Severín bol z takejto nezodpovednosti a neustáleho podplácania znechutený a veľmi zdrvený. Obaja sme boli. Preto som sa rozhodla odstúpiť v prospech tvojho otca. Nikto takýto ťah nečakal. Bolo to asi iba týždeň pred voľbami. Väčšina zvyšných kandidátov odstúpila a tí zvyšní nemali proti menu ako je Noct šancu. Vždy boli medzi ľuďmi v podstate dve možnosti. Buď Noct, alebo Cantet. Teraz tam však Cantet na volebnom lístku chýbal. Voľba teda bola skoro jednoznačná.
Tento môj krok sa však nepáčil mojim rodičom. Nechceli, aby som sa zahrávala s rodinou, ktorá im celé storočia držala stoličku pod zadkom. Ešte viac sa nazúrili, keď zistili, že som to spravila pre Nocta. Bola to hranica ich trpezlivosti. Vtedy mi dali na výber: Buď povinnosť, ktorú som voči svojej rodine mala, alebo Severín. Vieš už zrejme, čo mi bolo prednejšie. Zabuchla som dvere rodičovskej vily a odišla za Severínom. Asi o dva mesiace sa konali zásnuby a hneď na to svadba. Poslala som rodičom pozvánku. Ako odpoveď prišiel sluha s listom, kde bolo napísané vydedenie. To bol jasný dôkaz toho, že pre mňa už skončili.
Severínovi však po našej svadbe prichádzali výhražné listy od rodiny jeho snúbenice. Žiadali peniaze ako odškodné za všetko, čo doňho vo voľbách investovali. Dlhé mesiace sme s tou rodinou mali obrovské trápenie. Nakoniec toho Severín mal dosť. Povedal, že ak mu príde ešte jeden list, zariadi, aby celá ich rodina zbankrotovala.
Po tejto vyhrážke sme mali dlhý čas od nich pokoj. Severínova bývalá snúbenica sa však odstrašiť nedala. V podstate sa cítila byť aj využitá. A tiež bola hrozne na peniaze. Stretla som sa s ňou už veľakrát. Zo začiatku to však bolo veľmi nepríjemné."
Na chvíľu sa odmlčala, aby sa poriadne nadýchla. Vtedy som si uvedomila, že celý čas potajme zadržiavam dych.
„Ďalší zlom prišiel, keď si sa narodila ty," začala opäť a mnou až trhlo.
„Ja?"
Mama prikývla.
„Keď si sa narodila, Severínova bývalá snúbenica sa vydala za iného. Mali spolu syna. Keď si sa narodila, on už mal dobré dva roky. Snúbenica však na Severína nikdy nezabudla. Počkala si. Keď zistila, že máme dievčatko, chytila sa šance. Keď k nám prišla do vily Tenebras prvýkrát, medzi nami bolo neuveriteľné napätie. Celý čas mi dávala najavo, že mala byť Severínova, že sa tento cirkus takto skončiť nikdy nemal a všetky naše rozhodnutia boli doteraz nesprávne a neprijateľné.
Severín si však vždy udržal od týchto komentárov chladný odstup a vždy sa ma zastal. Keď sme sa konečne dostali k dôvodu jej návštevy, boli sme obaja nesmierne vytočení. Vtedy nás však dobehla. Vytiahla dokument, v ktorom bola vyhlásená zaviazanosť našich dvoch rodov k ich rodine. Obaja sme, samozrejme, o tejto zmluve vedeli. Nikdy by nám však nenapadlo, žeby ju niekto použil proti nám."
„Čo tam bolo napísané?" spýtala som sa so zatajeným dychom.
Mama sa zhlboka nadýchla.
„Naše rody sú povinné vyhovieť akejkoľvek požiadavke tejto rodiny výmenou za stabilné miesto vladára."
Otvorila som ústa dokorán. Ona však ešte neskončila.
„Tejto dohode sme sa nemohli priečiť. Ani ja, ani tvoj otec. Išlo o posvätnú dohodu, ktorá nebola porušená storočia. Bola uchovávaná v tajnosti pred verejnosťou. Vedeli o nej iba tí, ktorých sa týkala.
Pred rokmi sme ju s tvojím otcom porušili, pretože sme sa vzali. Prešlo nám to len vďaka Severínovým hrozbám. Keby sme ju porušili druhýkrát, hrozila by vzbura a to sme dovoliť nemohli. Si Nocteová-Cantetová. Nosíš meno dvoch najvplyvnejších a najsilnešjích rodov, aké Spoločenstvu Temných mágov kedy vládli. Nemohli sme všetky naše privilégiá zahodiť. Preto nám neostávalo nič iné ako súhlasiť a dať jej to, čo žiadala."
„Čo to bolo?" zašepkala som.
Mama sklonila hlavu.
„Zmluva o tvojom zasnúbení s chlapcom, ktorý je od teba starší o dva roky."
„Chceš povedať, že Juliánova mama bola..." nedokončila som.
Hlas sa mi jednoducho zasekol. Hoci si pani Eminusovú pamätám len matne, už asi navždy sa mi vryl do pamäti jej odporne sladký parfém a jedovatý úsmev. Striasla som sa pri myšlienke, že táto žena mala byť otcovou manželkou.
ESTÁS LEYENDO
Electus - Mágovia rodu Canus
FantasíaPosledná časť z triológie Electus. Pandora síce konečne našla svoju mamu, no za akú cenu? Lýdia má v rukách knihu prítomnosti. Severín sa chystá rozpútať vojnu tisícročia. Podarí sa im zastaviť to celé šialenstvo? Možno aj. To by sa im však do cest...