BIDADARI DARI NERAKA🥀107

77 3 3
                                    

Setibanya mereka di rumah, Dazril membantu Dhia di dapur

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Setibanya mereka di rumah, Dazril membantu Dhia di dapur.

" Sayang, betul ni takkan buat abang cemburu lagi dah?" Soal Dazril sambil menyiang ikan di singki.

Dhia yang sedang menumbuk cili padi dam serai itu menghentikan perbuatannya.

"Janji abang~~, ni dah Kali ke-4 abang tanya. Selang lagi 10 minit karang tanya lagi " Dhia yang sudah pening melayan karenah suaminya yang kerap bertanya soalan yang sama ulang-ulang.

"Abang cuma nak kepastian je, tu yang tanya banyak kali tu"terang Dazril.

" Abang tau tak kenapa Dhia dengar je cakap abang?" Soal Dhia.

"Kenapa?" Tanya Dazril semula.

"Sebab Dhia sayang abanglah, Dhia nak Jaga hati abang. Jadi kalau boleh, abang janganlah cemburu tak tentu pasal macam tadi. Terkejut Dhia tau bila abang buat macam tu." Kata Dhia sambil melenyek-lenyek cili padi .

Dazril meletakkan ikan yang dicucinya ke dalam mangkuk.

" Yela, dah abang jeles, memang macamtu lah jadinya, lagi satu abang taknak peristiwa yang lama jadi balik macam si Ilham buat dekat Ari--" Dazril nyaris tidak terlepas cakap.

" Apa? along dengan siapa? Dhia tak berapa dengar" soal Dhia.

" Ehh takda apa, abang cuma teringat arwah Ilham puji-puji ex abang dulu." bohong Dazril.

"Ouh, okay faham" balas Dhia.

"Aik, tu je response sayang?" Soal Dazril.

" Dahtu? Abang nak Dhia bagi reaksi apa kalau abang duk teringat kat cik Arissa tu. Tau lah dia cantik, pandai bergaya. Sebabtu abang duk teringat-ingat kat dia kan?" Dhia pula yang cemburu apabila dia teringat ex Dazril itu adalah Arrisa.

"Pulak dah sayang yang cemburu . Abang tak cakap pun Arrisa tu cantik ke apa. Abang cuma cakap yang abang cuma teringat ex lama abang je" Dazril mula memujuk Dhia.

"Yela, ex abang kan Arrisa. Arrisa sendiri yang cakap haritu" Dhia menjeling Dazril yang memandang nya.

" Ololo sayang abang cemburu eh~ taklah, tu kan cerita lama. Abang sekarang kan dah ada Dhia." Dazril terus menuju ke Dhia sambil membawa ikan yang dicucinya bersila di tepi Dhia.

"Argh taknak taknak, kali ni Dhia pulak nak cemburu buta. Kalau abang boleh cemburu buta dekat Hazwan, Dhia pun nak jugak cemburu buta dekat Arrisa." Dhia menjelirkan lidahnya .

" Uuu dah pandai balas dendam. Okay okay, untuk bagi sama-sama adil, kita dua-dua jaga batas. Sayang jaga batas dengan lelaki, abang jaga batas dengan perempuan, baru sama-sama takda rasa jeles kan~" kata Dazril yang memberikan cadangan kepada Dhia.

"Okey, setuju" balas Dhia .

" Haa macamtulah, dah senyum sikit sebelum abang pulak yang berkerut nanti" ugut Dazril.

BIDADARI DARI NERAKAWhere stories live. Discover now