Fakrul dengan langkah yang berat masuk kedalam bilik Ilham..Kain pelikat milik Ilham diambilnya lalu diserahkan kepada Hazwan.
Hazwan yang mahu menutup tubuh Ilham itu dihalang sekerasnya..
" JANGAN !!!! ..JANGAN !!! ABANG DHIA BELOM MATI LAGI !!!! TOLONG..TO.LON.G..BA.W.AK ALO.NG K.E HO.SPI.TAL HIKKSS" raungannya membuatkan Nabil segera menelefon ambulance.
............................................................................
Pinggan kaca yang berada di tangan abah jatuh ke atas lantai .. perasaan abah mula tidak sedap hati..seakan-akan hatinya berhubung dengan hati Dhia..
Dadanya dipegang lalu diusap perlahan berkali kali..
Angah yang tadinya ketiduran, terus terbangun apabila bunyi kaca jatuh pecah berderai..
"Ab-ah.. k-kenapa..pp-pinggan..jatuh?" Soal Angah yang masih mamai.
"Abah pun taktau lah angah, tiba-tiba tangan abah ni tak kuat nak pegang pinggan ni" ujar abah sambil memandang pinggan yang pecah itu.
Angah mengusap dada abah lalu dia mengambil plastik hitam dan surat khabar . Perlahan-lahan angah mengutip serpihan kaca lalu dimasukkan kedalam beg plastik seperti mana yang dia selalu lihat Dhia lakukan sekiranya ada pinggan mangkuk yang pecah.
Abah yang tidak sedap hati itu turut membantu angah mengemas serpihan tersebut.Sehinggalah abah mendapat panggilan dari Hazwan yang mengatakan along sudah meninggal dunia.
Bagai nak gugur jantung abah apabila mendengar berita itu ..anaknya yang baru berjumpa seminggu yang lalu kini telah pergi selamanya mengikut arwah isterinya.
"Allah ...huakhbar...anak abah !!" jerit abah dengan nada sebak..lutut abah mula lemah menyebabkan dia melutut ditepi meja telfon rumah itu.
Angah berlari mendapatkan tubuh abah yang melutut itu..telefon nya juga jatuh tergantung..angah menyambut pnggilan itu dan turut mendengarkan berita yang sama, along sudah meninggal.
Perasaan angah pada waktu itu hanya allah saja yang tahu tetapi dia perlu kuat..dia menahan tangisannya lalu membantu abah kembali berdiri dan berehat dikerusi.
YOU ARE READING
BIDADARI DARI NERAKA
Fanfiction" Kau jangan mimpi yang aku nih akan ceraikan kau !, kau dengar sini baik² DHIA SAFIRAH ! mulai saat ini, kau bukan lagi bidadari hati aku SEBAB kau tu hanya HAMBA ABDI DARI NERAKA DAN AKU HARAMKAN SYURGA AKU UNTUK KAU JEJAK " - Dazril " Abg, Dhia...