Sedang semua orang di rumahnya sedang tidur, Dhia didatangi dengan mimpi yang amat ditakutinya.. mimpi dimana along sedang dalam kesengsaraan dan kesunyian ..
"ALONG !!!!" Jerit aku lalu terbangun dari mimpi ngeri itu.
"Dhia kenapa ni anak? kenapa Dhia jerit-jerit ni?" Soal abah lalu menghampiri aku.
" Abah, Dhia mimpi along abah, Dhia mimpi along !! " balas aku kepada pertanyaan abah.
Peluh-peluh di dahi dan belakang badan aku menjadi kebimbangan abah.
"abah along abah~~ along terseksa abah, along kata along sunyi bahh ~" kata aku lagi sambil memegang kepala .
"shh itu mainan syaitan saja Dhia, insyaallah takkan terjadi apa-apa dekat along tu" pujuk abah yang cuba menenangkan aku.
"tapi along menangis abah, badan along berdarah-darah..along sejuk abah" jelas aku tapi abah masih berkeras hati mengatakan itu mainan syaitan..
"Dhia pergi ambik air sembahyang sekarang kemudian solat, doakan yang baik baik dekat along..bukannya percaya dengan mimpi mimpi macamni" arah abah kepada aku ..
aku dengan perasaan yang susah digambarkan hanya mampu berdoa yang baik-baik kepada along..tetapi bayangan along dalam kesejukan itu membuatkan aku semakin risau.
Jam di dinding sudah menunjukkan 3:51 pagi...sebentar lagi dia dan Hazwan akan pergi ke Kuala Lumpur untuk membawa Ilham pulang jadi dia hanya berharap itu hanya mimpi ngeri semata..
Air wuduk telah diambilnya, telekung putih sudah disarungkan..sejadah juga telah dibentang untuk menunaikan solat tahajjud..
Selesai saja solat tahajjud.Dhia memandang ke arah jam dinding biliknya, sudah pukul 4:21 pagi dam sebentar lagi Hazwan akan mengambilnya..
Dhia kemudiannya pergi ke dapur untuk menyediakan makanan untuk dibawa ke rumah Ilham nanti .
Dan kesemua lauk yang dimasak oleh Dhia adalah makanan kesukaan Ilham.
YOU ARE READING
BIDADARI DARI NERAKA
Fanfiction" Kau jangan mimpi yang aku nih akan ceraikan kau !, kau dengar sini baik² DHIA SAFIRAH ! mulai saat ini, kau bukan lagi bidadari hati aku SEBAB kau tu hanya HAMBA ABDI DARI NERAKA DAN AKU HARAMKAN SYURGA AKU UNTUK KAU JEJAK " - Dazril " Abg, Dhia...