Hari itu, Dazril masih tidak syak apa-apa mengenai beg yang berada di atas meja kerana dia beranggapan bahawa itu adalah barang Dhia.
Dhia yang berada dibawah sedang membantu Mak Som.
Jam sudah menunjukkan pukul 7 malam.
Dazril turun untuk menyapa isterinya.
"Sayang~~" panggil Dazril kepada Dhia.
Dhia yang harus berlakon kuat itu tersenyum hambar.
" Esok, abang ada kejutan untuk sayang~ lagipun lusa sayang dah nak masuk kerjakan..so bolehlah kita sekalikan je" kata Dazril sambil memeluk tubuh Dhia dari belakang .
Dhia yang tersenyum hambar itu, mahu saja menampar Dazril kalau dikiikutkan hatinya.
"A-abang~ boleh kita bercakap sekejap kat atas" kata Dhia dengan nada yang tegas .
Sebaik saja mereka berada di dalam bilik. Dhia mengunci tombol pintu tersebut.
"Kenapa ni sayang?, Sampai kunci-kunci pintu ni" tanya Dazril.
Dhia menuju ke meja soleknya lalu diambilnya telefon Ilham yang berada di dalam beg .
" Tolong jelaskan apa semua ni abang !" Dengan nada yang sedikit tinggi tapi masih dikawal Dhia.
"Jelaskan apa? kejap bagi abang tengok dulu " kata Dazril lalu membuka telefon tersebut.
"S-sa.yang, a-abang.. bo.leh .. sebe.nar nya " --
"15K abang~ apa yang abang fikir masa tu?..15K dalam satu hari?..abang gila ke? ..abang tau tak yang abang ni buruk siku ..selama ni abang tak ikhlas ke dengan keluarga Dhia? ..abang tak ikhlas ke kawan dengan along? Kenapa abang? Kenapa? Bukan tu je abang ~ abang halau along macam anjing kurap kan? sampai hati abang, selama ni abah ingat abanglah satu-satunya sahabat along yang paling baik pernah dia jumpa.. rupa-rupanya ?.." Dhia dengan rasa yang sangat geram itu hampir saja mahu memukul Dazril. Tapi apakan daya, dia masih lagi memikirkan perasaan mama dan papa Dazril kalau mereka tidak tau pasal perangai anaknya yang buruk siku dan kurang ajar.
YOU ARE READING
BIDADARI DARI NERAKA
Fanfiction" Kau jangan mimpi yang aku nih akan ceraikan kau !, kau dengar sini baik² DHIA SAFIRAH ! mulai saat ini, kau bukan lagi bidadari hati aku SEBAB kau tu hanya HAMBA ABDI DARI NERAKA DAN AKU HARAMKAN SYURGA AKU UNTUK KAU JEJAK " - Dazril " Abg, Dhia...