Daemon

41 3 45
                                    

 

  Trecuse mai bine de o lună de când fusese la Riverrun, iar acum se afla la nunta Riseryei și a lui Lucien. Toate rudele veniseră, chiar și câțiva lorzi importanți, ca Lordul Hightower din Oldtown și Lady Whent de Harrenhall.

  Krista era la masa familiei Velaryon. Daemon o așezase intenționat acolo ca să se obișnuiască cu ei, dar viitorul ei soț a preferat compania copiiilor și a dragonilor lor, care se jucau afară. Ea rămăsese singură la masă, în timp ce Daena dansa cu un lord mărunt, Rhaenyra vorbea cu Lady Whent la masa acesteia, iar văduva Velaryon era asaltată de condoleanțele tuturor.

  Daemon se ridică de la locul său și se dusă să-și invite sora vitregă la un dans. Krista îl privi cu surprindere și chiar cu o doză de ură când îl văzu, dar acceptă să danseze cu el.

  - Nu pot să cred că mi-ai făcut asta... oftă Krista în timp ce dansau. De ce? De ce puștiul? De ce acum?

  - Știi de ce, zisă el încruntându-se și o condusă într-o piruietă. Știam că nu vei renunța la planul tău...Să o ucizi pe Riserya și să-l iei tu pe Lucien, îi șopti el la ureche.

  Krista rămasă blocată, oprindu-se câteva secunde din dans, dar apoi continuă.

  - De unde știai?...Nu...asta e o întrebare stupidă când vine vorba de tine...

  - Kris, știu că îl iubești pe Lucien... Poate crezi că e singura iubire adevărată a ta, dar Lucien nu e pentru tine. El o iubește pe Ris de când sunt mici, pentru el nu există nicio femeie înafară de ea, ar face pentru ea lucruri pe care în mod normal nu le-ar face. Și tu, și ea îl iubiți. Diferența dintre voi două nu e legată de faptul că tu ești bastardă și ea nu, că ea a fost căsătorită cu Viserys Targaryen, cum se numea el regele de drept, ci tu nu. Diferența e că Lucien o iubește pe ea, iar pe tine nu! zisă el, iar Krista se depărtă de el.

  - ...Crezi că știi totul, Daemon Blackfyre, dar nu e așa! Să știi că dacă mă trimiți în Driftmark nu mă vei opri!

  - Nu o lua personal. Am făcut-o pentru binele tuturor: te înțelegi bine cu Daena, Monterys e încă un copil, ceea ce-ți mai dă câțiva ani de libertate să fi cu cine vrei, am scos-o pe fiica mea dintr-o logodnă fără să jignesc prea rău Casa Velaryon, oferind la schimb o altă Blackfyre care nu le-ar putea îngheța moștenitorul într-un acces de furie, tu nu mai o omori pe Ris. Dacă ai fi făcut asta, ar fi fost considerată trădare, și știi că nu contează unde te afli, în lege trădarea e pedepsită cu moarte. Să te ferească zeii de furia lui Lucien... Vezi tu, așa mi-aș fi pierdut două surori, dar mai bine te știu departe și în viață. Totul e perfect și plănuit cu grijă de mult timp.

  - Va veni o zi, când nu-ți va mai merge conform planurilor tale. Într-o zi, vei fi atât de distrus, încât vei acționa din instinct, furie și sete de răzbunere. În aceea zi să te gândești la mine dacă poți, și să știi că eu am fost. Pentru că planurile tale nu mă vor împiedica să fac ceea ce mi-am propus... Niciodata! zisă ea plecând.

Daemon oftă și se întoarsă la masa sa, privind restul oamenilor cum petrec.

  Riserya și Lucien au deschis fiecare dans, iar el se bucura să-i vadă fericiți. După ce au terminat de dansat și ultimul dans dinaintea celui de-al șaptelea fel de mâncare, lumea s-a așezat la masă, iar Riserya a venit și s-a așezat în fața lui.

  - Nu prea pari să te distezi, zisă ea gâfâind de la atâta dans și aranjându-și rochia albă de mireasă.

  Era prima oară când o vedea în altă culoare înafară de negru de când murise Viserys...

  - Mă distrez privindu-vă pe voi, zisă el zâmbind și luă o gură de vin din Arbor.

  Oricât de mult aș vrea să mă distrez cu ei și să uit de griji, nu pot... Nunta asta a costat o avere, și oricum nu prea mai aveam bani de când i-am luat oul lui Rohanne... Dar Riserya merită o nuntă, o petrecere, o sărbătoare, măcar atât.

  - Off, îmi pare rău că familia Stark nu a vrut să vină la nunta noastră. Pe Lady Catelyn și Robb nu i-am cunoscut, dar Sansa, Arya, Bran, Rickon, Ingrid și Jon păreau de treabă, zisă Ris, iar el rămasă blocat, Daemon, ești bine? îl întrebă ea.

  - Seven Hells...I-ai invitat la nuntă? De ce ai făcut asta?

  - Nu știu...Așa am simțit că trebuie să fac...

- Off...Zei nenorociți...oftă el punându-și mâinile peste față.

  - Daemon...Ce se întâmplă? întrebă ea îngrijorată.

  - Stai calmă, nu e nimic, zisă încercând să zâmbească, e din cauza oboselii.

  - Ești sigur?

  - Da, încă un pahar de vin și îmi revin, zisă râzând, deși în mintea lui se gândea ce să facă acum.

  Le-am zis să nu vină la următoarea nuntă la care sunt chemați. De unde să știu că Riserya îi va chema la nunta ei? Care erau șansele? Normal că au bănuit ceva și nu au mai venit. Nu vin la nunta greșită... Clar Cei Șapte îi vor morți. gândi el, apoi văzu un trandafir uscat printre cei din aranjamentul de pe masă. Îl luă în mână și îl analiză.

Dacă Cei Șapte nu m-au ajutat, vechea Zeiță cu Cinci Fețe la care se ruga famila noastră pe vremuri poate o va face...gândi zâmbind în timp ce trandafirul devenise roșu și parfumat, ca proaspăt înflorit, în mâna sa.

  Pusă floarea la loc lângă celelalte. La început a fost cea mai urâtă, dar acum era cea mai frumoasă.

  Am citit că ajutorul Zeiței e garantat și are rezultate frumoase mereu, dar are și prețuri pe măsură... Nu mai am de ales, oricât de mult voiam să evit această divinitate crudă, acum am nevoie de ea...gândi el oftând.

The black dragons Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum