Can't let her go || 006

4 1 0
                                    

De dag nadien ga ik gewoon naar school alsof er niets gebeurd is gisterenavond. Oké er was een geweldig feestje bij Josh en ik heb inderdaad weer aan het rotzooien geweest met wat jongens, maar dat is niet nieuws. Op ieder feestje zit ik wel bij minimum één jongen en die jongens weten gewoon dat ze geen kans maken. Het is genoeg voor die ene avond maar daarna heb ik amper nog contact met hen. Soms zijn er wel eens jongens die een tweede, derde soms ook vierde keer proberen op verschillende avonden in de hoop dat er toch wat meer inzit. Op die momenten ben ik dan wel zo eerlijk met hen om duidelijk te zeggen waar het op staat bij de derde keer. Ze hebben ook gevoelens en ik wil toch nog een beetje respect hebben ervoor. Waarschijnlijk wordt mijn gedrag om die reden geaccepteerd. Flo doet me na, maar zij houdt geen rekening met de gevoelens van de jongens. Ze zou zelfs een relatie beginnen om de jongen daarna keihard te bedriegen of gewoon te laten vallen. Natuurlijk wordt er over haar geroddeld en wordt ze een slet genoemd. Deze morgen werd ik wakker met het liedje Sterrenstof van de Jeugd van Tegenwoordig. De sterren hebben me geïnspireerd bij het uitkiezen van mijn . Die bestaat uit een zwart mini-shortje, een T-shirt met galaxy print, een zwarte beanie om mijn haar een beetje te verstoppen en witte Al Stars. Met Watskebeurt?! van de Jeugd Van Tegenwoordig in mijn oren fiets ik naar school. Het mag net iets pittiger om naar school te fietsen, het moet toch nog een beetje leuk blijven. Ik kom net niet te laat aan en loop met opgeheven hoofd over de speelplaats naar de kluisjes nog steeds luisterend naar mijn muziek. Ik haal de boeken eruit voor het eerste en het tweede lesuur en stop ze in de rugzak die ik op mijn rug heb en nu zo goed als leeg is. Het eerste lesuur hebben we scheikunde of beter gezegd schijtkunde. Ik heb een rothekel aan dit vak al die chemische toestanden waren gewoon niets voor mij. Jammer. Gelukkig mogen we van deze leraar wel zelf onze plaatsen kiezen en is het niet alfabetisch te doen. Samen met Joyce ga ik helemaal vooraan zitten. Deze leraar hebben we voor het vierde jaar en hij is eigenlijk echt niet boos te krijgen. Je mag hem staan uitlachen in zijn gezicht, nog krijg je geen straf. Je zou denken dat ik toch zo slim ben om helemaal achteraan te gaan zitten als ik naast mijn beste vriendin zit, maar dat is juist mijn tactiek. Joyce en ik zitten helemaal vooraan en naast mij is er een klein wasbakje. Daarnaast zitten Josh en Harry. Wel leuk voor Harry dat hij al vrienden gemaakt heeft. Je moet natuurlijk weten dat Joyce, Josh en ik alle drie een bloedhekel hebben aan dit vak en we dus constant kuren uithalen. Als we vooraan zitten beletten we ook de anderen om op te letten en zo zullen ze ook eerder meedoen en mee lachen. Voor onze bank staat een tafeltje met een laptop en een beamer. Naast de laptop ligt een draadloze muis want de leraar kan nu eenmaal niet werken met zo'n aanraakscherm. Daar kunnen we nog veel mee uitsteken. Zoals bij elke leraar mogen we ons voorstellen. Wat redelijk belachelijk is aangezien iedereen elkaar al kent. Er worden dan ook constant grapjes gemaakt en het lesuur is veel te snel voorbij. Op naar lesuur twee met de bullebak van de school, meneer Economie. Ik slof wat achter de klas aan pratend met Harry naar het volgende klaslokaal. De leraar staat ons al op te wachten aan de deur en kijkt streng op zijn horloge en dan terug naar ons.

'Ga maar binnen Harry', zegt hij. Ik wil Harry volgen maar de leraar houdt snel zijn hand voor de ingang waardoor ik met mijn borst tegen hem loop.
'Juffrouw Somers, ik dacht in het schoolreglement gelezen te hebben dat er een verbod heerst op shorts die boven de knie komen en vooral op mutsen. Ik heb gisteren al een opmerking gemaakt over je kledij en nog wil je niet luisteren.'
Ik laat hem maar uitrazen en hou mij hoofd een klein beetje schuin wat ik altijd doe als ik een geniaal idee heb. Er komt iets in mij op en ik kan niet anders dan het eruit laten komen.
'Je bent een sjembek dat zeurt, maar je weet niet watskeburt', zing ik voor de leraar. Ik zie enkele leerlingen grinniken en dat geeft me alleen maar moed om verder te gaan.
'De jeugd van tegenwoordig, je kan er...'
'Correct meneer! Ik sta versteld van uw muziekkennis', onderbreek ik hem. De leraar haalt even diep adem en zijn hoofd wordt steeds roder. De hele klas ligt nu dubbel en ik moet echt moeite doen om niet mee te lachen.
'Somers! Directeur nu!' schreeuwt hij door de hele gang.
'Komt in orde meneer, ik zal hem de groetjes doen.' met een triomfantelijke glimlach omdat hij met zijn mond vol tanden staat, been ik weg naar het bureau van de directeur. Dit kan best nog gezellig worden. Ik klop aan op de deur van de directeur zijn kantoor en wacht tot ik toestemming krijg om binnen te gaan. Eigenlijk hoef ik geen toestemming te vragen, maar ik wil hem niet storen als hij in gesprek is, hoewel ik toch sowieso voorrang zou krijgen.

Just can't let her go - H.S.Where stories live. Discover now