Nedokončila som, pretože guličky sa opäť spojili a vytvorili podo mnou obrovský list.
„Viem, že sa nevieš pohnúť z miesta. Trápi ťa veta, ktorú napísal Kronikár. Slová langvinistu majú spojiť všetky predmety dokopy. Preto som ťa sem dnes zaviedol. Tu je moja moc neobmedzená. Môžem ti ukázať všetko, čo chcem, aby si videla bez zbytočných hádaniek."
„A to si mi nemohol ukázať skôr?"
„Doteraz to vôbec nebolo možné. No tým, že sme so Serafínou skoro spojení, mi dáva oveľa väčšiu moc a priam nekonečné možnosti. Nemal som ani poňatia či to vyjde. Som však rád, že sa to podarilo."
„Aké sú tie slová?" spýtala som sa nedočkavo.
„Popravde nie som si až tak úplne istý."
„Čože?! To si ma sem ťahal len kvôli tomu, aby si mi povedal, že si mi úplne zbytočný?!"
„Milá moja, ja nie som Kniha budúcnosti! Ja nepredpovedám! Ja hovorím, čo sa stalo!"
„Tak prečo sa jednoducho nespýtaš Serafíny?!"
Zmĺkol. Všade sa rozľahlo prazvláštne ticho.
„Nedokážem to."
Jeho hlas teraz znel duto a rezignovane. Skoro akoby mal slzy na krajíčku.
„Cítim jej prítomnosť. Je všade. Ako magnetická búrka, ktorá okolo mňa exploduje a nabíja ma novou nepoznanou silou. No aj po toľkých rokoch som ešte nepočul jej hlas. Ani jediný maličký tón."
Takúto odpoveď som od neho nečakala. Sklopila som zrak. Nemala som ani potuchy či môže vidieť, ako sa červenám, no bolo mi to jedno.
„Prepáč. Nevedela som."
„To je teraz už aj tak jedno," odvetil naoko vyrovnane a chladno.
Dobre som vedela, že sa za tým skrýva dlhá rana plná bolesti, ktorá sa nie a nie zahojiť.
„Čo mám povedať?" opýtala som sa ho ešte raz zúfalo.
Dlhú chvíľu sa neozval. Už som si začínala myslieť, že je to strata času, keď náhle prehovoril tichým zahĺbeným hlasom.
„Potrebuješ do všetkých predmetov naraz vložiť mágiu, ktorá ich spojí a vytvorí jednu zbraň. Tá zbraň bude len prenášačom mágie. Nádoba, ktorá sa otvorí až nastane pravý čas a vypustí zo seba obrovskú deštruktívnu silu."
„Ale ako to mám spraviť?" bedákala som.
„Na toto odpoveď doposiaľ nikto nenašiel. Hoci je mágia najpoužívanejším zdrojom sily, nič nie je menej prebádané ako ona a je to dobre. Pretože mágia je niečo, s čím sa neradno zahrávať. Má neskutočne silnú moc. Oveľa väčšiu než by bol ktokoľvek schopný prijať či ovládať. Tá sila však drieme v každom z nás. My však nedokážeme použiť také kvantum mágie pri jednom zaklínaní. Dôvodom sú zaklínadlá, ktorá mágovia používajú. Preto sú langvinisti takí silní. Nemajú zábrany. Môžu využiť mágiu na čokoľvek, čo si len predstavia. Je to úžasné, no zároveň to so sebou nesie aj veľkú zodpovednosť a sebaovládanie."
„Ale čo to zaklínadlo!" naliehala som.
„Ah, dieťa, ty vôbec nepočúvaš," zacmukal.
„Ak chceš použiť zaklínadlo, dám ti to, ktoré som použil ja, keď som chcel zo seba vyvolať mágiu a vložiť ju do predmetu. Mohlo by to fungovať. Dávaj však pozor! Ak sa z tej zbrane uvoľní mágia v nesprávnu chvíľu, nemôžeš to zaklínadlo použiť druhýkrát."
YOU ARE READING
Electus - Mágovia rodu Canus
FantasyPosledná časť z triológie Electus. Pandora síce konečne našla svoju mamu, no za akú cenu? Lýdia má v rukách knihu prítomnosti. Severín sa chystá rozpútať vojnu tisícročia. Podarí sa im zastaviť to celé šialenstvo? Možno aj. To by sa im však do cest...