BIDADARI DARI NERAKA 🥀 18

191 14 0
                                    

"Amboi amboi angahh, bukan kemain ye duduk menunggu bihun dia

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Amboi amboi angahh, bukan kemain ye duduk menunggu bihun dia.." usik Aku sambil meletakkan new goreng dan bihun sup di meja..

" tulah, tadi dia mengadu..dia cakap suka bihun sbb tak payah nk kunyah banyak2 ...telan je sekali gus ...betul tak Am" kata Hazwan sambil memberikan sudu kpd angah .

" hahaha angah mmg mcmtu ..kalau makan nasi pun..nasi tu kene dilembik kan sedikit..kalau keras DIA tak kan makan..lagi² nasi lemak tu.. sy sampai taktau dh mcm mana nk bagi nasi lemak tu lembik..lawak betul bila ingat balik" bebel aku sambil melabuhkan punggungku dkerusi..

Angah yg hanya fokus menghirup sup nya itu hanya mengabaikan aku dan Hazwan.

"Awak apa cerita Dhia?..dah dapat ke tawaran sambung belajar tu?" Soal Hazwan sambil memutarkan garfunya diatas mee..

" Hmm setakat ni belom lagi laa ..yelaa sy kan baru habis form 6..jadi sy tunggu jela..kalau ada rezeki saya utk sambung belajar ..saya belajar jelaa..tapi kalau takde, saya akan tolong abah and Cari kerja yg lebih banyak sikit duit pendapatan tu.." jelas aku..

" Takpe..saya doakan awak supaya dapat kejar cita² awak tu..awak je kawan pempuan yg sy ada..si umairah dah pegi belajar..bosan dh kampung ni " bebel Hazwan..

"Elehh tulah awak..belajar sampai stpm je..awak pun pandai ape..tapi masih duduk bawah ketiak mak kiah tak malu eee " ejek aku..

"Ehh cakap baik sikit ehh, saya bukan duduk bawah ketiak mak...saya tengah tunggu pak long saya bukak kilang lembu..time tu kalau saya jadi pengurus situ..mesti awak terhegeh2 punya ahh dkat saya" balas Hazwan..

" Eee kuat perasan dia ni..geli telinga dengar werkkk " sindir aku lagi..

Tengahari itu, mmg Hazwan meluangkan masa membantu apa yang patut di warung .

Dazril yg tidak tahan melihat adengan tersebut terus meninggal kan cafe dgn perasaan marah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dazril yg tidak tahan melihat adengan tersebut terus meninggal kan cafe dgn perasaan marah.

Telefon nya mendail no seseorang .

"Angkat lahh pempuan !! kenapa kau buat Aku mcmni Arrisa !!! Why !! Why !! Why !!!" Bentak Dazril sambil mendail beberapa Kali telefon Arrisa .

Di cafe..

Nada dering Telefon Arrisa termute..itu yg menyebabkan Arrisa tidak dapat mengangkat panggilan Dazril .

Dia dan Ilham saling berborak mengenali perancangan hubungan mereka ..tetapi jauh dibsudut hati Ilham dan riak mukanya tidak menampakkan kegembiraan sangat..

" So balik nnti, I akan slow talk dgn Dazril ..and I akan cakap dgn dia pasal
kita..you jgn risau.. Okey lah i think I kene balik..sbb you tau² jelah kann rutin harian i after kelas mcm mana...busy sikit ..Okey you see you tomorrow " kata Arrisa sambil mencuit dagu Ilham sepintas lalu..

"Betul ke APA yg Aku buat ni..kenapa semua dtg secara serentak..mula² kawan Dazril skrg? Gf dia pulak..hipokrit ke aku ni ya allah" omel Ilham sambil memandang Arrisa yg berlalu pergi meninggalkan dia Di cafe.

" Why!! Why !! Why !!, Celaka lahh kau ni Ilham !! apa lagi yang kau nak rampas dari aku?? " Baran Dazril masih belom habis ..stereng kereta nya diketuk² kasar .

Sebaik sahaja dia meracau sengsorang ... panggilan daripada Arrisa mula menarik perhatiannya ..

Tangannya laju mengangkat panggilan tersebut .

"Sayang, you kat mana? I ada something ni nak bgitau you" soal Arrisa

" Apa lagi yg you nk tipu I Arrisa Damia?" Jawab Dazril

"Sayang? what do you mean? I tipu apa pulak ni"- Arrisa

" Stop pretend laa you, I tau and I nampak apa yang you buat dengan ilham kat cafe tadi..you ingat I ni ape? Semalam you cakap lain ..harini you buat lain...you sama je dengan Nabil dengan Yusof  MUNAFIK..tau berjanji je lebih tapi tak tunaikan pun " Dazril

" Syg ! kan i dah bagitau dekat you yang I akan tolong you..inilah plan i sayang..I buat Ilham tu jatuh cinta dengan i lepastu i tinggalkan lah dia bila dia dah obses dengan I ..you ni kann suka tak dengar cerita sampai habis..tau nak menghukum je eee benci tau takk !! ..ni you kat mana ni? I dtg jumpa you Okey" Arrisa

Terkedu habis Dazril apabila mendengar penjelasan dari Arrisa .

"What? Seriuslaa syg? I dekat kereta..you dtg lah..i tunggu" balas Dazril

Selesai saja mematikan panggilan Arrisa..Dazril mula tersenyum ..mungkin dia tidak menyangka Arrisa akan bertindak sebegitu ..

" Ilham, kau akan kalah...confirm !! Just wait and see ..." Ujar Dazril yg sudah mula tenang dan bongkak dgn ayatnya.

Dalam masa beberapa minit, Arrisa muncul di tepi tingkap keretanya.

Tuk tuk tuk !! Tingkap kereta diketuknya .

" Taknak bagi i masuk ke?" Perli Arrisa kepada Dazril.

Ceklak!! Bunyi kunci pintu dibuka..

" Haih ..jom hantar I balik !" Balas Arrisa acuh tak acuh.

" You marah kan I ke syg?" Soal Dazril dgn nada serius.

" You rasa? kene tuduh tanpa soal siasat..sape je yg tak marah kan?" Jawab Arrisa .

" Okay² fine, I tau I salah..sorry sbb tuduh you mcmtu ..I janji I takkan tuduh you melulu macamni.."kata Dazril sambil mengangkat tangan sumpah.

"Hmm betul ni? I boleh maafkan u tapi ada syarat if u nk jatuhkan Ilham tu" kata Arrisa sambil senyum sinis.

"Untuk you maafkan I, I setuju dengan semua syarat u ..apa dia? " Tanya Dazril

...............................................................................................................................

Ilham berjalan ke hostelnya bersendirian..didalam fikiran nya asyik memikirkan Dazril dan Arrisa sahaja..

" Apa aku nk buat ni ya allah, aku buntu ya allah...Lepas satu² perkara yg baik dan buruk datang serentak..apa yang harus aku lakukan ni ya allah " omel Ilham sendiri ...

Tangannya pun mengeluarkan Telefon lalu dibuka app grab car..

Tangannya pun mengeluarkan Telefon lalu dibuka app grab car

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
BIDADARI DARI NERAKAWhere stories live. Discover now