BIDADARI DARI NERAKA 🥀103

93 3 0
                                    

Dhia yang sudah selesai membersihkan dirinya terus menuju ke dalam bilik kecilnya untuk meletakkan tuala

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dhia yang sudah selesai membersihkan dirinya terus menuju ke dalam bilik kecilnya untuk meletakkan tuala.

Sementara si Dazril pula,

Dazril yang tadinya duduk di ruang tamu, sebaik saja melihat Dhia masuk kedalam bilik, dia mula masuk ke dalam bilik Dhia.

Dhia yang sudah selesai menyalinkan pakaiannya memandang Dazril.

" Eh abang, nak mandi ke?" Soal Dhia.

" Bukan main eh bela mamat tadi tu~" sindir Dazril.

Dhia mengangkat keningnya hairan.

" Bela mamat? Mamat mana ni? Hazwan tu ke?" Soal Dhia lagi .

" Ada ramai lagi ke lelaki kampung yang sayang jumpa harini selain dia?" Soal Dazril dengan nada cemburu dan merajuk.

Dhia tersenyum.

" Abang cemburu ya?" Dhia dengan nada yang perlahan dan memujuk itu mula menghampiri Dazril yang berdiri di hujung pintu.

Dazril memalingkan pandangan nya .

Dhia menarik wajah suaminya menghadap dia.

" Abang~, tadi tu kemalangan kecik je, Dhia tersadung batu. Lepastu kebetulan belakang Dhia ada Hazwan, tu yang dia sambut tu supaya punggung dhia ni tak jatuh terhentak kat tanah tu" Dhia menerangkan hal sebenar kepada Dazril.

"Tapi boleh jer kan dia panggil nama sayang sebelum sayang terlanggar batu tu. Bukannya abang tak tahu yang dia tu suka sayang dari dulu kan?." Dazril masih tidak berpuas hati. Matanya dijeling memandang ke arah lain.

" Abang, Dhia dengan dia cuma kawan je. Dhia kan dah kawin dengan abang, mestilah cinta Dhia untuk abang seorang je." Pujuk Dhia lagi.

" Dahlah~ kita dulu pun kawan jugak. Tapi takdalah sampai nak pegang macamtu" balas Dazril.

"Yela-yela, nanti dhia marah dia tau. Dia cakap kat dia macam ni 'Hey awak ni kenapa ha ? Suka-suka je nak pegang saya !, Biarlah saya jatuh ke apa. Suami saya jeles tau tak !.' " Kata Dhia sambil menggayakan bagaimana cara untuk memarahi Hazwan.

Dazril yang nak tergelak itu, lekas-lekas dia menolak lidahnya di tepi bibir supaya tidak kelihatan gelak .

" Haa macamtu. Biar dia takut dengan Dhia lepasni. Abang jangan jeles-jelas dah tau." Pipi Dazril dipegangnya dan digoyangkan ke kiri dan kanan.

"Betul ni? Sayang nak marah dia macam tu?" Soal Dazril sambil mencebikkan bibirnya.

"Iya, nanti Dhia marah dia. Dah tu, jangan majuk-majuk dah. Tak hensem boy dah nanti"

Dazril yang merasakan dirinya tidak hensem boy itu, terus melihat cermin Dhia.

Wajahnya dibelek berkali-kali.

"Kenapa abang?" Soal Dhia.

" Sayang, cakap muka abang tak hensem tadi. jadi abang nak double check lah rupa abang" jawab Dazril.

BIDADARI DARI NERAKAWhere stories live. Discover now