BIDADARI DARI NERAKA 🥀 158

270 13 4
                                    

Dazril lalu dihadapan bilik Dhia

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dazril lalu dihadapan bilik Dhia. Dhia masih terkial-kial memakai baju nya.

"Apa yang lembab sangat tu ! pakai baju je pun bukannya aku suruh bogel" jerkah Dazril.

"M-maaf ab-ang ~ baju Dhia tak m-muat dah, am-bil masa sikit nak p-pakai baju ni" jawab Dhia.

Dazril mengeluh.

Dhia akhirnya muat juga menyarungkan pakaiannya. Betapa kecilnya tubuh keluarganya, sehinggakan pakaian mak nya juga Dhia tidak muat (kesan perut mengandung).

"Aku tunggu dalam kereta. Jangan lembab sangat sebelum aku sendiri yang heret " kata Dazril.

Dhia hanya mengangguk lalu tudung sarung diambilnya beserta pelitup muka.

...................................................................................

Setibanya mereka di Hospital. Dazril dan Dhia mula berbincang mengenai prosedur DNA.

"Saya nak tahu pasal DNA ni doktor, boleh je kan kalau bayi yang masih dalam perut ni, kita buat DNA?" soal Dazril manakala Dhia hanya diam disebelahnya.

" Sebenarnya, ujian DNA tidak perlu menunggu sehingga anak dilahirkan sebaliknya boleh dilakukan semasa bayi berada dalam kandungan iaitu secara amniocentesis atau CVS (Chorionic Villous Sampling). Prosedur ini boleh dijalankan pada 10-18 minggu  kehamilan dengan mengambil sampel DNA daripada cecair amniotik atau tisu plasenta. Walau bagaimanapun, peperiksaan ini membawa risiko kerana akan menyebabkan keguguran jika rahim si ibu lemah oleh kerana itu ramai orang enggan menerima risiko ini.

Apa yang perlu saya tegaskan dekat sini ialah pemeriksaan ini perlu disaksikan oleh dua orang iaitu si ibu dan suami. Jadi Encik dan Puan, mahu meneruskan ke prosedur seterusnya?" Jelas Doktor dengan panjang lebarnya.

"Ya !" laju Dazril membidas . Dhia terkedu.

"B-baik, tapi risiko agak tinggi encik, memandangkan kandungan isteri encik juga sudah semakin membesar . Boleh saya tahu kenapa Encik dan Puan nak buat DNA ya?" soal doktor.

"Saya nak pastikan dia ni mengandungkan anak saya...anak yang halal..bukan dari hasil haram sebab saya tak sudi nak jadi pak sanggup." laju Dazril menjawab tanpa memikirkan Dhia yang sudah malu diperlakukan sedemikian.

Terkedu doktor itu mendengar penjelasan dari Dazril.

"Erm baik Encik, Puan. Kalau macamtu Puan, mari ikut saya untuk kita periksa tahap kesihatan puan dan kandungan, kemudian kita akan ambil darah dan sampel rambut puan kemudiannya diikuti pula dengan sampel dari encik ya " Balas doktor itu.

Dazril hanya mengangguk manakala Dhia terkial-kial mengikuti doktor.

"Macam mana kalau itu anak aku?..boleh ke aku terima balik Dhia?..tapi macam mana pula kalau Dhia memang mengandungkan anak lelaki sial tu?.." bisik Dazril.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 02 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

BIDADARI DARI NERAKAWhere stories live. Discover now