"hmm weyh err aku nk tnya ni, kau mmg kalau bercakap mcmni eh tone suara tu? maksud aku suara kau tenang je " soal Yusof.
"ouh haah, aku mmg bercakap mcmni..sbb dalam islam setiap tutur kata kita ni kadng2 boleh menyakiti perasaan orang lain jadi lebih baik kita elakkan cakap kasar dengan cara bercakap dngan lembut2 perlahan santai2 je..haa barulah dikira adab semasa bercakap."balas Ilham.
" ooo mcmtu, bagus lah kau ni tkdelah seteruk yg kitorang bayangkan selama ni..yelah dulu aku ingatkan org susah ni, ehh maksud aku, emm org yg sederhana ni jenis yg materialistik, toxic dan mcm2lah..rupanya x semua" Celah Yusof lagi.
"haah betul betul betul..main tuduh je kau tu itulah inilah..sorry tau" Celah Nabil tiba2.
"haha takpe2 aku tak amik hati pun..lagipun tak kenal maka tak cinta betul tak..emm DAZRIL? kau okey tak ni? sbb senyap je sepanjang kami bertiga berborak" soal Ilham dgn tenang walaupun pagi tadi dia diberi pelajaran oleh Dazril.
"Haah, senyap je..slalunya riuh" perli Nabil.
"Aa-aku okey, takde mood sikit je nk borak" balasnya acuh tak acuh kepada soalan Ilham namun masih mengukir senyuman kelat kpd Ilham.
" Ouh, kenapa ye takde mood? sbb aku buat korang bertiga tak selesa eh?" soal Ilham yg mula serba salah.
"ehh tak2..memula tadi je kekok..dah lama2 borak ni makin selesa pulak berkawan" balas Yusof.
terpinga2 Nabil menyetujui kata2 yusof tu.
" ehh aku okey je dgn korang bertiga...cuma adaa masalah lain sikit..ands agakk privacy sikit utk dikongsi..lagipun tak semua benda kita boleh share dgn org" sindir Dazril kepada Ilham tapi Ilham tidak berapa tangkap dgn ayat Dazril.
"Ouh faham2.." balas Ilham.
Pelayan pun mula meletakkan makanan mereka di atas meja.
"makanan dh sampai dhni, perut aku dh berbunyi so jemputlah makan " Kata Nabil sambil mengambil Susu dan garfu .
masing² mengambil makanan mereka .
" Eh Ilham, kau mmg suka sengsorang eh?, maksud Aku.. kau ni mmg tak bercampur dgn org ke ? sbb sebelum ni pun Aku tgok org Cari kau just utk belajar je" soal Nabil sambil tangannya ligat memutar spaghetti.
" haah, dah org cari aku utk belajar ..aku ajar jelah..kalau diorang ajak aku setable dgn diorg ke pa ke, baru Aku join..kalau tak, aku mcm biasalah dekat library " balas Ilham.
" Ooo bapak rajin do kau duk library..bukan ada apa pun kat situ.. kalau mcmtu lepasni, kau join dgn kitorang jelah" potong Yusof.
Dazril yg tadinya fokus dgn makanan terus tersedak friesnya , riak muka nya mula hairan dgn cara dan layanan yusof yg seakan2 lupa dgn tujuan asal mereka.
" korang betul ke ni?" Soal Ilham ragu2.
" Iya betul lah, lagipun kalau kau dh ngam dgn kitorang, senanglah apa2 urusan " jawab Yusof sambil menepuk bahu Ilham sepintas lalu.
YOU ARE READING
BIDADARI DARI NERAKA
Fanfiction" Kau jangan mimpi yang aku nih akan ceraikan kau !, kau dengar sini baik² DHIA SAFIRAH ! mulai saat ini, kau bukan lagi bidadari hati aku SEBAB kau tu hanya HAMBA ABDI DARI NERAKA DAN AKU HARAMKAN SYURGA AKU UNTUK KAU JEJAK " - Dazril " Abg, Dhia...