Panggilan dari Arrisa..
"Hello Ilham, you tengah buat apa tu?" Arrisa.
"Hello waalaikumsalam, saya baru lepas mandi ni." Ilham.
"Esok you free tak? sebab saya ada benda nak cakap dengan awak" Ilham.
" Besok? i free je..kenapa? why you tak cakap dalam ni je? sebab esokkan kita takde kelas so macam mana i nak jumpa you.." Arrisa.
"Ermm okay saya cerita kat sini jelah..ini tentang Dazril" Ilham.
"Why you why? you dah bercakap dengan dia ke?"Arrisa.
"Sebenarnya tadi saya, Nabil,Yusof dengan Dazril..kitorang berjumpa ..dia tiba-tiba je nak berdamai dengan saya..Dazril tu dah macam bukan Dazril yang saya kenal..dia dah jadi sorang yang humble awak tau tak.." Ilham.
"Ouh really? then apa lagi yang jadi?" Arrisa.
"Dazril ada cakap yang dia nak mintak putus dengan awak sebab dia dapat tau yang awak ni suka kan saya..dan dia cakap lagi dengan saya yang dia okey je kalau kita berdua ada apa apa relay sebab dia nak move on" Ilham.
"Ouh" Arrisa.
"Dan dia ajak saya untuk duduk serumah dengan dia, awak tau tak..saya sendiri tak tau sama ada nak duduk rumah dia atau tak sebab tinggal 2 minggu lagi je sebelum final" Ilham.
"Ilham listen, you know what? ..Dazril kalau dia dah selesa dengan someone..memang dia totally akan layan orang tu macam raja..i think better kalau you duduk sekali dengan diorang..sebab bagi i kan, if you duduk sekali dengan diorang..mana tau hubungan korang semakin better kann.." Arrisa.
"Hmm jadi awak rasa saya pindah jelah kerumah Dazril tu?" Ilham.
"Yup you pindah je ..jadi i nak tanya you..dia ada cakap apa apa lagi ke?" Arrisa.
"Okay, nanti saya bagitau housemate saya yang saya akan pindah rumah Dazril..dia cuma mintak maaf je ..sikit2 mintak maaf..dia nak saya berdamai dengan dia ..dia dah taknak ada masam2 muka lagi2 dah nak habis belajar ni..sebabtu saya pun ikutkan je kehendak dia" Ilham.
"Omaigod, you ! tu maknanya Dazril betul betul dah berubah!!, lepasni kita akan jadi the best couple of the year !!..i dah tak sabar nak war war kan berita ni..finally Dazril dah move on and berdamai dengan you...congrats Ilham" Arrisa.
YOU ARE READING
BIDADARI DARI NERAKA
Fanfiction" Kau jangan mimpi yang aku nih akan ceraikan kau !, kau dengar sini baik² DHIA SAFIRAH ! mulai saat ini, kau bukan lagi bidadari hati aku SEBAB kau tu hanya HAMBA ABDI DARI NERAKA DAN AKU HARAMKAN SYURGA AKU UNTUK KAU JEJAK " - Dazril " Abg, Dhia...