O hafta Seamus'un cenazesinden sonra olan şeyler herkesin sinirlerini bozmaya başlamıştı. James Potter ve ekibi daha olayı araştırmaya başlamadan Lisle'nin ortalardan kaybolması, cenazeye katılmaması bütün gözleri ona çevirmişti. Bir sonraki hafta soruşturmaya başladıklarında ilk başta bu ayrıntı üzerine yürümüşlerdi,şimdi Kalman Odil ve ekibinden geriye kalan 5 kişi sorgulanmak için Potter odasında bekliyordu.
İlk olarak Kalman Odil odaya alındığında Harry adamın dosyasını incelerken babası oturduğu yerde konuşmaya başladı.
"Kendinizi tanıtın lütfen."
"Adım Kalman Odil, Bakanlığımızın Fransa kolunda büyücü dünyamız için yeni keşfedilen şeyleri araştırıyorum."
"Burada bulunma sebebinizi biliyor musun Bay Odil?"
"Tahmin ediyorum yine de açıklama isteme hakkımı kullanmak istiyorum."
Harry babasının açıklaması için bakışlarını gördüğünde yorgunca konuşmaya başladı.
"Bakanlık çalışanlarından Seamus Finnigan adlı kişinin cinayeti hakkında soruşturmaya alındınız Bay Odil. Bakan'a bizzat bildirdiğiniz heyet kadronuzdaki Bayan Lisle baş şüphelimiz. Onu en son nerede gördüğünüzü ve şu an nerede olduğunu bize söylemenizi diliyoruz."
Adam istediklerini veremeyeceğini başını iki yana sallayarak belli etti.
"Size yardımcı olmak isterdim ama bende sizin gibi Lisle'nin nerede olduğunu bilmiyorum. Ayrıca kaybınız için çok üzgünüm ama o gecenin ertesi sabahı Lisle benden izin alıp okulu terk etti, biraz dinlenmek istediğini söylediğinde hiç şüphelenmeden izin verdim."
"Heyetinizdeki bireyler bazı zamanlar böyle şeylerle size gelebiliyor mu Bay Odil, tam olarak nasıl bir ilişkiniz var bu insanlarla?" James Potter ellerini masada birleştirip bilgi açlığıyla adama baktı.
"Hepsini en az 10 yıldır tanıyorum, bizzat eğitimleriyle ilgilendim. Toplumdan dışlanan ve sevgi görmeyen her yetenekli bireyi kendi heyetimde yetiştirmekten mutluluk duyarım ama aramızdaki ilişki hiçbir zaman patron-çalışan kurallarıyla olmadı. Gitmek isteyen gider, kalmak isteyen kalır. Bazı zamanlar böyle gidişler yaşarız mesela Bay Gace'in geçen zamanda heyetten ayrılıp kendi yoluna devam etmesi gibi. Çünkü kendisi kurallarımız dışında hoş olmayan şeylere sebep oldu."
Harry adamı hatırladığında sinirle dişlerini sıktı.
"Bende tam bu noktaya gelecektim Bay Odil, acaba Bayan Lisle'de Bay Gace gibi heyetinizin kuralları dışına çıktığı bir şeyler yaptığı için sizin tarafınızdan uzaklaştırılmış olması mümkün mü?"
Adam hakarete uğramış gibi gözlerini kısıp anında cevap verdi.
"Bu soruyu sormanız bile beni incitti, Lisle ölümle sonuçlanan bir olaya karıştığını bilsem onu uzaklaştırmadan önce siz Seherbazlara teslim ederdim. Tıpkı Bay Gace'in yaptığı hatalar yüzünden onun öğrencim olduğunu unutup heyetten gitmesini istediğim gibi."
"Kurallarınızdan bahsedin Bay Odil? Ne tür kurallarınız var heyette? İnsanların görevleri neler?" Harry adamın evet demesini beklemiyordu zaten kötü oyunculuğunu bıraksın diye lafı biter bitmez sorusunu sormuştu.
"Normal bir toplumda yapılması ve yapılmaması gereken şeyleri içeriyor kurallarımız. Heyette huzuru kaçıracak kimseyi barındırmam ya da tıpkı şu an gibi heyetimin adını kirleten hiçbir şeye izin vermem. İnsanların bir görevleri yok, sadece keşif turlarımda araştırma yaparken görev dağılımına gideriz, genelde herkesin iyi olduğu şeylere göre veririm bu görevleri."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kızıl Güç (Ginny Weasley) (Harry Potter)
FanficÖlüm emrinin verildiğini öğrenen Ginny ona uzatılan yardım elini geri çeviremedi. Savaşın gizli tarafında kalan kızıl güzelin tek amacı güçlenmiş bir şekilde sevdiklerine geri dönmekti.