Daemon

68 6 11
                                    

  

    Cum a înțărcat copiii, Riserya a plecat să caute dragonii. A ținut să-i alăpteze chiar ea și pe gemenii lui, nu voia să-i lase pe ei la doică și pe ai ei nu, susținea că și Lucerya și Viserys sunt copiii ei.

    Riserya plecase de aproape o lună, iar el trebuia să stea în orașul ăsta blestemat, să facă planuri de asediere și să-l suporte pe Viserys.

  Sora sa l-a rugat să-l lase pe Viserys să rămână până la întoarcerea ei. A încercat să-i explice că cu cât acesta va sta mai mult în Tyrosh, cu atât lumea va deveni mai bănuitoare, dar degeaba, sora sa era mai încăpățânată ca un catâr. "Cu ocazia asta poate o să vă înțelegeți mai bine. Viserys va sta cu fiii noștri până mă întorc eu!" dar Daemon se gândea: ce ar trebui să facă dacă ea nu se va mai întoarce? Să rămână cu Viserys pe cap până unul dintre ei doi va muri? Se ruga ca ea să se întoarcă din ce în ce mai repede. Dacă Riserya credea că el și Viserys se vor înțelege vreodată, se înșela amarnic...

  Auzi o bătaie în ușă, și cum știa deja cine e, îi zisă să intre. Viserys intră și se așeză pe scaunul din fața lui.

  - Ce mai vrei? îl întrebă Daemon fără ca măcar să-l privească, prefăcându-se că citește niște documente.

   - Nu mai putem continua așa, zisă Viserys serios.

   - Așa cum? întrebă Daemon cu ochii încă în hârtii.

   - Lasă odată hârtiile alea și uită-te la mine, îi ordonă Viserys.

   Daemon nu suporta să primească ordine, mai ales de la un prinț răsfățat, dar nu avea chef de ceartă, așa că lăsă hârtiile, pusă coatele pe masă, își sprijinii fața în palme și îl privi pe Viserys:

  - Zi! Ce! Dracu! Vrei! zisă el accentuând fiecare cuvânt.

   - Dacă vrem să luăm tronul trebuie să ne aliem, propusă Viserys.

   - Să "luăm" tronul, zisă Daemon râzând batjocoritor. Bine, fie, să zicem că ne aliem și câștigăm războiul. După aceea, cine va sta pe tron? întrebă Daemon.

  - Eu, normal, dar...

   - Uite, aici e problema ta, zisă Daemon râzând forțat. De ce să stai TU pe tron? Tu cu ce contribui în această alianță? Vom cuceri tronul cu armata mea, cu dragonul Riseryei, cu strategiile mele, iar tu, vei sta si vei privi, iar apoi tot TU vei lua tronul? De ce? Doar pentru că "tati" a fost regele, iar tu ești următorul succesor?

  - Nici tu nu ai o armată prea numeroasă! Casa Blackfyre nu are nici 2000 de soldați. Nu ne putem baza doar pe Balerion!

   - Cine a zis că voi folosi doar soldații Casei Blackfyre? Cât de nerod mă crezi? Voi folosi și Compania de Aur, care are 10 000 de mercenari. Sunt cei mai buni din Essos.

  - Și cei mai scumpi. Nu avem bani să plătim nici 500 din Compania de Aur.

   - Of, Viserys! Nu știi cine a fondat Compania de Aur? întrebă Daemon râzând.

   - Nu...

   - "Beneath the gold, the bitter steel", acesta este strigătul lor de luptă, ca un omagiu pentru fondatorul lor.

   - Bittersteel? Fratele bastard care l-a ajutat pe Daemon în Rebeliunea Blackfyre?

   - Chiar el, iar bunicul meu a fost ucis de vărul său, Maelys cel Monstruos, pentru cine să conducă Compania de Aur. Actualul lor conducător este Harry Strickland, care se trage din Casa Strickland, una din Casele care au fost exilate că i-au susținut pe Blackfyre-ii. Și Compania e formată din mulți alți membri ai altor Case exilate de voi, Targaryenii. Sunt șanse mari ca ei să mă urmeze oarecum pe gratis. Nu ar fi tentant pentru ei să redevină lorzi?

  - Ai dreptate, nu m-am gândit la asta, cu Compania de Aur de partea noastră, avem șanse foarte mari să reușim, dar și Maelys a încercat să cucerească tronul cu ajutorul Companiei, și a fost ucis în luptă de Barristan Selmy, zisă Viserys cu juma de gură.

  - Da, dar Maelys nu avea un dragon, iar dacă Riserya are dreptate și mai face rost de cinci dragoni, atunci victoria e asigurată. Uite! Fi realist! Ai trăit mai mult printre cerșetori decât ca prinț! Nu știi nimic despre război, nu vei știi cum să conduci cele Șapte Regate!

  - De aceea vreau să te fac Mâna mea! Ești un strateg militar foarte bun, ai experiență în luptă și știi să conduci. Toată lumea știe că Mâna conduce cu adevărat regatul, nu regele! Ca Mână a regelui, în lipsa mea tu vei sta pe Tronul de Fier. Asta am vrut să-ți propun de la început, dar tu m-ai întrerupt!

  Daemon rămasă puțin uimit de propunerea lui Viserys și tăcu câteva secunde, dar își drese glasul și vorbi din nou.

   - Nu cred că ai înțelege, e o chestie de orgoliu... Știi, toți strămoșii mei s-au chinuit să obțină acest fucking tron! SĂ FIE REGI! Vreau să fiu trecut în istorie ca Daemon I Blackfyre, primul pe numele său, rege al Andalilor și al Rhoynarilor, protector al celor Șapte Regate, înțelegi ce vreau să zic? În plus, ar trebui să-ți cauți și tu o armată, nu să te bazezi doar pe mine și pe sora mea.

   - Bine, fie! În plus, dacă linia de descendenți Targaryen va dispărea, Blackfyre-ii vor fi următorii succesori de drept la tron!

   - Și dacă faci asta, de unde știi că nu o să te omor pe tine și copiii tăi ca să iau tronul? întrebă Daemon zâmbind malefic.

   - Pentru că o iubești pe Riserya foarte mult și nu ai face asta surorii tale, zisă Viserys, iar Daemon tăcu câteva secunde.

   - Și celor din Compania de Aur le vei reda titlurile de lorzi și castelele? îl întrebă Daemon.

   - Da...

   - Mă voi mai gândi la propunerea ta...După ce faci rost de o armată ca să contribui și tu în războiul ăsta, îi zisă Daemon accentuând cuvântul "armată".

   Viserys nu mai apucă să zică ceva că în încăpere intră un cavaler:
 
  - Iertare, Milord, dar lady Riserya și dragonul ei s-au întors! zisă acesta gâfâind.

   Daemon și Viserys se ridicară imediat și ieșiră în grabă. Când ajunsără în grădină, Balerion zăcea jos, respirând greoi, iar Riserya era în aceeași stare proastă, pe spatele lui, ținând patru ouă de dragon și cu un pui de dragon care dormea lângă ea. Era negru, cu aripi argintii. Trei ouă erau normale, unul argintiu, unul verde cu albastru și unul roșu cu auriu, iar al patrulea era înghețat... Un ou de dragon de gheață... Riserya a avut dreptate, iar viziunea ei s-a adeverit.

   - Îngrijiți-o pe sora mea, aveți grijă de cei doi dragoni și de cele patru ouă, ordonă Daemon. Dacă vreunul va păți ceva, vă omor!

The black dragons Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum