BIDADARI DARI NERAKA 🥀 44

159 13 0
                                    

"Err dengar-dengar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Err dengar-dengar..hmmph.. walaupun kau jadi hantu sekali pun .. Aku tetap nak jadi sahabat kau ~ , Aku tetap nak kau perhatikan aku..aku nak kau tengok kejayaan aku jadi peguam..arghh semualahh aku nak menunjuk-nunjuk kat kau nanti.. " kata Dazril dengan nada sebak.

" Hahaha, kau ni buat aku ni macam esok dah nak mati ehh..tapikan kalau betul aku dah takde kan..aku nak cakap kat malaikat² yang jaga aku kat sana..jangan sakiti sahabat saya, Dazril kerana semasa saya hidup dia banyak bantu saya..tolong jaga dia sebab saya nak dia bersama dengan saya di syurga kelak sebagai seorang sahabat..haa macamtu.." kata Ilham .

Dazril yang tadinya baring, terus duduk lalu menumbuk perut Ilham kuat .

Urkk !!- bunyi orang kesenakkan.

"Jadi kau nak blah macamtu jelah ? lepas apa yang aku dah bagi kat kau ..kau nk tinggalkan aku macamtu je?? Arghh takde² .. sebelum kau balas jasa aku, kau tak boleh pergi dulu" bebel Dazril.

"Aduh kau ni, baran betul..senak perut aku ni..aku main² jela.." balas Ilham yang turut duduk .

Dazril hanya mengangguk lalu melihat jam di telefon nya sudah menunjukkan pukul 19:41..

"uish bapak lama bhai kita seimbang..dah 7:41 ..

" Hah! Allahuakhbar lupa aku" jerit Ilham sambil menepuk dahinya .

" Aku dah janji dengan Arrisa nak call dia.. lepastu dengan maghrib² ni sekali aku terlupa..nasib kau tengok jam..aku ambik air sembahyang jap tau " kata Ilham

"Kenapa dengan Arrisa? "Soal Dazril.

" Tadi aku dah janji dengan dia, kalau aku dah sampai rumah kau ni ..jangan lupa untuk bagitau dia..tapi kitakan tidur sini..jadi aku kena maklumkan dekat dia..aku dekat mana, dengan siapa .." jelas Ilham membuatkan riak muka Dazril berubah sayu.

"Takpelah kalau macamtu lepas kau solat..kau call dia bagitau.." kata Dazril.

lalu lekas dia (Ilham) menuju ke tandas Dazril.

Dazril yang menyedari betapa naifnya  Ilham kerana mempercayai Arrisa mencintainya.

"Ilham, untuk kau bahagia..aku akan lepaskan Arrisa.." omel Dazril.

" omel Dazril

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
BIDADARI DARI NERAKAWhere stories live. Discover now