" S-saya okay.." Balas Dazril sebaik saja dia sudah tersedar dari lamunannya.
"Dah, awak jangan sembunyi-sembunyi macamni..kita pergi ruang tamu sama-sama..awak jelaskan satu per satu kalau diorang tanya..saya akan backup awak .." Pujuk aku kepadanya sambil menyusun cawan kaca kedalam talam
Dazril hanya mengangguk saja.
Sebaik kami berdua sampai di ruang tamu..aku membawa talam yang berisikan cawan dan tekonya manakala Dazril membawa kuih-muih yang dibuat frozen yang digoreng panas oleh aku sebentar tadi.
"Jemput minum Dato dan Datin, maaflah ini saja yang mampu saya hidangkan .." kata aku sambil menuangkan air Teh O panas ke dalam cawan kaca tersebut.
"Jemputlah makan pa, ma dengan abah..kuih ni Dazril goreng tadi." Bohong Dazril.
"Aish kamu ni, jangan nak menipu je kerja nya..kamu tu nak goreng telur dadar pun tak lepas.." sindir Mama.
"Kamu ni dari mana?, papa tak nampak pun kamu ikut pintu ni tadi?" soal Papa.
Abah yang sudah mengetahui dulu, tersenyum-senyum dia.
"Patutlah kucing lompat tadi~~" celah abah.
"Err, tadi Dazril parking motor sawit tu kat belakang rumah, lepastu tah macam mana pulak si Dhia ni goreng karipap..pergh bau sedap sangat..jadi Dazril pun masuklah ikut pinu dapur dia." panjang lebar Dazril bercerita.
Aku yang mendengar cerita 'palsu' nya itu pun nyaris mempercayainya .
"Betul ke Dhia?" soal Papa.
"Betul Dato" terpaksa jugalah aku bercakap dusta disebabkan Dazril.
"Ish, janganlah panggil kami Dato Datin..kalau Dazril ni pun boleh panggil kamu abah, kamu panggil jelah kami mama dengan papa jugak" Arah Mama sambil meneguk 2-3 air teh O tersebut.
Aku hanya mengangguk dan tersenyum apabila disuruh memanggil orang luar sebagai ibu dan bapa baru .
Selesai saja dari berborak di ruang tamu, mereka semua kemudiannya turun ke bawah rumah .
YOU ARE READING
BIDADARI DARI NERAKA
Fanfiction" Kau jangan mimpi yang aku nih akan ceraikan kau !, kau dengar sini baik² DHIA SAFIRAH ! mulai saat ini, kau bukan lagi bidadari hati aku SEBAB kau tu hanya HAMBA ABDI DARI NERAKA DAN AKU HARAMKAN SYURGA AKU UNTUK KAU JEJAK " - Dazril " Abg, Dhia...