" Jadi kau tak selesa lah berkawan dengan Aku? Kau rasa macam aku ni buat kau rasa lemas macamtu?" Balas Dazril dengan nada serius.
Terkejut Ilham apabila kata² nya seakan mengguris perasaan Dazril yang sudah berdamai dengannya.
"Ehh bukan macamtu..Aku suka dan selesa berkawan dengan kau cuma..bila berkaitan dengan duit, belanja ..aku jadi serba salah dengan kau, Yusof dan Nabil .." jelas aku dengan lembut dan tenang .
" Apa masalah nya pun kalau berkait dengan duit? " Soal Dazril .
"Aku ni kan orang kampung je..mestilah aku malu bila korang belanja² macam ni.." jelas Ilham.
"Kau kan kawan aku, mestilah aku kena tolong kawan aku..macamtu jugaklah yang Aku buat dekat Nabil dgn Yusof sebelum ni..aku taknak kawan aku susah" Balas Dazril sambil memegang bahu Ilham.
"Hmm terima kasih Dazril, aku janji..bila aku dah ada duit nanti, aku pulak belanja korang" kata Ilham sambil mengukirkan senyuman.
" Okey jangan menyesal eh kalau aku tuntut janji kau ni nanti ahahaha" balas Dazril.
Mereka berdua yang sudah semakin akrab itu semakin rancak dalam perbualan ..
Dazril yang dulu nya pembenci ilham, kini berubah menjadi kawan yang sanggup membantu susah senang nya.
" Weyhh Dazril, tandas mana tandas?" Soal Ilham yang sudah tidak tahan membuang air besar nya .
"Lah tanya aku macam aku dah lama dekat sini..pergilah tanya brother tu kot² dia tau" arah Dazril .
Ilham yang sudah tidak tahan lagi terus meninggalkan telefon Sony Xperia z nya di atas meja dan berlansung pergi..
Sebaik sahaja Ilham berjaya mendapatkan tandasnya..Telefon miliknya berdering..
Dazril yang berada disitu terus mengangkat panggilan tersebut .
" Assalamualaikum along " ucap Dhia .
Dazril yang mendengar saja suara dari Dhia itu terpana untuk seketika ..suara merdu Dhia serba serbi telah membuatkan Dazril termenung seketika .
"Along? hello along dengar tak?" Soal Dhia .
YOU ARE READING
BIDADARI DARI NERAKA
Fanfiction" Kau jangan mimpi yang aku nih akan ceraikan kau !, kau dengar sini baik² DHIA SAFIRAH ! mulai saat ini, kau bukan lagi bidadari hati aku SEBAB kau tu hanya HAMBA ABDI DARI NERAKA DAN AKU HARAMKAN SYURGA AKU UNTUK KAU JEJAK " - Dazril " Abg, Dhia...