BIDADARI DARI NERAKA 🥀 118

87 4 0
                                    

Habislah kau Dhia, bos aku tu dahlah garang macam singa, acah hensem pulak tu, haih macam manalah Bini dia boleh tahan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Habislah kau Dhia, bos aku tu dahlah garang macam singa, acah hensem pulak tu, haih macam manalah Bini dia boleh tahan . Eee kalau aku tak lah" ngutuk Umairah lagi.

Dazril yang tersengih-sengih itu menggelengkan kepalanya mendengar perempuan itu mengutuk abang nya.

"Erm U-umai~ s-sebenarnya suami aku ni adik kepada bos kau, hehe" kata Dhia sambil memandang Dazril.

"Ehem, hi" tegur Dazril sambil menjungkitkan keningnya dan senyum sinis kepada Umairah .

" Urm, e-encik~ hehe j-jangan ambik hati~ urm t-tadi tu g-gurau je. Encik j-jangan b-bagitau bos ye. Makan apa saya nanti hehe" kata Umairah yang sudah cuak itu.

" Tak delah~, abang saya memang macamtu. Takpa, saya faham. Jadi, awak akan jadi rakan office Dhia lah kan~ so tolonglah ye tengok-tengokkan wife saya yang katik ni. " Sempat lagi Dazril meminta Umairah untuk menjaga Dhia.

"Ouh b-boleh, boleh sangat~" kata Umairah.

Dhia yang sudah tersenyum itu kembali memegang tangan Umairah.

"Umai, kau datang dengan siapa? Sorang je?" Soal Dhia.

"A-aku datang d-dengan~" belum sempat Umairah menghabiskan kata nya.

Suara seorang lelaki menegur mereka.

"H-hazwan" Dhia yang terpana itu terus melepaskan tangannya dari pegangan Umairah.

Dazril juga turut terkedu.

"Hi Dhia~, hi Dazril" tegur Hazwan .

Mata Hazwan bergetar saat melihat Dazril terus memegang tangan Dhia.

" Tak sangka kita berjumpa pulak kat sini kan, tangan kau kenapa Dazril?" Soal Hazwan kepada Dazril.

"Accident" jawab Dazril dengan terpaksa.

" Ouh, bila? Kat mana?" Soalnya lagi.

" Kemarin, dekat rumah kami. " Jawab Dhia.

" Jadi ni kekasih kau lah ye?" Soal Dazril kepada Hazwan.

Hazwan dan Umairah saling berpandangan.

"Eh b-bukan, kami cuma kawan~ kawan dari sekolah. Haritu dia yang tolong saya sebab kereta rosak. Jadi, sejak tu kami kerap berjumpa macam nilah, nak nak lagi Hazwan pun duduk dekat area-area rumah saya jadi senanglah apa-apa urusan" jawab Umairah.

Dazril yang memandang Hazwan itu terus memberikan senyuman hambar .

Dhia juga turut tersenyum.

"Okeylah, rasanya dah takde apa kot nak beli lagi kat sini, jom sayang~ kita nak beli barang kat belah Sana pulak" kata Dazril sambil memandang Dhia.

"Hmm Okey, ehh kejap-kejap. Umairah nak nombor kau " kata Dhia sambil mengeluarkan telefonnya.

Selesai saja Dhia mendapatkan nombor telefon Umairah, Dazril terus menarik tangan Dhia.

BIDADARI DARI NERAKAWhere stories live. Discover now