BIDADARI DARI NERAKA 🥀106

83 2 0
                                    

" Haa yelah-yelah, dah pergi cari cepat, takut nanti habis pulak tempoyaknya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Haa yelah-yelah, dah pergi cari cepat, takut nanti habis pulak tempoyaknya ." Arah Dhia kepada Dazril.

Kebetulan Hazwan dan Julaikha juga berada di pasar basah. Dhia yang masih asyik dalam memilih ikan-ikan yang lain tidak sedar apabila disebelah nya adalah Julaikha.

" Dik, ni nak tambah ikan merah ni 1kg ye" kata Dhia sambil menunjukkan ikan merah yang dikehendakinya kepada pekerja disana.

Julaikha yang memandang pemilik suara pembeli yang berada disebelahnya terus menyapa Dhia.

"Kak Dhia?" Tegur Julaikha sambil memegang tangan Dhia.

" Ehh Julaikha, buat apa kat sini? " Soal Dhia.

" Takdelah, cuma beli barang-barang dapur dengan barang kedai je ni. Akak pulak buat apa kat sini? Bukan ke akak haritu duduk KL ke sebab kahwin kat sana?" Soal Julaikha.

Tersenyum Dhia mendengar soalan itu.

" Haah, akak memang kawin kat sana haritu. Tapi kenalah bergilir-gilir rumah mertua masing-masing kan" jawab Dhia.

" Ooo yela faham2" kata Julaikha.

" Ni Ju datang naik apa? Dengan siapa?" Soal Dhia.

" Ooo ju datang dengan abang Hazwan tadi. Tapi dia tengah pilih sayur kat bahagian sana" Jawab Julaikha sambil menunjukkan jarinya ke belakang dia .

"Ooo hmm okay -okay" Dhia mengangguk faham .

"Ni akak duduk sini berapa lama?" Soalnya.

" Dalam 3 hari macamtu sebab akak nak pergi honeymoon dengan suami akak lagi" jawab Dhia yang tersipu-sipu malu mengatakan honeymoon.

" Amboii akak, bukan main ye sekarang hahaha. " Balas Julaikha sambil mencuit tangan Dhia.

Hazwan yang sudah selesai membeli sayur, terus menuju ke arah adiknya.

" Eh Dhia~, sorang je ke?" Soal Hazwan.

"Akak, ayam akak siap !" Jerit peniaga itu kepada Julaikha.

"Ermm sekejap ya, nak pergi bayar sekejap." Kata Julaikha lalu meninggalkan Dhia dang Hazwan.

" Dhia datang dengan Dazril, tapi dia tengah beli tempoyak. Tu yang Dhia tunggu kat sini tu je" jawab Dhia.

"Ouh patutlah, banyak ye yang Dhia beli. Nak buat kenduri ke?" Usik Hazwan .

Dazril yang sudah selesai membeli bahan-bahan yang dipesan Dhia, mula panas hati apabila melihat Dhia bersama lelaki lain.

" Hahaha mana ada lah, nak buat kenduri apa pulaknya ahaha. Ni Dhia saja beli banyak-banyak supaya senang barang-barang dapur sah sedia ada untuk abah dengan angah masak nanti" jelas Dhia.

" Alhamdulillah, tulah Pakcik Halim dengan Ikram pun bukan senang dapat keluar beli barang-barang dapur macamni. Ni Dhia dah belikan diorang barang dapur, senanglah sikit kan.." kata Ilham sambil menatap wajah Dhia.

BIDADARI DARI NERAKAWhere stories live. Discover now