BIDADARI DARI NERAKA 🥀 16

213 16 0
                                    

Ilham hanya mengangguk sahaja

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ilham hanya mengangguk sahaja .

Sebaik sahaja mereka bertiga meninggalkan ilham Di kelas.. Arrisa menghampiri nya tanpa pengetahuan Dazril..

" Ilham, you free tak?" Soal Arrisa mengejut kepada Ilham .

" Free, kenapa awak tnya ?" Soal Ilham .

" I ingat nk mintak tolong you explain balik apa yg madam cakap apsal assignment tu..sekejap je" jawab Arrisa..

"Ooo boleh², bila awak nk saya explain kan?" Soal Ilham lagi..

"Sekarang boleh? tapi i nak dekat cafe je sbb I pun tgah lapar ni, so bolehlaa sambil you ajar i, I makan.. don't worry I tak akan ambik masa lama pun" jelas Arrisa ..

Ilham yg tidak ada apa² perkara nk dibuatnya, hanya bersetuju dgn pelawaan Arrisa ..lalu mereka pun menuju ke cafe bersama²..

Dikampung pula,

Seperti biasa angah akan mengikuti Dhia ke warung utk meletakkan nasi lemaknya..

Sedang asyik membersihkan meja makan dan mengutip pinggan mangkuk diatas meja.. manakala angah menunggu pesanan teh o ais utk Kali ke-2 .. Dhia ditegur oleh hazwan aka abg wan...

"Assalamualaikum Dhia" tegur Hazwan .

" Waalaikumsalam ehh Wan.." balas aku..

" Nasi lemak ada lagi?" Soal Hazwan sambil matanya melilau ke meja² makan disitu..

" Alaa wan, dh habis..wan pun dtg lambat ..skrg dh nk pkul 12 lebih dahni..mana ada org makan nasi lemak tengahari.." balas aku sambil menggelengkan kepala..

" Ouh ye eh hehehe..takdelah sy mengusik awak je..ni sy nk tnya ni..sbb semalam Rafi Ada bagitau saya tapi saya dh trauma nak percayakan dia..lagi2 dh berapa kali dia mengencing saya hahaha" Tanya hazwan sambil melabuhkan punggungnya di kerusi plastic..

" Ouh tanya apa tu? tanya jelahh " balas Aku sambil mengelap meja makan.

" Awak ada nak pegi pekan eh?" Soal Hazwan.

" ooo yg tu..haah ...mmg saya nk pegi pekan ..nak mintak tolong awak utk tumpangkan saya.." balas aku lagi..

"Boleh boleh ..pkul brape tu? " Soal Hazwan .

" Emm dalam pkul 9 pagi mcmtu.." jawabnya ..

" Kalau mcmtu, esok saya amik ye..ouh ni dh alang² awak dah kat sini, saya nk tnyalah.. Ilham balik bila?" Soal Hazwan.

" Ouh along balik hujung bulan ni..tapi awak jgn bagitau sape² tau..along ckap nak buat suprise dekat orang kampung dgn abah heheh" balas Aku yg sudah terhenti mengelap ..

" Lahh Alhamdulillah balik jugak Ilham tu ye ..tak sabar nk lepak dengan dia..sejak dia sambung belajar ..dah tak dgar dh khabar dari dia" balas Hazwan..

" Itulaa, nnti klau along dah nk balik nnti..saya ingat nk mintak tolong awk lagilah masa tu utk sama² sediakan suprise dekat dia" jelas aku lagi..

Hazwan hanya mengangguk menandakan dia bersetuju..

" Ada apa ni Dazril ? Kenapa tak cakap je kat kelas tadi? " Soal Yusof

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Ada apa ni Dazril ? Kenapa tak cakap je kat kelas tadi? " Soal Yusof.

" Tu lah tu, siap tarik tangan bagai..benda boleh je Kan cakap dekat kelas..takdelaa Ilham tu tertunggu²" balas Nabil..

"apa citer ni weyh? asal korang mcm dah lari dari plan asal? Lepastu semalam asal sampai korang tidur rumah dia? dia hasut korang kan?" soal Dazril dgn nada semakin meninggi..

" jap² rilekslah Dazril, sebenarnya kitorang dah malas lahh nak buat mcmtu ..nampak macam tak ikhlas berkawan dengan dia..and kau patut tengok reaksi dia bila aku dengan Nabil mula nak berdamai dengan dia..dia baik " balas Yusof ..

" Rileks kau cakap? Kau tau kan aku tak suka korang berkawan dgn orang² mcmtu...bukan kemain lagi korang bertiga gelak² bagai..aku taknak korang tinggalkan aku..aku sayangkan korang..so please kita back to plan asal" Marah Dazril .

" Tak skrgni boleh tak kau jangan perangai macam budak², kau sape do nak tentukan kitorg ni boleh berkawan dengan siapa.." balas Yusof dgn nada agak kasar .

" Sabar2 guys, jgn mcmni..benda boleh sama2 damai kann.. Daz apa kata kau kenal dulu dgn Ilham..dia serius baik do ..memang bertentang gila dengan apa yg kita bayangkan selama ni" jelas Nabil .

" No! Orang kampung miskin mcmtu, confirm tak baik..aku taulahh ..orang² mcmtu perlukan duit..and Aku tau dia mesti dh start mintak duit kat korang Kan? brape dia mintak kali ni?" Tuduh Dazril lagii .

" Haish kau ni dah melampau Daz..tak baik tuduh dia macamtu ..dia anak yatim...free² je kau dapat dosa fitnah org² mcmtu" celah Nabil .

" kau boleh tak jgn anggap semua org yg susah ni sama mcm arwah Syahril..Syahril tu lain, Ilham ni lain..tolong laa" kata Yusof lagi sambil tangannya menepuk2 dada bidang Dazril.

" Jgn sebut nama dia, aku tak maafkan dia dunia akhirat kau tahukan.. dia tu tak sebaik yg korang sangka..aku bercakap ni sebab aku sayangkan korang berdua ...so fikir²lah, jangan bila dia dah tunjuk taring dia, korang terhegeh2 cari aku pulak.." kata Dazril sambil menepuk2 kedua2 bahu Yusof sebelum pergi dari situ..

"Bodoh! Org nk tolong korang, korang yg pilih nk diperbodohkan.." omel Dazril didalam hatinya.

"Kau Okey tak ni sop?" Soal Nabil sambil memegang bahu Yusof yg masih panas hati itu .

" Aku Okey, apalah masalah Daz ni, keras betul hati dia..dalam mindset kolot dia tu semua org miskin ni jahat ke camne ..haihs " bebel Yusof sambil membetulkan pakaiannya .

"Dahlah, kau sabar je laa.. Daz Kan mmg mcmtu...nak kita je yg ikut cakap dia..cakap kita ni? dia buat endah tak endah je" ujar Nabil..

" Dahla aku nk balik, kau kalau nk ikut, silakan ..tapi kalau kau nk lepak² lagi kat kampus ni..ikut kau laa" kata Yusof lalu pergi meninggalkan Nabil.

" Ehh weyhh aku ikut kau laa, aku nk tidor !! tunggu japp" jerit Nabil lalu mengejar Yusof dari belakang..

Di cafe,..

Sedang Ilham duduk menunggu Arrisa yg membeli makanannya..dia terdetik utk melihat buku2 assignment milik Arrisa yg berada diatas meja nya.

" Ehh, kata tak faham..tapi kenapa nota2 progress semua banyak je" omel Ilham lalu dengan cepat dia meletakkan nya.

Tiba² Arrisa muncul dgn makanan mereka berdua.

"Nah, I belikan utk you punya sekali" kata Arrisa lalu memberikan makanannya kepada Ilham.

"Nah, I belikan utk you punya sekali" kata Arrisa lalu memberikan makanannya kepada Ilham

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
BIDADARI DARI NERAKAWhere stories live. Discover now