" Sayang, explain now !" bentak Arrisa .
" Ilham tu dh rampas diorg dari I ..plan asal lain tauu..tapi tiba2 lain yg jadi.." balas Dazril .
"Jap2 , I don't get it..Okey look..pandang I sayang..i nak you cerita from A-Z apa yg dah jadi sebenarnya..
Dazril mengangkat kepalanya memandang Arrisa lalu menceritakan semua yg terjadi kepada Arrisa..setelah selesai mendengar luahan hati Dazril, Arrisa mula meluahkan idea nya .
" You, i akan tolong you sayang.." balas Arrisa dgn nada serius .
" You nk tolong i? mcm mana? you seriusla nk tolong i ni?" Soal Dazril dgn terpinga pinga..
" Yes sayang, you sendiri pun tau kan I takkan sentuh orang tanpa sebab.. tapi dia dah buat u sedih, dia dh buat org yg I syg terluka..so he deserves punishment.." balas Arrisa lagi ..
"Thanks syg tapi you nk buat apa?" Soal Dazril yg ingin tau agenda Arrisa..
Tersenyum sinis Arrisa dgn pertanyaan Dazril.
" Tomorrow you will know my dear" jawab Arrisa sambil menepuk lembut pipi Dazril.
"Dahlah you, i lapar laa..you last makan petang tadi jer kan dengan diorang? Jom I belanja " ujar Arrisa yg berjaya membuat Dazril kembali tersenyum ..
Kedua2 mereka pun menuju ke restoran terdekat..
Manakala di situasi Dhia pula..
Selesai sahaja dari moment² sedih, kedua beranak itu berehat di bilik masing2 .
Aku melabuhkan punggungku di hujung katil sambil memegang foto keluarga..
Air mata kembali mengalir membasahi pipi..wajah arwah mak yg terpampang di gambar tersebut ..dipeluk erat oleh aku..
"Mak, Dhia janji.. takkan Ada seorang pun dari keluarga kita mengalirkan air mata kesedihan lagii .. Dhia bersumpah mak, Dhia akan bawak semua keluarga kita ke syurga mak.." omel aku sendiri sebelum menyeka air mata dipipi lalu berbaring dgn perlahan ..
Malam pun semakin larut..semua sudah berada dibilik termasuklah Yusof dan Nabil yg tidur dibilik Ilham..
Sempat jugak mereka bertiga gabung tilam sambil berborak memandang kipas diatas berputar...
" Psst Ilham, dh tidur ke?" Bisik Nabil perlahan..
"Diam laa nabil, tidur jelaa" potong Yusof yg berada ditengah..
"Aku bukan tnya kau lah bingai, Aku tnya ilham" balas Nabil sambil menumbuk perut Yusof ..
Erkk! bunyi senak yg terkeluar dari mulut Yusof ..
" Haip, apa lagi yg korang dua ni buat, Kan dh malam dhni ..tidur2" celah Ilham dari hujung katil..
" Alaa lekluu, boraklahh kejapp sementara aku belom nk tidor ni" rayu Nabil.
YOU ARE READING
BIDADARI DARI NERAKA
Fanfiction" Kau jangan mimpi yang aku nih akan ceraikan kau !, kau dengar sini baik² DHIA SAFIRAH ! mulai saat ini, kau bukan lagi bidadari hati aku SEBAB kau tu hanya HAMBA ABDI DARI NERAKA DAN AKU HARAMKAN SYURGA AKU UNTUK KAU JEJAK " - Dazril " Abg, Dhia...