Dhia yang masuk ke dalam wad itu, disambut baik oleh Yusof dan Nabil.
"Haa panjang umur, princess Dhia dah sampai" kata Nabil.
Dazril menjeling Nabil.
"Hehehe lek lek, gurau~ Dhia kan macam adik dah hehe" kata Nabil.
"Abang~ esok abang dah boleh balik, abang nak Dhia bagitau papa dengan mama ke atau abang nak bagitau sendiri? " Soal Dhia.
"Tak pelah sayang, biar abang sendiri je yang call diorang bagitau" kata Dazril.
Dhia hanya menganggukkan kepalanya.
"Erm guys, aku rasa korang berdua dah boleh keluar kot. Biar bini aku yang take over." Kata Dazril kepada Yusof dan Nabil.
"Baa~ kau halau aku Daz? sumpah do kau memang eyy aku lah" Nabil yang tiba-tiba emo itu mula merapu-rapan.
"Dah dah keluar jelah, kau ni pun banyak drama" kata Yusof sambil menolak Nabil yang membuat gaya eye see you dengan dua jarinya .
Pintu wad tertutup menandakan mereka sudah keluar. Dhia mula mengambil tempat disebelah Dazril.
" Abang~ tadi Arrisa ada cakap dengan Dhia" kata Dhia.
"Cakap apa?" Soalnya.
" Dia nak cari orang yang langgar abang" jawabnya.
"Haish tak payah~ dia tu perempuan, mungkin orang tu tak sengaja nak langgar kita. Macam yang papa cakapkan, break mungkin tak makan ke apa. Dahlah~ sayang suruh je dia batalkan niat dia tu." Kata Dazril.
"Hmm yelah abang, nanti Dhia cakap dekat dia ya" balas Dhia.
Dazril yang masih bersandar itu meminta Dhia untuk duduk disebelahnya.
" Sini" arah Dazril sambil menepuk-nepuk tilam sebelahnya.
Dhia yang terkebil-kebil itu berdiri ditepinya. Dazril menarik lembut tangan isterinya untuk turut bersandar di katil yang sama.
" Nanti, kalau abang masuk hospital lagi ke apa ke, abang nak sayang duduk dekat sebelah abang macamni" kata Dazril sambil memegang tangan Dhia.
"Kenapa abang cakap macamtu?" Soal Dhia.
"Abang taknak keseorangan, kalau boleh setiap masa abang nak sayang depan mata abang. " Jawab Dazril.
" Hihihi abang ni lawaklah" Dhia yang tertawa itu dipandang Dazril.
"Nape sayang gelak? sayang taknak teman abang lah tu kan~" tuduh Dazril kepada Dhia .
"Ehh bukan macamtu, ni kali pertama Dhia dengar orang minta duduk sekatil lepastu meminta nak masuk hospital lagi" kata Dhia.
Dazril yang sudah menarik muka memandang ke arah lain itu diperasan Dhia.
"Abang~ merajuk eh ?" Soal Dhia sambil menjenguk-jenguk wajah Dazril yang memandang ke arah lain.
YOU ARE READING
BIDADARI DARI NERAKA
Fanfiction" Kau jangan mimpi yang aku nih akan ceraikan kau !, kau dengar sini baik² DHIA SAFIRAH ! mulai saat ini, kau bukan lagi bidadari hati aku SEBAB kau tu hanya HAMBA ABDI DARI NERAKA DAN AKU HARAMKAN SYURGA AKU UNTUK KAU JEJAK " - Dazril " Abg, Dhia...