BIDADARI DARI NERAKA🥀123

99 5 0
                                    

Petang itu, Dazril pulang ke rumahnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Petang itu, Dazril pulang ke rumahnya.

Dhia yang sudah diberi kebenaran balik awal tadi terus menyapa Dazril.

"Abang~" panggil Dhia sambil menghulurkan tangan nya untuk bersalaman.

" Ingat~ kalau tak ~" suara gangguan ugutan Yusof menusuk kedalam ingatan Dazril.

Dazril menghulurkan tangannya semula.

Dhia tersenyum sambil mencium tangan Dazril.

"A-abang nak makan?" Soal Dhia sambil mengambil beg hitam yang dipegang oleh Dazril pada tangan kanannya.

"Hmm b-boleh jugak" balas Dazril tanpa sebarang reaksi.

Asam Pedas Ikan Pari sedia terhidang di atas meja.

"Masak ke beli?" Soal Dazril sambil merenung hidangan tersebut.

"Masak" jawab Dhia sambil tersenyum.

"Sempat eh ? Bukan ke sepatutnya time macamni baru balik dari office ke?" Soal Dazril sambil menjungkitkan keningnya.

"Abang Dani suruh balik awal tadi, dia suruh Dhia rehatkan diri. Jangan bawak hal rumah tangga ke office" jawab Dhia.

"Huh !? Dani tau pasal kita? ahh sudah habis~ adumakk~ confirm ni mama papa tau" kata Dazril.

"Ehh t-tak abang, Dhia tak bagitau siapa-siapa pun. Abang Dani cuma suruh Dhia kerja separuh hari je tadi sebab Dhia tak bersemangat nak kerja harini" balas Dhia .

"O-ouh, fuh nasib baik~ tunggu apa lagi? Duduklah" kata Dazril dengan nada mendatar.

Dhia menarik kerusi dihadapannya.

"Asal duk sana?" Soal Dazril.

"Haa? ermm Dhia taknak abang rasa tak selesa. Tu yang Dhia duduk sini je" Jawab Dhia.

"Nampak macam abang marah lagi ke? hmm?" Soal Dazril sambil menatap mata Dhia.

Dhia menggelengkan kepalanya.

"Dahtu? sini lah duduk. Sebelah abang ni haa" kata Dazril.

Terus tersenyum Dhia sambil bangun menuju ke sebelah Dazril.

"Abang tak marah Dhia?" Soal Dhia sambil memegang lengan Dazril.

Dazril hanya mengangkat keningnya saja.

"Betul ke abang? Abang dah tak marah Dhia? Abang tak merajuk dah?" Soal Dhia bertubi-tubi.

"Iya~ tak marah dah. Abang pun nak minta maaf, salah abang sebab keluar dengan dia tak bagitau sayang. Tapi please, lain kali jangan tuduh abang macamtu lagi, abang terasa tau tak~ padahal niat abang cuma nak tolong dia je." Ujar Dazril dengan tenang.

"Iya iya Dhia janji, Dhia takkan tuduh abang macamtu lagi. Lepasni kalau abang nak tolong Arrisa lagi ke apa, Dhia faham. Maafkan Dhia ye abang" Dhia memegang tangan Dazril.

BIDADARI DARI NERAKAWhere stories live. Discover now