Ringkasnya, Ah Tong minta maaf atas kesalahannya sebelum ini. Dia boleh sahaja lari dan lupakan segalanya, tetapi dia sudah terlalu lama bermukim di kampung dan sudah menganggap diri sendiri sebagai sebahagian drpd warga kampung. Dia akui kesalahannya sangat besar dan pasti sukar utknya mendapat kemaafan dari penduduk kampung.
Namun dia tak dapat melelapkan mata selagi masih merasa berdosa dan tidak dapat meminta maaf kepada penduduk kampung yg dikelepetnya. Menurut Abg Tapa, tanpa segan silu atau mungkin tidak mampu menahan sebak, Ah Tong meraung di pejabat Abg Tapa. Utk menenangkannya, Abg Tapa membawanya ke kedai mamak berhampiran.
AMRAN: Buleh cayo ko tu bang? Ontah2 berlakon.
ABG TAPA: Ontah la tu. Abg maki dio pun, dio tak melawan. Kalau osah la dio belakon, memang handa amek deh.
LEMAN: Bosa jugak risiko eh tu bang.
ABG TAPA: Boto tu. Tapi paedah eh pun bosa.
SALIM: Apo pekdah eh?
ABG TAPA: Dio offer 20sen kurang dari hargo kilang. Makno eh, dio boli dr org kampung ni ikut hargo kilang, cumo tolak 20sen yo.
LEMAN: Hago kilang berapo?
ABG TAPA: $2.60.. Jadi dio boli kek kito $2.40 sekilo
RAZAK: Mangai..
AMRAN: Wuishh.. Boto ko tu?
ABG TAPA: Camtu la yg dio janji. Dio nak bayar balik apo yg dio tipu selamo ni. Dio akan boli gotah org kampung ikut hargo tu selamo 2 tahun. Dio sanggup rugi. Tapi dio tak sanggup hilang sedaro. Camtu la kato eh..
SALIM: Elok hago eh tu. Jadi abg setuju ko tak?
ABG TAPA: Ni yg nak kono bincang mo kau sumo dulu ni. Org lain tak tau laie ni doh.. Sobab kalau jadi, stor tu Atong urus an balik.
RAZAK: Eihh.. Pucuk dicito ulam mendatang namo eh tu bang..
AMRAN: Masalah eh.. Org kampung buleh terimo ko nanti?
ABG TAPA: Kono la buek perjumpaan. Tapi abg bagitau kau dulu ni. Sobab kau yg urus an stor tu skrg.
LEMAN: Takdo hal bang. Kito ni sumo baru dapek tawaran kojo kek lain.
ABG TAPA: La.. Yo ko? Hahaha.. Cantik la tu.
SALIM: Hal org kampung tu, jgn sobut namo Atong dulu. Sobut hargo $2.40 sekilo tu dulu. Meleleh la air liur masing2 nanti.
ABG TAPA: Haha.. Boto tu.