" Dengan orang lain mungkinlah kau boleh berlakon menangis macamtu .. tapi dekat aku, kau takkan berjaya lagi dah Ilham~~selama ni aku anggap kau lebih dari Yusof dengan Nabil sendiri ..aku ingat kau lain dari yang lain.. rupanya tak !..kau sama je dengan kawan aku yang dah MAMPUS..kau tau sampai sekarang aku tak maafkan dia sebab apa? ..kau tau?" Tanya Dazril kepada Ilham..dan disaksikan oleh Fakrul, Yusof dan Nabil.
" Sebab~~ dia tak mampu nak balas balik jasa aku..haih ...aku rasa kau dah cukup faham kot dengan apa yang aku cuba nak sampaikan..aku bagi kau masa dalam 1 hari untuk kau BAYAR BALIK KESEMUA DUIT DAN PULANGKAN BARANG-BARANG yang aku pernah bagi dekat kau...kalau tak silap aku..dalam RM 8K kan? Termasuklah duit minyak balik ke kampung bodo kau tu..dengan phone yang berharga 2k tu...tapi aku taknaklah dalam bentuk phone..kau bagi aku dalam bentuk cash je..so aku anggarkan dalam 8K jelah.." kata Dazril dengan lagaknya yang angkuh dan mengungkit..
"ehhh no ~ no~ tak cukup tu 8K..sebab tak termasuk dengan harga kenangan aku dalam hidup kau kan?..AKU NAK 15K DALAM MASA SEHARI.. NANTI AKU DATANG TUNTUT YE.." kata Dazril dengan angkuhnya.
Terkedu Ilham mendengar jumlah yang diminta oleh Dazril..
" KAU GILA KE DAZRIL !!" kalini Nabil pula bersuara..
" Asal? Kau pun nak aku kira duit yang aku dah laburkan dekat kau? macamtu? " terdiam Nabil apabila Dazril mula mengungkit.
Sebaik saja mereka tiba dirumah Dazril,
Dia sudah berdiri di hadapan pintu ..
Ilham yang baru saja keluar dari kereta terus berjalan ke arah Dazril dengan kaki nya yang terinjut-injut.
Ilham mengukirkan senyuman di wajah Dazril.. Dazril pula tidak menunjukkan wajah senang dengan kehadiran nya.
"D-dazril a-aku balik n-ni, dd-diorang cc-cakap k-kau tunggu aku kan" kata Ilham dengan nada sedihnya..dia yang baru saja mahu memeluk Dazril ..
Terus ditolak kasar sehingga jatuh ke lantai..
Yusof dan Nabil serta Fakrul terus membantu Ilham berdiri kembali.
"APA NI DAZRIL !! ILHAM kan baru keluar hospital !!" Marah Yusof .
"Siapa suruh korang bawak dia ke sini? hmm ?" Soal Dazril .
Ilham yang masih berada di atas lantai itu mula mengalirkan air mata dan keliru..
"Aku tanya, siapa ..yang.. suruh..korang..bawak..dia..ke..sini?..
SIAPA YANG BAWAK PEROGOL NI BALIK RUMAH AKU? !!! JAWABLAHH SIAL !!" mengamuk Dazril apabila tiada siapa pun menjawab soalan mereka."A-ak-u s-sendiri y-yang n-nak j-jumpa kau.." Akhirnya Ilham sendiri yang bersuara..
Perlahan-lahan dia bangun dengan air mata yang berjujuran mengalir di pipi nya ..
Dazril dengan sinisnya mentertawakan Ilham..
" Lap air mata kau tu .. " arah Dazril dengan tegasnya.
YOU ARE READING
BIDADARI DARI NERAKA
Fanfiction" Kau jangan mimpi yang aku nih akan ceraikan kau !, kau dengar sini baik² DHIA SAFIRAH ! mulai saat ini, kau bukan lagi bidadari hati aku SEBAB kau tu hanya HAMBA ABDI DARI NERAKA DAN AKU HARAMKAN SYURGA AKU UNTUK KAU JEJAK " - Dazril " Abg, Dhia...