"Nah auntie minum sikit" Arrisa yang sedang berduaan dengan mama itu menyerahkan sebotol mineral kepada mama.
"Terima kasih Arrisa. " Balas mama sambil menyambut pemberian Arrisa.
Oleh kerana kemalangan berlaku pada waktu tengahari, kini sudah masuk waktu senja.
"Arrisa dari tadi temankan auntie. Tak menyusahkan kamu ke sayang?" Soal Mama dengan nada sayu tenang.
"Auntie~ Dazril kan sepupu Arrisa. Takkan Arrisa nak biarkan je keluarga dia bersedih. Biarlah Dhia temankan Dazril kat dalam wad tu, Arrisa temankan auntie." Balas Arrisa.
Mama terharu mendengar jawapan dari Arrisa. Gadis dihadapannya terlalu baik.
" Arrisa~ kamu ni baik sangat nak~ tapi suami kamu tak hargai kamu. Kalaulah auntie boleh putarkan masa, nak je auntie suruh Dazril kawin dengan kamu. Mesti semua ni takkan jadi." Mama mula menyalahkan takdir.
"Auntie~ auntie tak boleh cakap macamni, ini semua kan kehendak takdir. Lagipun Dhia tu kan pilihan Dazril, bukannya Arrisa" balas Arrisa sambil mengusap belakang mama.
Mama tersenyum melihat layanan Arrisa.
"Uncle mana auntie?" Soal Arrisa.
"Uncle tengah berurusan dengan doktor. Yelah, nak harapkan Dhia yang berurusan, memang terkial-kial lah jawabnya" Balas Mama.
"Auntie~ Arrisa nak tumpang tidur rumah auntie boleh? Arrisa takut lah nak balik rumah sendiri~" soal Arrisa.
"Ehh boleh ii boleh sangat~ lagipun auntie takda kawan~ kalau Arrisa nak jaga Dazril malam ni pun boleh" ujar Mama.
Terbeliak biji mata Arrisa apabila Mama seakan-akan sudah menyukai dirinya.
"O-ouh huhu takpelah auntie, nanti apa pulak cakap Dhia kan~ biar Arrisa tidur rumah auntie jelah." Balas Arrisa.
Papa yang sudah selesai urusan nya terus menuju ke arah mereka.
"Haa abang, apa cerita dengan anak saya tu?" Soal Mama.
"Haih~ *papa menggelengkan kepalanya* kata doktor Dazril mungkin akan lupa ingatan sebab hentakkan di kepala dia kuat, tapi itu sekadar ramalan doktor sebab Dazril masih tak tunjukkan apa-apa reaksi lagi buat masa ni nak-nak lagi dia tengah koma" jawab papa.
"K-koma bang? A-allahuakhbar koma~ b-berapa lama bang? Kesiannya Dazril~" Mama mula menitiskan air matanya.
Arrisa pula memeluk dan mengusap mama supaya tenang.
"Wallahualam Faridah, abang pun taktau nak kena buat apa lagi. Kita sama-sama doakan yang terbaik untuk dia. Lebih-lebih lagi Dhia. Abang dah taktau macam mana nak terangkan dekat dia " kata papa.
" Semua ni salah Arrisa uncle auntie, Dazril tak sepatutnya sambut Arrisa dari jatuh~ kemudian Dhia nampak keadaan tu dan ingat yang kitorang tengah berpelukan. Dazril jerit-jerit panggil nama dia untuk jelaskan perkara yang jadi tapi Dhia abaikan. Arrisa yang salah ~"
YOU ARE READING
BIDADARI DARI NERAKA
Fanfiction" Kau jangan mimpi yang aku nih akan ceraikan kau !, kau dengar sini baik² DHIA SAFIRAH ! mulai saat ini, kau bukan lagi bidadari hati aku SEBAB kau tu hanya HAMBA ABDI DARI NERAKA DAN AKU HARAMKAN SYURGA AKU UNTUK KAU JEJAK " - Dazril " Abg, Dhia...