BIDADARI DARI NERAKA 🥀 68

171 14 0
                                    

Aku mengelap air mata yang membasahi pipi dan baju abah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku mengelap air mata yang membasahi pipi dan baju abah..

"Abah, Dhia mintak maaf ye" kata aku.

Abah yang tidak tahu kenapa aku meminta maaf kepada nya hanya mengangguk saja.

Petang akhirnya berganti waktu dengan Malam..

Ilham yang dari tadi hanya berkurung sahaja dalam biliknya..tanpa makan mahupun minum ..

Fakrul mula membimbanginya .. Yusof dan Nabil juga turut sama ..

"Kita belikan dia makanan nak?, mungkin dia takde selera nak makan makanan yang ada kat rumah kau ni kut Fakrul..kita belikan dia nasi febret dia nak?" Tanya Nabil kepada Fakrul dan Yusof.

Baru saja Fakrul mahu bersetuju dengan idea Nabil.. pintu bilik Ilham dibuka..

Dia berjalan menuju ke dapur..kakinya juga kelihatan seperti berat melangkah ..

Peti ais dibuka, sisa kek yang dibeli oleh Dazril beberapa hari yang lalu masih ada..diambilnya lalu dibawa masuk ke dalam bilik tanpa berkata apa..

Fakrul, Nabil dan Yusof hanya berdiri kaku di ruang tamu, melihat Ilham kembali masuk kedalam bilik semula.

Pintu ditutup tapi tidak dikunci ..

Ilham membawa keknya ke meja belajar .. diambil telefon dan membuka kamera..

"Assalamualaikum Dazril~~, aku tau kau takkan tengok video aku ni, tapi kalau boleh..kalau kau taknak tengok video yang Ada muka kau ni, tolonglah dengar suara aku, itu pun dah cukup memadai..aku ada bawak kek kau yang kau belikan untuk aku masa harijadi aku.

kau ingat lagi tak? *Menunjukkan keknya dihadapan rakaman video telefonnya*...aku masih ingat lagi kau dengan yang lain sambut hari jadi aku..aku orang yang paling bahagia masa tu Dazril..aku rasa beruntung sangat ..kau, Yusof, Nabil, Azam dan Fakrul sambut aku..itu kali pertama aku rasa sambut hari jadi dengan sahabat-sahabat aku..

Dazril ~~ aku ingat lagi dekat kampung, kenangan aku bawak kau naik motor sawit..kau tak malu pun dengan aku masatu..kau sanggup temankan aku sedangkan kau boleh suruh Nabil atau Yusof  yang temankan..kau jaga adik aku..kau layan karenah dia..kau ingat lagi tak ?..

Tapi...

Betul ke kau tak anggap aku sahabat kau selama ni?..betul ke selama ni kau hanya pergunakan aku?  Betul ke semuanyang kau cakap malam tu? ,

Aku minta ampun dan maaf dari kau kalau aku menyusahkan kau selama ini..jujur aku tak pernah ambik hati dengan kau..jujur aku ikhlas berkawan dengan kau..jujur aku sayangkan kau.. Aku tak pernah terfikir pun nak tipu kau, apatah lagi nak rogol Arrisa..aku sendiri taktau macam mana aku boleh dalam bilik..aku taktau apa yang mengawal aku masatu ..tapi aku dengar Dazril, aku dengar bait-bait kata kau masa tu..marah betul kau dekat aku sampai pukul aku tak serupa manusia ..tapi takpe,aku faham kau tengah marah masa tu..

BIDADARI DARI NERAKAWhere stories live. Discover now