Azam hanya membalas pandangan Dazril dngan riak serba salah, kalau bukan kerana paklongnya iaitu papa Dazril ingin membantu menampung kos pembelajaran dia, sudah tentu dia akan memberitahu Ilham akan perbuatannya.
Di kediaman rumah sewa yg lain pula, seperti biasa Ilham akan mengulangkaji pelajarannya.
" hmm bosan pulak harini kelas takde, call Dhia lah..dh lama tak dengar suara dia" kata Ilham lalu mengeluarkan phone sony xperia z jenama lama dan didailnya no telefon Dhia.
truttt !! trutt !! trutt! !
telefon rumah berbunyi..Angah yg berada berdekatan dgn meja telefon tersebut segera mengangkat panggilan tersebut .
"ello, cape ni? ini Am" jawab angah kepada soalan yg dia sendiri tanyakan.
" ehh hahaha Angah, ni alonglahh.. angah sehat? dh makan? buat apa je ni?" soal along sambil mengetuk2 jarinya di meja belajarnya.
" along !!! wuyoo along teleffon! Dhia !! Dhia!! along telefon..Am cehat ,Am dah Mmakan nasi lemak Dhia buatt, cedappp" jawab Angah sambil tangannya menepuk2 dinding kayu utk memanggil dhia agar keluar dari biliknya.
" fuuuh sedapnya nasi lemak..abah mana ngah? " soal along
"entah, Am ta tau, Dhia tau" jawab angah lagi.
ceklak !! bunyi selak pintu bilik dibuka. Keluarlah Dhia dengan kain telekung masih tersarung dipinggangnya mungkin tertidur selepas selesai menunaikan solat zohor.
" angah, cakap dgn sape tu?' soal aku sambil mengetatkan lagi ikatan rambut.
"along, nah..bye along" jawabnya sebelum menghulurkan gagang telefon itu kepadaku.
" assalamualaikum along, ya allah along sihat ?" soal aku dengan agak teruja.
"waalaikumsalam adik bongsu along sorang ni..Dhia sihat? " soal Ilham.
"alhamdulillah sihat, kami sekeluarga semua sihat..along kat sana mcm mana ? soal aku.
" Sihat, ni along nak bagitau hujung bulan ni insyallah along balik " ujar Ilham.
" ya allah betul ke ni long !! abah mesti x percaya ni klau abah dengarrr.. " jerit aku yg sedikit excited .
angah yg bermain dgn manja turut terkejut dgn reaksi aku.
" hahaha along cuti sem hujung bulan nanti, saja call harini sbb cadang nk buat suprise tapi tulah tak jadi pulak sbb rindu betul along kat semua org kat sana. ouh ye abah mana dhia? tadi angah ckap dhia tau" soal Ilham lagi.
" oo patutla, abah pergi dusun pak kassim..mcm biasalah bang, abah tu mana nk dengar ckap Dhia..makin disuruh rehat makin bertenaga dia bekerja." balas aku sambil memandang angah.
" ouhh, Dhia kalau boleh tolong jgn bagitau abah tau yg Along telefon Dhia ni..along nk buat kejutan dekat dia masa along balik nanti..biar abah tu pendam rindu lama sikit tak dgar suara along" ujar along dgn niat nakalnya.
YOU ARE READING
BIDADARI DARI NERAKA
Fanfiction" Kau jangan mimpi yang aku nih akan ceraikan kau !, kau dengar sini baik² DHIA SAFIRAH ! mulai saat ini, kau bukan lagi bidadari hati aku SEBAB kau tu hanya HAMBA ABDI DARI NERAKA DAN AKU HARAMKAN SYURGA AKU UNTUK KAU JEJAK " - Dazril " Abg, Dhia...