BIDADARI DARI NERAKA 🥀 17

206 14 0
                                    

" Ehh ya allah, tak pelahh wak, saya boleh beli sendiri ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Ehh ya allah, tak pelahh wak, saya boleh beli sendiri ni..ermm segan pulak saya skrg..erm Okey berapa nk saya bayarkan ni? Saya bayar balik dekat awak" kata Ilham dgn nada serba salah .

" Hey no it's okay laa , i ikhlas belanja you ..sbb yelah sbelum ni pun you ajar2 I itu ini takde apa pun yg I bagi dekat you ..so ni jelah yg I boleh bagi.." jawab Arrisa .

" Hmm tapi saya tak brape nk sel--" kata kata Ilham terbantut apabila Arrisa dgn pantas nya memegang tangan Ilham.

" You~~ actually I ada perkara yg I nk bagitau you and I hope sngat yg you sudi dengar luahan I" kata kata yg keluar dari bibir Arrisa membuatkan Ilham seolah² dipukau ..

Tangan Arrisa masih kekal menggenggam tangan Ilham.

" I sebenarnya suka kan you, I taktau sejak bila perasaan ni muncul ..tapi apa yg pasti bila I dengan Dazril bersama, I tak sebahagia dgn you mcm skrg ni .." kata Arrisa dgn nada lemah lembut .

" Ermm sy mintak maaf awak, tapi saya tak rasa benda ni baik utk kita..say abaru je berkawan dgn Dazril..takkan saya nak rampas awak dari dia kan..lagipun saya anggap awak cuma sebagai kawan dan saya ikhlas berkawan dengan awak..awak tak perlu cakap macamni dekat saya" balas Ilham dgn nada agak kekok secara tiba².

" I tau...I tau semua tu...tapi ini melibatkan hati dan perasaan..Dazril tu baran..kuat cemburu buta ..I...I can't hidup dgn dia..I ikhlas sygkan you" rayu Arrisa lagi tapi kalini kedua tangannya beria ria menggenggam tangan Ilham .

"Awak orang tengoklah nnti ..jgn macamni" pujuk Ilham sambil sebelah tangan nya membetulkan cermin mata miliknya .

" No biarkan orang tgok kita..apa yang pasti sekarangni, I nk you jadi boyfriend I ...I akan mintak break dgn Dazril and dengan cara tu you dh boleh terima I Okey. " Rayu Arrisa lagi. 

" Awak, saya hormat dgn perasaan awak tu..tapi benda² macamni tak boleh dibuat main ..awak tak takut ke kalau Dazril apa-apakan awak? saya taknaklah awak dengan dia bergaduh.." jelas Ilham sambil melepaskan tangannya dari genggaman Arrisa perlahan2.

Tanpa mereka sedar, sepasang Mata merenung mereka dari jauh .

" You tipu I Arrisa..sampai hati you...Ilham aku bersumpah aku akan jatuhkan kau sampai kau melutut dengan aku" ujar Dazril yg berada di hujung penjuru cafe sambil menggenggam erat penumbuk di tangannya .

" Jadi usaha I selama ni..sia sia jelah dimata you ..I pendam perasaan ni dari SEM 1 kita dulu ..tapi ini yang you balas dekat i" kata Arrisa dgn nada sedih..

" And I sampaikan terpaksa buat² nak study dgn you just sbb nk you slalu ada dengan I...tapi sikit pun you tak nampak effort I tu dekat you..hikss hikss...you kejam Ilham, you kejam " rengek Arrisa .

Mata Arrisa sudah mula bergelinang dgn air mata..

" Ehh awk, jangan menangis macamni..saya mintak maaf awak..ermm " gelabah Ilham apabila air mata arrisa mengalir jatuh membasahi pipi dan baju nya .

" Okey² saya janji saya tunggu awak ..saya akan jadi boyfriend awak okey? Tapi tolonglah jangan menangis macamni" kata Ilham lalu berdiri dan mengelap air mata Arrisa .

" Hikss hikss ..you betul ni? you akan terima I? you serius kan? " Tanya Arrisa lagi..

Perlahan² Ilham mengangguk lemah dgn soalan yg ditanya oleh Arrisa ..

Senyuman Manis Arrisa mula kelihatan dan itu membuatkan Ilham mula rasa berbelah bahagi ..

Senyuman Manis Arrisa mula kelihatan dan itu membuatkan Ilham mula rasa berbelah bahagi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Ermm awak nak makan ke minum apa2 tak? kalau nk sy buatkan" Tanya Dhia kepada Hazwan ..

" Ermm bagi saya mee goreng pedas satu ..ehh tambah bihun sup lagi satu" jawab Hazwan .

"Uish banyaknya makan ..gemok nnti" usik Aku sambil mengangkat kening .

" Ehh takdelahh, tu saya nk bagi ikram makan..sengsorang je makan mee tu macam sunyi laa pulak..lagipun ikram tu dari tadi pegang teh o ais bungkus je..suruhlah dia lepak skali dgn saya" kata Hazwan sambil memuncungkan bibirnya.

" Ya allah awak takpe, angah tu boleh makan dekat rumah..lagipun saya tak dapat nak tengok dia makan sebab nak uruskan warung ni lagi..jadi saya bagi dia air je pun dah cukup dah" jawab aku.

"Takpe, saya kan ada .. awak uruskan je warung.. sementara saya tgok² kan ikram okey..dahlah saya lapar nii pegi laa masak hihihi" kata Hazwan sambil tangannya menggosok perut menandakan lapar ..

Aku hanya mampu mengangguk sahaja ..memang kalau berlawan mulut dengan Hazwan ni susah nak menang..dari kecik sampai sekarag asyik Dhia je yang beralah .

" Am, sini Jap" arah Hazwan sambil tangan nya menggamit² angah.

Angah tanpa segan silu dtg menghampiri nya.

"Am lapar? dh makan belom?" Soal Hazwan.

"Am dd-dah makan subuh tadi..Am lapar tt-tapi Dhia cakap tunggu dia abis keje..nih Dhia bb-bagi air teh " jawab angah sambil menunjukkan bungkusan ais teh o nya.

" Haa cantik..kalau mcmtu Am duduk sini..kita makan ..tadi Wan dh suruh Dhia buatkan Am bihun sup ...haa Am teman lah Wan makan" pujuk Hazwan.

Angah yg mendengar bihun sup dipesan khas utk dia...terus laju menarik kerusi yg bersebelahan Hazwan dam duduk di sisi nya.

"Am lapar...Am cuka bihun..bihun lembut ...bihun slurpp tk payah kunyah².." jelas angah sambil mengelap air liur di dagunya dgn sapu tangan arwah mak ..

"Ooo patutlaa .. takpe² nnti Wan belanja Am air Milo pulakk tauu" kata Hazwan sambil membuat pinky promise dgn angah .
 
Beberapa minit kemudian,aku keluar dari ruangan masak sambil membawa dulang berisikan mee goreng dan bihun sup ke meja Hazwan .

  Beberapa minit kemudian,aku keluar dari ruangan masak sambil membawa dulang berisikan mee goreng dan bihun sup ke meja Hazwan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
BIDADARI DARI NERAKAWhere stories live. Discover now