ILHAM sudah memberi tindakbalas, Mata dan tangannya sudah bergerak. Yusof, Nabil dan Fakrul mula mengeliling nya .
Jeritan memanggil doktor oleh Nabil, membuatkan doktor dan nurse datang ke wad Ilham.
"Alhamdulillah, pesakit sudah sedar sepenuhnya tetapi masih perlukan rehat yang secukupnya." Kata doktor kepada Fakrul dan Yusof.
"Agaknya bila pesakit boleh keluar ye doktor? " Soal Fakrul.
" Insyallah petang nanti kami akan periksa semula pesakit dan Kami akan maklumkan kepada pihak encik." Kata doktor.
" Baik doktor, terima kasih" kata Yusof.
"Sama-sama" balasnya lalu beredar meninggalkan mereka bertiga.
Ilham yang sudah tersedar itu, mula mencari Dazril.
"D-dazril mana?" Tanya Ilham dengan nada masih lemah.
Semua yang disitu memandang antara satu sama lain.. sehinggalah Yusof bersuara.
" Dazril kat rumah, dia tunggu kau kat sana..dia tak sabar sangat nak jumpa kau..jadi kau cepatlahh sikit sembuh tu.." bohong Yusof kepada Ilham.. Nabil yang terkejut itu terus memandang Yusof.
"O-ouh..d-dia tak m-melawat a-ku k-ke? dia m-marah aku ke? " Soal Ilham yang mengalirkan air mata.
"Tak, kenapa dia nak kena marah kau?..kau tak salah.. Dazril tadi dah datang dah, sekarang dia tengah bersihkan katil untuk kau kat rumah , dia kan selalu jaga kau.." Pujuk Nabil pula kali ini.
" Syaitan bertopeng manusia... Dazril ke yang cakap dekat aku macamtu?" Soalan yang diajukan oleh Ilham kali ini membuatkan semua yang berada disitu terdiam seribu bahasa.
"T-taklah, kau salah dengar kot ni..takkan dia nak cakap macamtu dekat kau .." kata Fakrul .
"Haah ilham, kau cuma banyak sangat fikir je tuu.." kata Nabil .
Ilham mengerutkan dahinya ..
"S-semalam a-aku r-rasa m-macam aku a-da buat s-salah, a-aku rasa m-macam Dazril marah sangat sangat dengan aku" kata Ilham yang cuba mengingati apa yang terjadi semalam.
" Ilham, dahlah~ kau jangan fikir dah pasal semalam.. sekarang kau fokus kan kepada berehat je.." arah Nabil kepada Ilham.
Ilham yang masih terbaring itu hanya mendengar kan saja kata² Nabil.
...............................................................................
Dazril pov...
YOU ARE READING
BIDADARI DARI NERAKA
Fanfiction" Kau jangan mimpi yang aku nih akan ceraikan kau !, kau dengar sini baik² DHIA SAFIRAH ! mulai saat ini, kau bukan lagi bidadari hati aku SEBAB kau tu hanya HAMBA ABDI DARI NERAKA DAN AKU HARAMKAN SYURGA AKU UNTUK KAU JEJAK " - Dazril " Abg, Dhia...