Dhia yang terdorong ke belakang itu hanya mampu terdiam. Tuduhan Dazril begitu kuat, inilah Dazril yang sama dengan Dazril yang dulu .. Dazril yang sama sewaktu memperlakukan abangnya seperti binatang. Dazril yang hanya mendengar penjelasan daripada sebelah pihak . Dazril yang ego. Dazril yang dulu telah kembali.
"A-abang~ s-sumpah d-demi Allah bang. Dhia t-tk p-pernah t-terlintas untuk b-buat abang m-macamtu. D-dhia difitnah bang~ " Dhia mempertahankan maruahnya.
Dazril berdecit, dia seakan suka melihat Dhia menangis merayu sedemikian.
" Orang kalau dah kantoi memang macamtu, kau sendiri tengokkan video dengan gambar-gambar kau tadi. Kau masih lagi nak menipu? Kau tak sayang mulut ? mulut kau ni dah cukup kebal ke dengan cili? " Soal Dazril sambil mengangkat keningnya.
Dhia hanya mampu menangis
" ke kau tak pernah rasa? nak try? Jom sini aku bawak kau, kita try Okey ~lagipun mulut kau tu kan kebal" kata Dazril lalu menyeret Dhia dengan menarik tudungnya yang sudah senget ditariknya .
Dhia dibawa ke dapur dengan keadaan seperti anjing kurap yang diseret, bahkan Mikha hanya mengekori dari belakang.
"Argh !!! S-s.ak.it abang~ hikss hikss" rayu Dhia apabila Dazril menyentapnya sedemikian.
Meow meow
"Blah la kau, semak je ! " tengking Dazril lalu menyepak Mikha ketepi.
Cili padi yang berada didalam peti ais diambilnya segenggam lalu ditonyohkan ke bibir Dhia sehingga patah-patah cili tersebut.
"Hmm ambik..haa ambik..haa kebal tak mulut tu ~ nak sangat ~ hmm puas hati aku ! " Dazril mencampakkan serpihan cili padi ke lantai setelah puas dilumat-lumatkan ke mulut Dhia.
Dhia menangis menahan pedih panas kesan cili padi itu.
"Hiks. S-saki.t pa.nas " rintih Dhia.
" Kalau kau nak merasa doa suami kepada isteri masuk neraka, cubalah cabar aku. Aku boleh buat lebih dari ni. Silap hari bulan bapak kau dengan abang kau yang cacat tu pun aku boleh masukkan diorang dalam penjara. Aku peguam Dhia aku peguam~ aku boleh buat apa je. Kau tu umpama semut je depan mata aku. Sebelah Mata je Aku boleh lanyak-lanyak kau! Sekarang ni aku nak kau kemaskan semua ni, jangan mimpi kau boleh hidup senang lenang macam dulu perempuan~ baju yang kau pakai sekarang ni pun tak layaklah dengan kau. Perempuan kampung buat Cara kampung. Pakai Kain batik dengan baju lusoh ! Sedar diri sikit dan mulai esok, aku dah taknak tengok kau pakai baju-baju mewah hasil dari duit aku ! Kau faham ! Kalau kau pakai jugak, aku takkan segan-segan nak salai kau tanpa seutas benang pun dekat luar rumah, kau suka kan jadi tatapan lelaki lain~ jadi cubalah kalau nak merasa" Tengking Dazril lalu menunjalkan kepala Dhia sebelum meninggalkan Dhia yang sudah menangis teresak-esak di dapur sambil mengelap bibirnya dan mukanya yang dipenuhi dengan kesan biji-biji cili padi.
"Abah~ tolong Dhia~ Dhia takut ~" rayu Dhia dalam hatinya.
Mikha yang terhingkut-hingkut mula datang menghampiri Dhia.
YOU ARE READING
BIDADARI DARI NERAKA
Fanfiction" Kau jangan mimpi yang aku nih akan ceraikan kau !, kau dengar sini baik² DHIA SAFIRAH ! mulai saat ini, kau bukan lagi bidadari hati aku SEBAB kau tu hanya HAMBA ABDI DARI NERAKA DAN AKU HARAMKAN SYURGA AKU UNTUK KAU JEJAK " - Dazril " Abg, Dhia...