BIDADARI DARI NERAKA 🥀 148

103 10 0
                                    

Dazril yang tidak dapat melelapkan matanya itu mula keluar dari bilik tidurnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dazril yang tidak dapat melelapkan matanya itu mula keluar dari bilik tidurnya. Jauh disudut hatinya, dia amat merindui Dhia.

Fikiran mengatakan memaafkannya .
Lidah mengatakan membencinya.
Hati mengatakan mencintainya.

Itulah yang dialami pada diri Dazril saat ini.

Dhia yang dikurung didalam gudang tanpa seutas benang pada tubuhnya mula menerbitkan rasa kasihan kepada isterinya.

"Kejam ke apa yang aku buat ni? Salah ke aku menghukum Perempuan murahan tu? tak sejuk ke dia dekat dalam tu? Apa yang aku patut buat sekarang ni ya Allah, aku buntu ya Allah. "

Namun dari sudut diri nya yang lain...

"apa Yang kau buat tu betul Daz, dia hak kau, MUTLAK hak kau sepenuhnya..Dan dia tu hamba kau, hamba memang layak dilayan macamtu..biar dia tau kedudukan orang miskin ni selayak apa."

Fikiran Dazril yang bercelaru itu hanya membuatkan Dazril menyerabutkan rambutnya.

.................................................................................

Tubuh Dhia yang berbirat akibat libasan tali pinggang Dazril untuk kali pertama dalam hidupnya ditatap sayu. Tubuhnya yang tidak ditutupi dengan seutas benang itu meringkuk di penjuru dinding. Bibirnya. Terkumat-kamit berzikir . Air matanya mengalir dengan deras sekali.

Wajahnya yang dulu ceria, kini sudah tiada beza lagi dengan orang kurang siuman

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Wajahnya yang dulu ceria, kini sudah tiada beza lagi dengan orang kurang siuman. Dazril memungkiri janjinya kepada abah bahawa tidak akan sekali-kali memukul Dhia.

Hanya disebabkan Dhia tidak sempat menyediakan hidangan malam untuk Dazril dan Arrisa. Dia dihukum sedemikian.

"A-ab.ah~~ Dhia s-sakit~" sayu saja suara Dhia memanggil abah.

Abah yang baru saja pulang dari menjual hasil getahnya yang bernilai RM62 mula memasukkan duit tersebut kedalam sampul putihnya.

"Allahuakhbar !" Jerit Abah sambil mencampakkan sampul putih yang berisikan duit buat membayar hutang Dazril itu apabila Mangga melompat dari almari kearahnya.

BIDADARI DARI NERAKAWhere stories live. Discover now