Abah kemudiannya menceritakan kemana angah dibawa pergi oleh Ilham.. aku yang sudah faham dengan cerita sebenarnya mula meminta izin untuk pulang.
"haa baiklah abah,..kalau dah takde apa, Dhia dengan Julaikha balik dulu lah ye abah, nak pergi beli jajan sekejap dekat rumah Wak Kudin ..meh salam" kata aku lalu menarik tangan abah untuk dicium.
"Hati-hati balik tu, Dhia jangan bawak laju sangat basikal tu ye .. Julaikha pesan sekali dekat dia kalau dia bawak laju" arah abah kepada Julaikha.
Julaikha yang faham dengan arahan tersebut mula mengangkat isyarat 👌 kepada abah .
Aku menaikkan tongkat basikal .
" Bye abah !!! Assalamualaikum" jerit aku lalu mengayuh keluar dari perkarangan rumah sambil dipeluk oleh Julaikha dari belakang..
Oleh kerana cuaca tidak berapa panas , aku mengayuh basikal dengan perlahan-lahan..
Sebuah kereta dari depan mula kelihatan, aku membawa basikal ketepi sedikit supaya memudahkan kereta tersebut lalu..
...................................................................................
Didalam kereta, sapu tangan Ikram terjatuh ke celah tempat duduknya..Ilham kemudiannya menunduk kebawah untuk mengambil nya.
Dazril yang membawa kereta, mula memperlahankan keretanya supaya tidak terlalu laju menghampiri kedua orang gadis yang berbasikal di tepi .
Dazril memandang gadis tersebut seakan menatap seorang kekasih ..
Ilham memberikan sarung tangannya kepada Ikram..manakala Dazril yang didepan sudah melepasi gegadis yang dipandang nya tadi dan melihat dari cermin sisi.
" Tu siapa tadi?" Soal Dazril kepada Ilham.
"Hah? Siapa? Mana?" Soal Ilham kembali .
"Ermm takde papelah..Salah nampak kot" kata Dazril lalu meneruskan perjalanannya.
.................................................................................
" Dah kenapa mamat tu pandang akak macamtu sekali?" Soal Julaikha.
YOU ARE READING
BIDADARI DARI NERAKA
Fanfiction" Kau jangan mimpi yang aku nih akan ceraikan kau !, kau dengar sini baik² DHIA SAFIRAH ! mulai saat ini, kau bukan lagi bidadari hati aku SEBAB kau tu hanya HAMBA ABDI DARI NERAKA DAN AKU HARAMKAN SYURGA AKU UNTUK KAU JEJAK " - Dazril " Abg, Dhia...