"Kenapa eh ? Kenapa sayang perlu berhubung lagi dengan Hazwan tu?" Soal Dazril, kali ini gilirannya pula memegang kedua-dua lengan Dhia.
Dhia menggelengkan kepalanya.
"T-tak abang, dia tiba-tiba hantar video tu. Dhia tak pernah layan dia lebih-lebih dari tu abang~ percayalah" sayu saja Dhia bersuara.
"Abang akan maafkan sayang dengan satu syarat" kata Dazril.
"Apa dia abang? Dhia sanggup ikut syarat abang ." Balas Dhia sambil menyeka air matanya laju.
"Jumpakan abang dengan Hazwan, abang nak sayang jadi saksi apa yang dah jadi semalam. " Kata Dazril.
"T-tapi Dhia kan kerja" jawab Dhia.
" Tu masalah sayang, sayang carilah masa yang sesuai untuk saya keluar jumpa abang dengan Hazwan. Abang tak suka sayang fikir yang bukan-bukan pasal abang, sayang buat abang ni macam cinta abang dekat sayang tu palsu tau tak! Kalau sayang rasa taknak abang maafkan sayang, sayang tak payahlah buat apa-apa" perli Dazril.
Dhia hanya mengetapkan bibirnya.
"Yelah, Dhia ikutkan syarat abang" kata Dhia dengan nada pasrah.
Dhia, Dazril dan Hazwan akhirnya dipertemukan oleh Umairah di cafe depan pejabat Dhia.
" So Hazwan, cerita apa yang kau nampak semalam dekat Dhia" Dazril dengan tegasnya menolak telefon Dhia ke arahnya.
"Ouh, video ni~ sebenarnya aku hantar ni dekat Dhia sebab aku takut kau curang dengan dia" selamba saja Hazwan menjawabnya.
" Kau rasa aku ni sejahat tu kebsampai nak permainkan hati Dhia?, Kau boleh tak lepasni bagi salam dulu sebelum main terjah. Perempuan yang kau rakam tu sepupu aku tau." Tegur Dazril.
Dhia yang berada disebelahnya hanya menundukkan kepalanya.
" Sepupu? Peluk-peluk macamtu sepupu?" Soal Hazwan.
"Kau tengok ke keadaan tu sampai habis? Kau tengok? ada bukti ke aku melayan pelukan dia tu sampai habis? Perempuan tu tengah stress lah, aku cepat-cepat tolak dia lepas dia peluk aku. Kau kalau tak tau apa-apa, boleh tak jangan menyemak?" Sindir Dazril kepada Hazwan.
YOU ARE READING
BIDADARI DARI NERAKA
Fanfiction" Kau jangan mimpi yang aku nih akan ceraikan kau !, kau dengar sini baik² DHIA SAFIRAH ! mulai saat ini, kau bukan lagi bidadari hati aku SEBAB kau tu hanya HAMBA ABDI DARI NERAKA DAN AKU HARAMKAN SYURGA AKU UNTUK KAU JEJAK " - Dazril " Abg, Dhia...