BIDADARI DARI NERAKA 🥀 20

245 12 1
                                    

Sementara itu dikampung pula,

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sementara itu dikampung pula,

"Terima kasih Wan, sbb dah susah payah hantar saya dgn angah balik..malu pulak saya rasa..esok dahlah menumpang awak lagi..ermm ni ada duit sikit untuk minyak kereta awak ni..ambiklaa. " kata aku sambil menghulurkan duit bernilai rm 5.

" Alaa apa pulak yang susahnya cik Dhia Safirah oii..apa yang saya buat sekarang ni adalah pahala jariah jugak tauu sbb tolong anak2 yatim..dapat pahala free saya ni..jadi saya tak amik kesah pun setakat 1 km sikit ni..awak simpan jelah duit tu" balas Hazwan .

" Aduh jangan macamni Wan, lagi bertambah segan pulak saya..esok nk tumpang awak lagi" jawab aku yg masih berkeras hati ingin memberikan Hazwan duit tersebut.

"Haih awak ni degil ehh, okey kalau saya amik duit ni..awak kena jadi makwe saya nak? " ugut Hazwan .

Aku dgn sepantas kilat menyimpan semula duit tersebut.

"Haa tau takutt, tadi beria sangat nk bagi duit werkk"ejek Hazwan.

"Eee dia ni, dahlah saya masuk rumah dulu..terima kasih sbb ikhlas hantarkan..jumpa esok ye..assalamualaikum" balas aku lalu menutup pintu kereta .

"Waalaikumsalam, kalaulah kau boleh anggap aku ni lebih dari seorang kawan, Dhia" kata Hazwan sambil melihat Dhia dan Ikram menaiki tangga rumah mereka sebelum dia meninggalkan perkarangan rumah tersebut.

" Amboi anak abah sorang ni, tersengih-sengih tu kenapa" soal Abah yang berada di ruang tamu.

" Abah, abah tak pegi dusun ke harini' tanya aku kepada abah.

"Abah tanya dia, dia tanya abah balik..harini abah tak larat..kaki abah ni bengkak pulak .." jawab abah sambil menggerakkan kakinya.

" Allahuakhbar abah, takpe bagi Dhia bersihkan diri dengan solat dulu..nanti Dhia tengokkan kaki abah ye" kata aku sambil meletakkan bakul merah nasi lemak di atas meja.

Abah hanya mengangguk manakala angah pula mmg akan bermain dengan mangga setiap kali pulang dari warung..

Pintu bilikku ditutup perlahan..tudung bawal berwarna nude lembut itu aku cabut perlahan lalu disangkut balik pintu..ikatan rambut ku yang panjang mengurai dan agak tebal itu aku rapikan semula agar kelihatan lebih kemas..

Almari kecil tepi katil aku dibuka perlahan, sebuah buku berwarna ungu yang aku simpan dari zaman persekolahan dibawa keluar oleh aku..helaian demi helaian muka surat tersebut diselak.. 

Sehinggalah satu helaian yang bertampalkan sekeping gambar menjadi tumpuan aku untuk ditatap .. gambar pertama kali perkenalan antara aku dan Hazwan, senior tau setahun..

" Kalau Dhia jujur dengan Wan tentang perasaan Dhia,Wan akan terima Dhia sebagai pilihan hati atau sekadar sahabat" Omel aku sendiri sambil mengusap gambar tersebut. 

Pen hitam yang berada di dalam cawan kaca, aku ambil lalu seperti biasa akan mencatat perkara-perkara yang aku lalui sekiranya bertemu dengan Hazwan atau ketika mengalami detik-detik indah. 

Muahh, kucupan dibibir Arrisa mendarat ke muka Dazril

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Muahh, kucupan dibibir Arrisa mendarat ke muka Dazril.

" wow, you kiss i " kata Dazril sambil memegang pipinya,,

" of course la, i sayangkan you kott.." kata Arrisa sambil menambah semula lipstick di bibirnya .

" Thanks sayang, you memang pandai betul ambik hati i" ujar Dazril.

"okey2, you nak bebel ke apa ke..please sembang sambil drive..i taknak lama lama kat kampus ni .."arah Arrisa.

Dazril tanpa membuang masa terus menghantar kekasih hatinya pulang ke rumah..panggilan telefon dari mamanya juga diendahkan..

"lah you, kenapa tak angkat? kan mama u call tu" soal Arrisa.

"Malaslahh, ni mesti nak ceramah i punya..daripada i stress kan kepala i dengan bebelan dia..baik i dengar you  membebel kan sayang" usik Dazril sambil mencuit dagu Arrisa..

"Eee you ni kann, nakal betul cubalah matang sikit..asyik jadi badboy je, sekali sekala goodboy laa sikit" perli Arrisa.

"Ooo you nak i jadi goodboy mcm Ilham lah?..nanti you hari2 kena pakai tudung kalau nak date dengan i..hahaha" balas Dazril lagi..

"Eeee you ni menyakitkan hati laa, nasib i still sayang tauuu" balas Arrisa .

"I tau, nanti i call lah mama i balik so you don't wory okey" kata Dazril

Pasangan dua sejoli itu pun meneruskan perrjalanan mereka.

" Awak ni kenapa Faridah? serabut semacam je muka tu abang tengok? "Tanya papa Dazril kepada Datin Faridah.

"Anak bongsu awak ni lah, tak angkat call saya..saya nak tanya dia pasal duit tu lah..saya risau kalau anak saya tu dalam susah" balas mama .

"Awak ni, budak tu kan dah besar..pandailah dia tu nanti uruskan kewangan dia..kita ni janganlah masuk campur nak kontrol duit dia..saya pun dah transfer dah pun rm3.5k dekat akaun dia.." tegur Dato Zamarul.

"Ish awak ni bang, awak memanglah tak faham dia..selama ni pun saya jer yang bagi banyak perhatian dekat Dazril tu..kalau nak harapkan awak,haih asyik melebihkan Dani je..sekarang awak tengoklah..kemana si Dani dengan isteri dia tu?, sebulan 2 kali je balik jenguk kita ni"jawab Mama.

"Dia lain, dah berkahwin ada rumah tangga sendiri mestilah saya kena tolong lebih sikit, itu sebab saya suruh dia yang handle company kita..yang awak nak beria sangat marah marah saya ni kenapa, awak kena ingat syurga seorang isteri tu dimana?"

"Mana sayang? " soal Dato sambil menggayakan tangan ditelinganya untuk mendengar jawapan dari Datin.

"Syurga, ish malaslah saya layan awak..baik saya pergi beli baju dengan kawan-kaawan saya dari duduk dengan awak ni menyakitkan hati ...dah, Assalamualaikum meh tangan nak salam " jawab Datin.

"Haa eloklah tu, mana anaknya tak ikut perangai ..sikit-sikit hangout beli itu ini, gosip itu ini dengan besfrend nya tu, cuba sekali sekala tu ajak aku ini ikut sekali, hah takdelah aku bosan duduk kat rumah..haih dah pencen pun bosan lagi" bebel Dato Zamzuri.

haih dah pencen pun bosan lagi" bebel Dato Zamzuri

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
BIDADARI DARI NERAKAWhere stories live. Discover now