ik terugkeer staat Sarah al halverwege de woonkamer.
'Zo leuk dat je het hier ingericht hebt', zegt ze.
'Dank je. Ik heb trouwens cakejes gemaakt voor ons.'
'Zalig, kom laat ons gaan!' Ik trek de deur achter me dicht en volg haar een verdieping naar beneden.

Haar studio is op ongeveer dezelfde manier ingedeeld als die van mij en het is echt gezellig ingericht. Overal hangen foto's van zij met vriendinnen of familie.
'Ik heb net voor ik naar jou kwam pizza besteld dus die zal elk moment aankomen. Dat is toch goed voor jou?'
'Zeker!'
'Dan kunnen we daarna nagels lakken en een film bekijken. Je hebt toch nagellak meegebracht?'
'Jaja een hele doos', verzeker ik haar.

'Laat ons eens kijken....' Sarah neemt er een tasje bij en neemt een paar flesjes nagellak uit. 'Waar is die van jou?'
Ik neem er de doos bij. 'Niet op letten, ik heb een kleine obsessie met nagellak.'
'Ik heb maar een flesje of tien omdat ik echt de grootste duts ter wereld ben in het aanbrengen van nagellak. Bij iemand anders lukt mij dat perfect, maar bij mezelf begin ik er niet aan.'
We kiezen elk een kleurtje en dan begin ik met het lakken van haar nagels.
'Heb jij broers of zussen?' vraagt ze me.
'Ja ik heb een oudere zus en een stiefbroer die een jaar ouder is.'
'Leuk, ik heb nog een oudere broer. Hoe gaat het nu eigenlijk nog met Harry?'
'Ik heb hem niet meer gehoord vandaag.'
'Hoe ken je die eigenlijk?'
Ik vertel haar het volledige verhaal vanaf het moment dat Harry in mijn klas zat tot nu.
'Dus op het moment dat je Robin leerde kennen was je eigenlijk nog met Harry in je hoofd?' vraagt Sarah.
'Ik denk het, ik weet het eigenlijk echt niet.'
'Ik denk het wel aangezien je nu helemaal in de war bent doordat je hem terug ziet.'
'Ik ben van plan om het even af te wachten en dan zien we wel zeker?'
'Goed idee.'
'Heb jij eigenlijk een liefje?' vraag ik uit oprechte interesse.
'Nee, we zijn een maand geleden uit elkaar gegaan, maar het was maar van korte duur hoor. No worries.'
Ik glimlach even en draai het potje nagellak dicht. Straks is het haar beurt om mij onder handen te nemen.
'Ik heb wel al eens rondgekeken op de universiteit en er lopen daar mooie gevallen tussen', lacht ze.
Ik lach nu ook. 'Go and get them tiger.'
'Nu niet. Eerst een filmpje kijken. Wat dacht je van About Time?'

Just can't let her go - H.S.Where stories live. Discover now