Dazril yang sudah selesai sembahyang, mula keluar dari biliknya untuk mencari kelibat Dhia.
Jam menunjukkan pukul 6:51 pagi dan cuaca masih lagi gelap. Dazril mula berjalan menuju ke dapur untuk mencari Dhia.
Sementara Dhia pula, ligat membantu Tati di dapur menyediakan sarapan.
Tersenyum Dazril melihat Dhia yang laju kedapur untuk mengambil hidangan .
Dhia yang masih asyik membantu Tati itu tidak perasan dengan kehadiran Dazril .
" Kak Tati, Dhia naik atas dulu ye. Nak tukar baju yang elok sikit " kata Dhia kepada Tati.
Dazril yang melihat kelibat Dhia semakin menghampiri nya lekas-lekas dia bersembunyi di balik dinding .
Lalu dia mengekori Dhia dari belakang. Di fikirannya hanya mahu mengusik Dhia saja.
Dhia yang masih tidak menyedari Dazril mengekori nya dari belakang itu, terus menaiki tangga dan menuju ke dalam bilik.
Keadaan bilik yang gelap itu membuatkan Dhia tercari-cari dimana suisnya.
Dazril yang mula mendapat idea, terus mengepung Dhia ke dinding.
"E-eh APA NI" kata Dhia sebaik saja dahinya melanggar dada bidang Dazril.
Dalam kegelapan bilik itu, Dazril dan Dhia berada di penjuru dinding.
"Are you lost baby girl ? ~~ "
Soal Dazril dengan nada gatal.
Dhia terkedu, sudahlah gelap gelita biliknya, suis lampu pun tak jumpa sebab bilik Dazril ni terlalu besar.
Fikiran Dhia pada masa itu hanya satu .
Adakah suaminya ingin menuntut haknya sebagai seorang suami kerana Malam semalam mereka berdua tidak berbuat apa melainkan berborak semata.
Dazril yang melihat Dhia berada dibawahnya dengan bantuan cahaya samar-samar bawah pintu bilik dan sedang berdiri tegak . Membuatkan Dazril mengangkatnya ke bahu .
"Arghh, apa ni lepas!! Turun turunkan saya !! Eyyy " Dhia yang meronta-ronta di bahu Dazril mula memukul-mukul belakang badan Dazril.
Dazril hanya mengabaikan pukulan itu malah dia menuju ke dalam tandas bersama Dhia.
Lampu tandas dibukanya. Dhia memandang ke arah cermin tandasnya. Dazril mula menurunkan Dhia dari bahunya.
YOU ARE READING
BIDADARI DARI NERAKA
Fanfiction" Kau jangan mimpi yang aku nih akan ceraikan kau !, kau dengar sini baik² DHIA SAFIRAH ! mulai saat ini, kau bukan lagi bidadari hati aku SEBAB kau tu hanya HAMBA ABDI DARI NERAKA DAN AKU HARAMKAN SYURGA AKU UNTUK KAU JEJAK " - Dazril " Abg, Dhia...