BIDADARI DARI NERAKA 🥀 84

131 10 0
                                    

Petang itu, Dazril membawa aku ke sawah, tempat dimana arwah pernah membawanya dengan menaiki motor sawit suatu ketika dahulu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Petang itu, Dazril membawa aku ke sawah, tempat dimana arwah pernah membawanya dengan menaiki motor sawit suatu ketika dahulu. Sambil menyaksikan kanak-kanak kampung bermain layang layang disitu. Dazril mengeluarkan sekotak cincin berwarna merah dan menyerahkannya kepada aku yang sedang memeluk tubuh menikmati udara petang.

"Saya nak halalkan awak Dhia, saya nak awak jadi bidadari hidup saya..saya tau benda ni terlalu cepat untuk awak..kita jugak tak pernah kenal satu sama lain dengan lebih mendalam tapi ini amanah terakhir yang arwah minta saya untuk jaga keluarga dia..saya taknak khianat janji saya kepada arwah..saya harap awak boleh bagi saya peluang untuk jaga awak dan keluarga awak..bagi saya peluang untuk buktikan yang saya boleh buat awak cintakan saya dan buat awak bahagia dengan saya..saya datang untuk tunaikan janjinkita 4 tahun yang lepas dan kalau awak sudi, terimalah cincin saya ni .. saya akan bawa keluarga saya merisik awak secepat mungkin ." Dazril menghulurkan kotak cincin itu kepada Dhia dengan harapan Dhia akan menerimanya.

Aku memandang wajah Dazril, dirinya kelihatan sangat bersungguh-sungguh untuk menjaga aku dan keluargaku.

"Kalau saya terima awak dalam hidup saya, boleh ke awak terima segala kekurangan dan kelemahan saya? ..saya taktau kenapa arwah abang saya berharap yang awak akan jaga saya, saya taktau kenapa
arwah abang saya percaya yang awak akan lindungi saya..tapi sebab ini adalah permintaan terakhir dia..saya..ikhlas..terima awak untuk menjadi imam dan pelindung saya" balas aku sambil mengambil cincin tersebut .

terima awak untuk menjadi imam dan pelindung saya" balas aku sambil mengambil cincin tersebut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tersenyum Dazril apabila Dhia menerima dirinya..matanya yang sedikit berair itu lekas diusapnya.

"Terima kasih, saya janji saya takkan siakan awak..saya akan bawa keluarga saya untuk merisik awak ..terima kasih sebab percayakan saya dan tunggu saya selama ni" Kata Dazril .

"Kalau awak boleh pegang janji awak, kenapa saya perlu khianat janji saya sendiri kan" balas aku.

Dazril hanya mengangguk dan tersenyum bahkan aku juga turut melemparkan senyuman kepadanya sambil menyaksikan kanak-kanak bermain layang layang.

BIDADARI DARI NERAKAWhere stories live. Discover now